Citat:
Ursprungligen postat av
eoku
Att han har stängt gylfen och skärpet efter sig, eller att hon har gjort det själv, det är inte så konstigt. Han kan ha kommit på efter att den sexuella njutningen har avtagit, att den plats där han har våldtagit henne, inte är en bra plats att döda henne och gömma hennes kropp på. Han kanske inte heller tänkte döda henne först, utan insåg att han var tvungen att göra det eftersom hon hade sett honom. Och det är lättare om hon går själv till den plats där han ska döda henne, och då är det bra om iallafall skärpet och översta knappen i byxan är stängd.
Men om han har utlöst på henne med hjälp av sin hand, då tycker jag ändå att det är konstigt att det bara fanns sperma på insidan av framsidan på jeansen, och inget på utsidan av byxorna, eller tex på könshåret eller på andra delar av hennes kläder.
Ja jag har då ingen aning, det är
väldigt lite sperma och det finns säkert någon förklaring på hur det hamnat lite där medan han ejakulerade, vilket av mängden att döma inte var något han gjorde direkt "i riktning" mot henne.
Om han inte gjorde det på delar av henne som saknades när hon hittades. Han har ju då rakt inte lagt någon "full sats" i det område där sperman hittades, han har ejakukerat i direkt närhet till offret och en väldigt liten mängd sperma har, vad ska jag kalla det, förmodligen "skvätt dit". Kanske fanns också samma mikroskopiska mängd på tex nåt löv och liknande som vi inte vet, kanske det är så der fungerar, jag
gissar totalt nu men för mig är det inte otänkbart att mikroskopiska spår av spermier kan hamna på annan plats än där den för ögat synliga och huvudsakliga mängden sperman hamnar, om man ejakulerar utanför en person så att säga.. En man ejakulerar enligt Google i snitt i en fart av 45 km/h. Med den farten borde väl spår av den kunna flyga nån annanstans. Det är min tjejgissning.
Jag är liksom ingen expert på "spermaspridning" eller hur man kan förklara denna. Jag tror däremot
inte att Polisen eller någon annan har fått tag på och dessutom lyckats med konststycket att transporterat denna minimala mängd och placerat det på Malin för att sätta dit honom, som tidigare spekulerats i denna tråd.. Så mycket kan jag säga.
Kanske du kan fråga någon DNA-expert om möjligheten för små mängder sperma med hjälp av vind eller bara den trots allt otroligt snabba farten det färdas i, kan "skvätta" en extremt liten mängd åt andra håll, precis som svett kan tex som färdas i en betydligt lägre hastighet. Den delen där det hittades på Malins byxor har helt enkelt varit framme och varför det varit det vet vi inte. Har det hittats på insidan som du säger, det är inget jag dubbelkollat i FUP, så har gylfen varit öppen. 🤷♀️ Jag kommer i alla fall inte kunna ge dig mer eller bättre svar på varför sperma fanns där den fanns och inte fanns på andra ställen. Du bör rådfråga expertis för att få ro i den funderingen.