2021-07-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Uträknat? Först tar de (politiker och makthavare) bort människors grundläggande friheter, för att sedan erbjuda vaccinet som lösningen för att kunna återfå friheterna.

Anser att man bör tänka till lite i allt detta, börjar med lite halvonödiga saker för att sedan börja ta mer och mer av det nödvändig .... ska du ha tillgång till ditt bankkonto? allmänsjukvård? mat? osv osv.. aja folk verkar vilja ha de så, så varsågod, man gräver sin egna grav om man går med på detta.
Citera
2021-07-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ja det här med att vaxxade kommer att behöva nya "boostershots" med jämna mellanrum det är väl redan ett faktum, det har ju folket förberetts på genom information om nödvändigheten av detta från myndighetshåll och MSM.

Och sedan är det också bisarrt att se hur man har ändrat sig under pandemin, t.e.x. att man hela tiden har flyttat fram målen för när "lättnaden" och "normaliteten" ska återvända, när restriktionerna ska lättas o.s.v.

I början var det också mycket snack om att man siktade främst på flockimmunitet, att befolkningen (främst de äldre och sköra) skulle skyddas genom att man isolerade dem så mycket som möjligt medan smittan brände igenom befolkningen så snabbt som möjligt, kommer ihåg prognoserna förra våren om hur det skulle se ut vid vissa tidpunkter, att si och så många skulle ha haft sjukdomen och att flockimmuniteten skull ha nått upp till si och så många procent, nu hör man i princip inget om detta skydd utan nu ska helt plötsligt helst ALLA vaccinera sig, oavsett om man har haft covid eller inte.

Varför man uppmanat och dessutom fortsätter att uppmana folk som redan har haft covid att vaccinera sig är helt obegripligt med tanke på vad de senaste studierna om immunitet efter genomgången sjukdom visat. Studier som jag sett innan dessa har ju också visat på immunitet i minst 8 månader efter genomgången infektion.

Exempelvis detta i en DN chatt (2021-05-26 ) med en expert, där en läsare undrade:

och DN: s expert, en överläkare och professor i klinisk virologi på Karolinska institutet svarade:

https://www.dn.se/sverige/fraga-experten-om-covid-19-behandling-vaccin-och-langtidssymtom/

Det är ju pinsamt att lyssna på alla experter och läkare som rabblar upp dessa ”killgissningar” som papegojor nu när allt pekar på att vaccinet är betydligt sämre än naturlig immunitet mot alla varianter inklusive deltan OCH att vaccin inte minskade risken att återinfekteras ett dugg. För er som vill se riktig statistik från verkligheten är myndigheterna i UK ett bra ställe att gräva. Dra sedan era egna slutsatser istället för att hänga på papegoj-armén.

Allmänt om om återinfektioner
https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe

Återinfektioner i vården med fokus på VOC (Sida 41)
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1001358/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_18.pdf# page42
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-20 kl. 10:23.
Citera
2021-07-20, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Fel. mRNA vaccinet hjälper endast kroppen att snabbare bryta ner proteinet runt viruset. Hela tanken är att hjälpa kroppen eliminera viruset innan det hinner storm-spridas och slå bakut på immunförsvaret.

Sjuknar du in, trots vaccination, så blir du lika sjuk som icke-vaccinerade. Och vaccinerade smittar precis lika lätt som icke-vaccinerade hos alla smittade. Men det bryr sig ingen om.

Semester och sprit, nu kör vi på som vanligt.

Ikke korrekt.

Du bliver meget mindre syg og risikoen for at dø af Corona infektion efter vaccination er minimal:

https://translate.google.com/translate?sl=da&tl=sv&u=https://files.ssi.dk/covid19/gennembrudsinfektion/rapport/gennembrudsinfektion-covid19-uge27-2021-ro29
Citera
2021-07-20, 10:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa vore bra..... Vilken av alla studier är felaktig?
Det finns ju 60 studier, varav 39 Peer-reviewed
https://ivmmeta.com/

Som jag förstod det var det en som ligger till grund för alla de andra studierna. Med det sagt så kan det ju ff fungera.

https://www.theguardian.com/science/2021/jul/16/huge-study-supporting-ivermectin-as-covid-treatment-withdrawn-over-ethical-concerns
Citera
2021-07-20, 11:04
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Uträknat? Först tar de (politiker och makthavare) bort människors grundläggande friheter, för att sedan erbjuda vaccinet som lösningen för att kunna återfå friheterna.

