2021-07-20, 15:41
Medlem
Neatlesss avatar
Han måste ju vara körd från toppfotboll nu, om han inte är totalt oskyldig. Även om han har gjort så "lite" som att sexta en underårig så finns det inte en klubb i världen som vill vara förknippad med någon dömd för barnsexbrott.
Citera
2021-07-20, 15:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Han måste ju vara körd från toppfotboll nu, om han inte är totalt oskyldig. Även om han har gjort så "lite" som att sexta en underårig så finns det inte en klubb i världen som vill vara förknippad med någon dömd för barnsexbrott.

Nog minsta av hans problem. Men japp inget lira boll mera. Sett till EFC också jävla stor förlust. Ett av klubbens dyraste inköp någonsin även om säkert försäkring löses ut så måste man köpa in en ny och PR-skadan det här ger är inte att leka med heller.
Citera
2021-07-20, 15:48
Medlem
teamminttus avatar
Citat:

Malmö FF kommer jaga hans signatur.
Citera
2021-07-20, 15:48
Medlem
Citat:
Malmö FF är nog högintresserade

Edit: Tvåa på bollen
Citera
2021-07-20, 16:07
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nog minsta av hans problem. Men japp inget lira boll mera. Sett till EFC också jävla stor förlust. Ett av klubbens dyraste inköp någonsin även om säkert försäkring löses ut så måste man köpa in en ny och PR-skadan det här ger är inte att leka med heller.
Vilken försäkring skulle täcka det? De kommer definitivt få köpa ut honom. Om det inte finns en "anständighets" klausul, dvs att du som kontrakterad spelare ska sköta sig inom klubben och landets lagar annars har man rätt att riva kontraktet.

Men svårt att se något sånt skulle finnas.

Tung för Everton
Citera
2021-07-20, 16:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Vilken försäkring skulle täcka det? De kommer definitivt få köpa ut honom. Om det inte finns en "anständighets" klausul, dvs att du som kontrakterad spelare ska sköta sig inom klubben och landets lagar annars har man rätt att riva kontraktet.

Men svårt att se något sånt skulle finnas.

Tung för Everton

Det borde de ha. I kontraktet så de åtminstone inte behöver betala honom lön. Kontraktet rivet pga brott, men då ska han fällas först också. Man borde ha en försäkring också. 31 år så han är förmodligen inte värd 400 miljoner längre men åtskilliga mille säkert. Är väl ungefär samma sak om en spelare skulle förolyckas inte kunna lira mer. Att man har en försäkring.
Citera
2021-07-20, 16:32
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Är han skyldig och blir dömd så är han körd för resten utav livet - får hoppas, för hans egen del, att han stoppat undan en del. Kanske kan han dyka upp i Saudiarabien eller Kina. Everton kommer direkt dumpa honom om han fälls. Detta har de såklart inskrivet i kontraktet. Inte en slik sak specifikt, men om han ex. döms i domstol så har självklart Everton rätten att säga upp kontraktet med omedelbar verkan. Allt för att rädda klubbens anseende. Helt rätt, enligt mig!
Citera
2021-07-20, 16:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kontrakt till 2022. Lön på 120.000£ i veckan.

Väldigt mycket Adam Johnson över det som framkommit hittills. Om skyldig, 6 års fängelse, ute efter 3 år? Det sista en klubb behöver på försäsongen. Antar Everton har någon vandelsklausul som friskriver dem från att betala lönen om spelaren blir fälld för en viss typ av brott, eller ger möjligheten att bryta kontraktet. Om inte lär de bråka om saken ifall han blir fälld.

Adam Johnson kom för övrigt ut 2019 efter halva tiden. Då 32. Inte fått någon ny klubb sen dess. För vissa brott verkar vägen tillbaka till proffslivet vara stängd.

