2021-07-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidcopperfi3ld
Reservplats 12 Uppsala juristprogram i HP-kvoten, 1,45 i HP. Vad tror ni?

Du kommer att komma in, andra urvalet r vl mer eller mindre garanterat. Gratulerar!
Citera
2021-07-20, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Du kommer att komma in, andra urvalet r vl mer eller mindre garanterat. Gratulerar!

Jag har plats 17 med 1,45 i hp p samma program och universitet. Tror du det r lika lugnt fr mig? Tacksam fr svar
Citera
2021-07-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwert1010
Jag har plats 17 med 1,45 i hp p samma program och universitet. Tror du det r lika lugnt fr mig? Tacksam fr svar

Jag har ytterst svrt att se att ni bda inte skulle komma in, chanserna r goda!
Citera
2021-07-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Jag har ytterst svrt att se att ni bda inte skulle komma in.

Sknt att hra. Fr jag frga vad du baserar det p? Vet du ngon med dessa reservplatser tidigare som kommit in eller hur vet man om man kan slappna av eller inte?
Citera
2021-07-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spaceistheplace
Hej!

Jag r en kille som hade tnkt att hoppa p en hgskoleutbildning nsta hst, s nu tnkte jag frga om lite rd om vad som skulle passa mig..

Jag talar svenska, engelska, franska och hller just nu p med att lra mig spanska. Har flertalet gnger ftt berm fr min engelska och verkar ha ltt fr sprk/estetiska mnen. Jag har vldigt svrt att se mig sjlv jobba i Sverige hela livet, tycker nmligen att vrlden r s mycket mer n bara Sverige..

Tyvrr s var jag ganska ointresserad av skolan under gymnasieperioden s den senaste tiden har jag gtt p komvux och fixat upp betygen.

Har blivit vldigt nyfiken p Statsvetarprogrammet p Vxj hgskola. Jag tycker det lter vldigt intressant med utlandsmjligheter. Vad anser ni om denna? Eller r det ngonting man inte alls borde bry sig om att ska om det inte r p ett topp-ansett universitet som t ex Uppsalas? Hur stor chans r det att komma in p Uppsalas universitet om man har sdr snitt? Kan man ha tur?

Tacksam fr svar
Ett tips, kolla hur mnga lrarledda lektioner du fr p respektive universitet, stor skillnad p kvalite om man mste sitta hemma hlften av lektionerna pga lrarbrist. Vet att Uppsala universitet har en hg andel, om inte 100% lrarledda lektioner.
Citera
2021-07-20, 13:38
Medlem
Citat:
Sknt att hra. Fr jag frga vad du baserar det p? Vet du ngon med dessa reservplatser tidigare som kommit in eller hur vet man om man kan slappna av eller inte?

Det r ju sklart en gissning, men ni ligger rtt s bra till p reservlistan. Jag har bekanta som kommit in med ett betydligt hgre reservnummer i Uppsala, senast frra hsten.

Jag skulle sga att du kan slappna av. Om du mot frmodan inte skulle komma in s kommer du med all skerhet att komma in under vrterminen, antagningspongen fr vrterminerna lr vara fortsatt skrmmande lg.
Citera
2021-07-20, 13:42
Medlem
Hej!

Jag blev reserv nr. 6 och det var 45 antagna i B1 gruppen. Det r civilingenjr i mjukvaruteknik i linkpings universitet. Har jag en chans???

Tack i frhand!
Citera
2021-07-20, 15:02
Medlem
Tjena! Har en vn som skt Biologikandidat p LiU, hur tror ni hennes mjligheter ser ut med reservplats 8 av 39, med 23 antagna i grupp BI?
Citera
2021-07-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okej9
Hej!

Jag blev reserv nr. 6 och det var 45 antagna i B1 gruppen. Det r civilingenjr i mjukvaruteknik i linkpings universitet. Har jag en chans???

Tack i frhand!

Du har definitivt oddsen p din sida! Du borde komma in.
Citera
2021-07-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Tack fr svaret! Jag hoppas verkligen det!
Citera
2021-07-20, 17:01
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED

"Din reservplats i den hr urvalsgruppen r: 74

Antalet skande som har blivit antagna i den hr urvalsgruppen r: 169
"

Tekniskt basr. Ser det ljust ut?

Vrt att tillgga att detta r Chalmers tekniska basr p distans. Frra terminen blev alla skande antagna. Lr det vara ngon strre skillnad nu m tro?

Don
Senast redigerad av DonLatino 2021-07-20 kl. 17:44.
Citera
2021-07-20, 17:06
Medlem
Citat:

Jag kom in p juristprogrammet vid UU HT 2020 p typ 19 reserv eller ngonting sdant, direkt vid andra antagningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in