Ja, men inte förbehållslöst, det kan du inte missat? Corona-passet som man kan laborera med hur som helst och styra människor med, framöver - ingen vet var detta stoppar. De kan tillslut styra pöbeln till vad som helst, om de vill - bara att skylla på Covid-19 och att det och det är nödvändigt och flocken följer villigt.

En annan sak - återigen har jag fått rätt. Förstod väl att det skulle bli en hel del problem med Corona-passen. Nu skapade ett ÅSKOVÄDER problem. 14 000 drabbade och deras vaxxineringar kunde inte redovisas, därmed svårt att resa. Detta varnade jag direkt för och rätt fick jag som i det mesta i denna pandemi (nåja)...
Citera
2021-07-20, 11:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ni som har naturlig immunitet, lyssna inte på idioterna som påstår att ni ska vaccinera er. Det är kriminella Pfizers propaganda, de försöker få bort den ovaccinerade kontrollgruppen med naturlig immunitet så att de kan dölja hur ineffektivt vaccinet är i jämförelse.

7ggr större risk för vaccinerade än för de naturlig immunitet att bli infekterad av delta.

https://newsrescue.com/delta-variant-natural-immunity-700-greater-protection-than-shot-data-from-israeli-govt-shows/

“With a total of 835,792 Israelis known to have recovered from the virus, the 72 instances of reinfection amount to 0.0086% of people who were already infected with COVID.

“By contrast, Israelis who were vaccinated were 6.72 times more likely to get infected after the shot than after natural infection, with over 3,000 of the 5,193,499, or 0.0578%, of Israelis who were vaccinated getting infected in the latest wave.”

Snacka om att misstolka matematiken fullständigt. Jag förstår att folk blir konspiratoriska när de läser sånt när de är matematiskt iliterata. Jag ska göra ett kort försök att förklara för dig men antar att det inte går in. Ja det är 3000 genombrottsinfektioner på 5,1 miljoner vaccinerade samtidigt som det är 835000 smittade som genomgått infektion + 72 genombrott på ovaccinerade. Dvs det är 278 ggr större risk för att bli sjuk för en ovaccinerad jämfört med en vaccinerad. Väldigt bra odds för vaccinet.
Citera
2021-07-20, 11:23
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Källa vore bra..... Vilken av alla studier är felaktig?
Det finns ju 60 studier, varav 39 Peer-reviewed
https://ivmmeta.com/

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Som jag förstod det var det en som ligger till grund för alla de andra studierna. Med det sagt så kan det ju ff fungera.

https://www.theguardian.com/science/2021/jul/16/huge-study-supporting-ivermectin-as-covid-treatment-withdrawn-over-ethical-concerns

Vidriga sanningen är ju att det finns 39 Peer-reviewed, en annan undersökning ifrågasätter de.
Den tas upp i nyheterna. Inte sett att MSM tar upp att det finns 39 Peer-reviewed som är +.

Bara där har man 100% bevis för mörkläggning.

PS: En riktig vetenskaplig undersökning bygger aldrig på en annan undersökning.
Utan sin egen rådata.
Senast redigerad av severustheemperor 2021-07-20 kl. 11:27.
Citera
2021-07-20, 11:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vidriga sanningen är ju att det finns 39 Peer-reviewed, en annan undersökning ifrågasätter de.
Den tas upp i nyheterna. Inte sett att MSM tar upp att det finns 39 Peer-reviewed som är +.

