Citat:
Ursprungligen postat av
CBTAMED
Befinner mig i en liknande situation inför kommande urval där man gjort ett överintag i första urvalet. Däremot kan det också vara ett annorlunda år som innebär att man tar emot fler studenter även i urval 2 pga högt söktryck. Svårt att förutspå pga annorlunda läge till följd av pandemin. Hösten 2019 (urval 2) kom den sista in med 18.10. Sen finns ju även en möjlighet att bli kallad efter urval 2 som reserv. Håller tummarna att du kommer in.
Hej igen,
Jag jämförde ikväll antagningspoängen för kvot BI på system LIU mellan antagningsrunda 1 och 2 de senaste 8 åren och varje år så har de sänkts med minst 0,20 poäng. Ibland till och med 0,70 poäng. Med denna logik så borde jag ju komma in då det är 18,02 i första rundan och "bara" behöver sänkas med runt 0,15 till andra, då är jag safe. Detta då trots att de tar bort platser. OM bara mönstret är detsamma som det varit sedan många år tillbaka så bör jag ju komma in? Detta besked har gjort mig mer optimistisk. 8 reserv av 55 låter till en början ganska svårt men kollar man på statistiken som jag nyss nämnde så är det ju väldigt mycket som tyder på att jag kommer in.