Citat:
Nu åker jag som sagt elskateboard men jag har inte märkt någon skillnad i trafikanters beteende huruvida jag har haft hjälm på mig eller inte. Ja jo visst men att stupa backen kan göra asont från stillastående också om man faller på helt fel sätt. Hjälm kan därmed vara en god ide oavsett fordon, å andra sidan tycker jag att bilförarna blir klart mindre försiktiga när man har hjälm. Passeravståndet i sidled kapas till hälften.
Du har helt rätt ang stabiliteten och blinkers borde därför lagstadgas på elskotrar - det är relativt billigt att införa eller man kan sätta dit dem själv.
Du har helt rätt ang stabiliteten och blinkers borde därför lagstadgas på elskotrar - det är relativt billigt att införa eller man kan sätta dit dem själv.
Jo, visst kan du ramla rätt illa från stillastående också, men min poäng är att smällen blir värre ju fortare det går och att stupa i backen i 20 knyck är som att springa in i en vägg i samma hastighet.
Citat:
Och jag skulle säga att du drar dom siffrorna ur röven.
Citat:
Det säger nog mer om dig än något annat.
Jag sålde till och med min bil när jag märkte att min hjärna började falla tillbaka och ville köra till jobbet (30 minuters promenad).
Citat:
Anekdotisk bevisföring brukar anses som något mycket ofint.
Vad jag sett så är det 2 sorters människor som kör elscooter: småbarn på typ 6-10 bast eller vuxna som ser jävligt löjliga ut

Personliga elfordon har bara några år på nacken, folk har varit tjocka betydligt längre än så.