Fast om den som ligger i botten är den som alla andra bygger på så faller det som ett korthus. Jag säger inte att det inte fungerar och ser fram emot indiernas studier på saken. De verkar dock dröja av okänd anledning.
Citera
2021-07-20, 11:27
Medlem
Citat:
Snacka om att misstolka matematiken fullständigt. Jag förstår att folk blir konspiratoriska när de läser sånt när de är matematiskt iliterata. Jag ska göra ett kort försök att förklara för dig men antar att det inte går in. Ja det är 3000 genombrottsinfektioner på 5,1 miljoner vaccinerade samtidigt som det är 835000 smittade som genomgått infektion + 72 genombrott på ovaccinerade. Dvs det är 278 ggr större risk för att bli sjuk för en ovaccinerad jämfört med en vaccinerad. Väldigt bra odds för vaccinet.

Jag påpekade att naturlig immunitet är bättre än vaccin, inte att ovaccinerad är bättre än vaccinerad. Poängen är att vaccinerna inte gör jobbet bra som utlovat med nya varianter, man har påstått motsatsen, att det är bättre än naturlig immunitet, baserat enbart på mängden antikroppar som bildas i de olika fallen och in vitro studier. Extremt oseriöst då det inte finns något som säger att fler antikroppar är bättre, snarare kan det vara sämre.

Med >99,9% överlevnadsgrad för unga friska så är det bättre att genomgå infektion än att vaccinera sig. Man får bättre skydd mot mutationer, uppenbarligen.
Senast redigerad av bottenslam 2021-07-20 kl. 11:31.
Citera
2021-07-20, 11:33
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:

PS: En riktig vetenskaplig undersökning bygger aldrig på en annan undersökning.
Utan sin egen rådata.

Citat:
Fast om den som ligger i botten är den som alla andra bygger på så faller det som ett korthus. Jag säger inte att det inte fungerar och ser fram emot indiernas studier på saken. De verkar dock dröja av okänd anledning.

I och med att du säger så så drar jag slutsatsen att du aldrig gjort en vetenskaplig undersökning.
Det bygger aldrig på någons annans undersöknings data. Utan sin egen rådata.

Tror du att de delat patienter mellan 20+ länder i 50+ olika undersökningar på sjukhus?

Från kandidatnivå och uppåt förväntar sig alla riktiga Universitet, att man använder sin egen rådata.

När det kommer till medicinska undersökningar, så blir det automatiskt 100% så.
Du kan inte få en undersökning publicerad där du delar på samma patienter...

Att hävda att de andra undersökningarna skulle bygga på en. Ren PSY OPS.
Citera
2021-07-20, 11:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag påpekade att naturlig immunitet är bättre än vaccin, inte att ovaccinerad är bättre än vaccinerad. Poängen är att vaccinerna inte gör jobbet så bara som utlovat, men man har påstått motsatsen baserat enbart på mängden antikroppar som bildas i de olika fallen och in vitro studier. Extremt oseriöst då det inte finns något som säger att fler antikroppar är bättre, snarare kan det vara sämre.

Med >99,9% överlevnadsgrad för unga friska så är det bättre att genomgå infektion än att vaccinera sig. Man får bättre skydd mot mutationer, uppenbarligen.

Jag håller med dig att om man har antikroppar så är det ingen panik med sprutan. Men vaccinerna fungerar ypperligt, det kan man se av befintlig data.

Jag skulle inte rekommendera någon att genomgå infektionen när det finns ett vaccin tillgängligt. Du har ingen aning om hur just du kommer att påverkas, det kan gå precis hur som helst och det är dumt att chansa. Sen är jag tveksam till att vaccinera barn.
Citera
2021-07-20, 11:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
I och med att du säger så så drar jag slutsatsen att du aldrig gjort en vetenskaplig undersökning.
Det bygger aldrig på någons annans undersöknings data. Utan sin egen rådata.

Tror du att de delat patienter mellan 20+ länder i 50+ olika undersökningar på sjukhus?

Från kandidatnivå och uppåt förväntar sig alla riktiga Universitet, att man använder sin egen rådata.

När det kommer till medicinska undersökningar, så blir det automatiskt 100% så.
Du kan inte få en undersökning publicerad där du delar på samma patienter...

Fast nu är det ju så att man gör metastudier och jag har sett ivermektinstudier som bygger på meta-analys. Din slutsats är felaktig då jag har en filosofie magisterexamen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in