2021-07-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidcopperfi3ld
Reservplats 12 Uppsala juristprogram i HP-kvoten, 1,45 i HP. Vad tror ni?

Du kommer att komma in, andra urvalet är väl mer eller mindre garanterat. Gratulerar!
Citera
2021-07-20, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Du kommer att komma in, andra urvalet är väl mer eller mindre garanterat. Gratulerar!

Jag har plats 17 med 1,45 i hp på samma program och universitet. Tror du det är lika lugnt för mig? Tacksam för svar
Citera
2021-07-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwert1010
Jag har plats 17 med 1,45 i hp på samma program och universitet. Tror du det är lika lugnt för mig? Tacksam för svar

Jag har ytterst svårt att se att ni båda inte skulle komma in, chanserna är goda!
Citera
2021-07-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Jag har ytterst svårt att se att ni båda inte skulle komma in.

Skönt att höra. Får jag fråga vad du baserar det på? Vet du någon med dessa reservplatser tidigare som kommit in eller hur vet man om man kan slappna av eller inte?
Citera
2021-07-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spaceistheplace
Hej!

Jag är en kille som hade tänkt att hoppa på en högskoleutbildning nästa höst, så nu tänkte jag fråga om lite råd om vad som skulle passa mig..

Jag talar svenska, engelska, franska och håller just nu på med att lära mig spanska. Har flertalet gånger fått beröm för min engelska och verkar ha lätt för språk/estetiska ämnen. Jag har väldigt svårt att se mig själv jobba i Sverige hela livet, tycker nämligen att världen är så mycket mer än bara Sverige..

Tyvärr så var jag ganska ointresserad av skolan under gymnasieperioden så den senaste tiden har jag gått på komvux och fixat upp betygen.

Har blivit väldigt nyfiken på Statsvetarprogrammet på Växjö högskola. Jag tycker det låter väldigt intressant med utlandsmöjligheter. Vad anser ni om denna? Eller är det någonting man inte alls borde bry sig om att söka om det inte är på ett topp-ansett universitet som t ex Uppsalas? Hur stor chans är det att komma in på Uppsalas universitet om man har sådär snitt? Kan man ha tur?

Tacksam för svar
Ett tips, kolla hur många lärarledda lektioner du får på respektive universitet, stor skillnad på kvalite om man måste sitta hemma hälften av lektionerna pga lärarbrist. Vet att Uppsala universitet har en hög andel, om inte 100% lärarledda lektioner.
Citera
2021-07-20, 13:38
Medlem
Citat:
Skönt att höra. Får jag fråga vad du baserar det på? Vet du någon med dessa reservplatser tidigare som kommit in eller hur vet man om man kan slappna av eller inte?

Det är ju såklart en gissning, men ni ligger rätt så bra till på reservlistan. Jag har bekanta som kommit in med ett betydligt högre reservnummer i Uppsala, senast förra hösten.

Jag skulle säga att du kan slappna av. Om du mot förmodan inte skulle komma in så kommer du med all säkerhet att komma in under vårterminen, antagningspoängen för vårterminerna lär vara fortsatt ”skrämmande” låg.
Citera
2021-07-20, 13:42
Medlem
Hej!

Jag blev reserv nr. 6 och det var 45 antagna i B1 gruppen. Det är civilingenjör i mjukvaruteknik i linköpings universitet. Har jag en chans???

Tack i förhand!
Citera
2021-07-20, 15:02
Medlem
Tjena! Har en vän som sökt Biologikandidat på LiU, hur tror ni hennes möjligheter ser ut med reservplats 8 av 39, med 23 antagna i grupp BI?
Citera
2021-07-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okej9
Hej!

Jag blev reserv nr. 6 och det var 45 antagna i B1 gruppen. Det är civilingenjör i mjukvaruteknik i linköpings universitet. Har jag en chans???

Tack i förhand!

Du har definitivt oddsen på din sida! Du borde komma in.
Citera
2021-07-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Tack för svaret! Jag hoppas verkligen det!
Citera
2021-07-20, 17:01
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED

"Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 74

Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 169
"

Tekniskt basår. Ser det ljust ut?

Värt att tillägga att detta är Chalmers tekniska basår på distans. Förra terminen blev alla sökande antagna. Lär det vara någon större skillnad nu må tro?

Don
Senast redigerad av DonLatino 2021-07-20 kl. 17:44.
Citera
2021-07-20, 17:06
Medlem
Citat:

Jag kom in på juristprogrammet vid UU HT 2020 på typ 19 reserv eller någonting sådant, direkt vid andra antagningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in