2021-07-20, 16:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Att män tänder på kvinnor som nyss blivit könsmogna är ingen defekt, det är hårdkodad biologi. Det är inga som helst konstigheter. Vi är programmerade att sprida vår säd och unga vackra, friska kvinnor ger bra avkomma.

Så, att bli attraherad är naturligt - särskilt om hon är tidigt utvecklad, har kvinnliga former och inte ser ut som ett barn.

Att gå därifrån till att faktiskt agera på sina drifter, det är något helt annat. Det vågar jag påstå att väldigt få män på 30+ har möjlighet att göra, och av de som kan göra det är det få som skulle köra. Helt enkelt för att det är inte sex på lika villkor. Visst, fysisk ömsesidig attraktion kan finnas, men det är en vuxen färdigutvecklad hjärna och någon som på många sätt fortfarande är ett barn. Utöver det så riskerar du förlora allt, likt Gylfi och Adam Johnson gjort (om det stämmer). Jag håller med om att det inte är svartvitt - 17 år och 364 dagar = pedofili, 18 år = kör på - men om det som rapporterats stämmer, har jag inga problem med att han döms. Det skulle vara att älskarinnan försvarar honom, står för att det var ömsesidigt och menar att ingen foul play begåtts.

Tack, för ett nyanserat och adekvat svar, för en gång skull. Håller med om det mesta, förutom att jag skulle vilja lägga till att fler skulle agera på sina lustar om de visste till 100% att de aldrig skulle åka dit på det, eller att det ens skulle komma ut. Då menar jag inte att knulla små barn, utan fullt utvecklade tonårstjejer som är kåta och med på det hela, helt utan tvång eller makt - enkom lust.
Citera
2021-07-20, 16:58
Medlem
Izzardkings avatar
fy fan vilket jävla svin!! hoppas att han får ett långt jävla straff! borde va dödsstraff på dessa brott! 🤬🤮👎
Citera
2021-07-20, 17:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Auto tune, background vocals added, simplaste melodi & ackordslinga som finns (känns lite som Vanessa Paradis-plagiat och där ser vi ju hur det gått för henne i sitt liv) så musikalist inte något att hänga i granen - enda anledningen hon på något sätt är "känd" är för dudes som du som söker på teens och fantiserar om annat.

Till topic, helt sjukt... till synes en snubbe som har det mesta folk drömmer om men om anklagelserna stämmer så är han helt fucked up i huvudet.

Ja modell till fru. Tjänar miljoner i veckan. Spelar som stjärna i ett av lagen med mest fans. Stor stjärna även hemma på Island. Sedan det här. Fucked up minst sagt.
Citera
2021-07-20, 17:02
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Stämmer, såg en 14-årig smal tjej med jättebröst, F-kupa.

Det tror jag inte. Har du några bildbevis? Posta dom i så fall!
Citera
2021-07-20, 17:05
Medlem
deTremouillacs avatar
Hur gammalt barn pratar vi?
Är det fyfan vad han är patetisk/vidrig - 15 år.
Eller är det full blown barn före puberteten liksom?
Citera
2021-07-20, 17:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac

Det är frågan..

I Daily Mail står det så här :

A married Everton player has been arrested on suspicion of child sex offences.

https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-9804037/Married-Premier-League-player-arrested-suspicion-child-sex-offences.html

Jag vet ju inte skvatt om engelsk juss, och deras benämningar på olika brott och indelningar. Men i USA finns det ju "statutory rape" som används när den ena partner är för gammal och skall veta bättre än att ligga med tonåringar. Finns det något liknande i england ?

Och som sagt.., vad betyder "child" i england ?
Citera
2021-07-20, 17:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Det är väl det vi inte vet? Om det är en 13-14 åring eller om det är en 16-17 åring?
16 + skall väl vara byxmyndiga i England enligt tråden, så rimligen max 15 år.
Citera
2021-07-20, 17:32
Medlem
deTremouillacs avatar
Som jag förstod det ja.
Vilket ju typ inte lämnar något utrymme för att inte vara minst halv-pedofil.

Jag får inte känslan att det är typ en 7 åring.
Känns som det låtit annorlunda dä.
Citera
2021-07-20, 17:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det är väl det vi inte vet? Om det är en 13-14 åring eller om det är en 16-17 åring?
16 + skall väl vara byxmyndiga i England enligt tråden, så rimligen max 15 år.

Jag finner detta.., men det kanske finns något annat ? För det är inte uttömmande enligt mig.

Child sexual abuse

A child is defined as any person under the age of 18.

https://www.cps.gov.uk/crime-info/sexual-offences

Notera dock att detta gäller "abuse". Vet inte vad "lingot" säger när det är "offence"..

Likaså i Daily mail : child sex offences. Det understrukna, plural dvs..
Senast redigerad av Snapcount 2021-07-20 kl. 17:37.
Citera
2021-07-20, 17:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag finner detta.., men det kanske finns något annat ? För det är inte uttömmande enligt mig.

Child sexual abuse

Notera dock att detta gäller "abuse". Vet inte vad "lingot" säger när det är "offence"..

Likaså i Daily mail : child sex offences. Det understrukna, plural dvs..
Så det kan vara 17 åring i teorin? Ja då är det inte pedofili utan mer väldigt dåligt omdöme.( om det var frivilligt från båda)
Citera
2021-07-20, 17:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Child sexual abuse

Det handlar sannolikt om ett fan som är 17 år och påstod att hon var äldre och ville träffa en rik fotbollsspelare.

Den franske stjärnan Ribery hade väl någon affär med en 17-årig prostituerad som påstod att hon var äldre.

Hela den här historien är nog en icke-händelse.

Vad som är allvarligt är att myndigheterna i England såg mellan fingrarna när ett pakistanskt pedofilnätverk utnyttjade engelska flickor på riktigt.
Senast redigerad av borskungen 2021-07-20 kl. 17:51.
Citera
2021-07-20, 17:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så det kan vara 17 åring i teorin? Ja då är det inte pedofili utan mer väldigt dåligt omdöme.( om det var frivilligt från båda)

Jag lite misstänker det i.o.m att fotbollsspelaren är ute med "bail". Sedan så låter nog åklagaren försiktig..

The attorney general, Michael Ellis QC, warned the public to be careful about discussing the case. “Everyone is innocent until proven guilty, and everyone deserves a fair trial,” he told the Guardian.

Han är inte : appalled, shocked, disgusted..

https://www.theguardian.com/football/2021/jul/20/premier-league-footballer-arrested-on-suspicion-of-child-sexual-abuse-offences

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det handlar sannolikt om ett fan som är 17 år och påstod att hon var äldre och ville träffa en rik fotbollsspelare.

Den franske stjärnan Ribery hade väl någon affär med en 17-årig prostituerad som påstod att hon var äldre.

Hela den här historien är nog en icke-händelse.

Ja, hur blev detta en historia ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in