Knulla 15-åringar - när du inte får tillräckligt mycket "förbjuden frukt"-känsla av att vanlig otrohet.
Citera
2021-07-20, 16:46
Medlem
omkretss avatar
Citat:
Graham Rix fick fortsätta träna vad jag kan minnas. Men klart tiderna har ändrats.
Har han bara skickat sms så kommer han säkert klara sig med att ljuga ihop nån historia om att han går till psykolog och förstår att det var fel.
Citera
2021-07-20, 16:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, för jag tycker det är så många som hycklar och inte vågar erkänna att de kan tända på fjortisar - du gör väl heller inte det, eller? Konstigt nog är "Teens" det mest sökta ordet på nätet, i princip och den kategori som är populärast av alla. Men inte i denna tråd, inte - hit har bara de moraliska väktarna och etikens företrädare sökt sig. Jag motsätter mig även "barn" i detta fallet. Jo, iofs kan många tonåringar se ut som allt för unga för att ha sex, men lika många om inte fler ser klart äldre ut och klart mogna för sex, i alla fall fysiologiskt och kroppsligt - mentalt, är det klart färre, men finns mängder av ändå. Och klarar en tonåring av att knulla med en jämnårig, så klarar denne av att knulla med en klart äldre man - tycker man inte det så är man enkom moralistisk, inget annat.

Jag knullar aldrig med ungdomar, förutom någon 17-19-årig eskorttjej. Vad nu dessa skall kallas i denna värld? Innan jag/vi vet allt kring fallet med Gylfi och hans förehavanden, eller inte, så är det lika bra att ligga lågt, det blir bara fel att försöka diskutera med de som misstänker allt man skriver och vill förvränga det till att man är pedofil och faan vet...

Vad tycker ni förresten om denna tjej, nedan?

https://www.youtube.com/watch?v=Q6omsDyFNlk

Att män tänder på kvinnor som nyss blivit könsmogna är ingen defekt, det är hårdkodad biologi. Det är inga som helst konstigheter. Vi är programmerade att sprida vår säd och unga vackra, friska kvinnor ger bra avkomma.

Så, att bli attraherad är naturligt - särskilt om hon är tidigt utvecklad, har kvinnliga former och inte ser ut som ett barn.

Att gå därifrån till att faktiskt agera på sina drifter, det är något helt annat. Det vågar jag påstå att väldigt få män på 30+ har möjlighet att göra, och av de som kan göra det är det få som skulle köra. Helt enkelt för att det är inte sex på lika villkor. Visst, fysisk ömsesidig attraktion kan finnas, men det är en vuxen färdigutvecklad hjärna och någon som på många sätt fortfarande är ett barn. Utöver det så riskerar du förlora allt, likt Gylfi och Adam Johnson gjort (om det stämmer). Jag håller med om att det inte är svartvitt - 17 år och 364 dagar = pedofili, 18 år = kör på - men om det som rapporterats stämmer, har jag inga problem med att han döms. Det skulle vara att älskarinnan försvarar honom, står för att det var ömsesidigt och menar att ingen foul play begåtts.
Citera
2021-07-20, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Såg på hans insta att han är en BLM-anhängare, usch vilket as, hoppas han blir canclad 👮🏽‍♀️✊🏿😂👎

Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Såg också det. Falska människor skriker oftast högst om hur goda dom är. Låt hans liv raseras.

Detta är så jävla sant! Dom värsta svinen skall alltid överkompensera för att verka goda.
Citera
2021-07-20, 16:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, för jag tycker det är så många som hycklar och inte vågar erkänna att de kan tända på fjortisar - du gör väl heller inte det, eller? Konstigt nog är "Teens" det mest sökta ordet på nätet, i princip och den kategori som är populärast av alla. Men inte i denna tråd, inte - hit har bara de moraliska väktarna och etikens företrädare sökt sig. Jag motsätter mig även "barn" i detta fallet. Jo, iofs kan många tonåringar se ut som allt för unga för att ha sex, men lika många om inte fler ser klart äldre ut och klart mogna för sex, i alla fall fysiologiskt och kroppsligt - mentalt, är det klart färre, men finns mängder av ändå. Och klarar en tonåring av att knulla med en jämnårig, så klarar denne av att knulla med en klart äldre man - tycker man inte det så är man enkom moralistisk, inget annat.

Jag knullar aldrig med ungdomar, förutom någon 17-19-årig eskorttjej. Vad nu dessa skall kallas i denna värld? Innan jag/vi vet allt kring fallet med Gylfi och hans förehavanden, eller inte, så är det lika bra att ligga lågt, det blir bara fel att försöka diskutera med de som misstänker allt man skriver och vill förvränga det till att man är pedofil och faan vet...

Vad tycker ni förresten om denna tjej, nedan?

https://www.youtube.com/watch?v=Q6omsDyFNlk
Vad du gör eller inte är väldigt ointressant. Man blir spyfärdig på karlar som Gylfi och likasinnade i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in