Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Jag tror att nyckeln till att förstå mordet ligger just i den där omognaden, och som sagt: någon liten åtgärd för att förhindra att han tog sitt liv när domen föll, hade jag förväntat mig utifrån allt som framkommit.
Med tanke på hur SD blev inhämtad av polisen en tidig morgon (barnen hemma) måste man väl anta att polisen i det läget var oroliga för vad han kunde företa sig?
Var den oron helt bortblåst denna förmiddagen när domen skulle komma?
SD hade dessutom visat sin rätta sida när han skrev sitt hatbrev till åklagaren.
Var det någon poliskompis till de inblandade som hade tipsat HD att hon borde hålla sig och barnen borta från SD kl 11?
Det här är något som borde utredas, hur ska polisen göra i ett fall som detta!? Ska de få förhandsinfo om domen för att kunna förebygga att något förskräckligt händer? Hinna plocka in SD så han inte har en chans att göra sig själv eller andra illa?
I detta fall hoppas jag att alla inom poliskåren som kände de inblandade får frågor om hur mycket kontakt de hade med GM/HD/JG/SOA (och när i tid). Förmodligen var det många som från början inte kunde tro att SD hade något med mordet att göra. Och sist men inte minst... vem var det SOA ringde efter kl 11?.
Kommer NA att våga ställa några frågor till polisen ang alla bekantskaper som fanns i denna röra?
Någon som kommer ihåg alla kopplingar kanske kan tipsa NA?