Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Big Pharma förtjänar all kritik de kan få. De kommer såklart hitta på lösningar som gynnar sig själva och inte vara sena med att komma med dyrast möjliga lösningar.
Bli inte förvånad om det blir löpande årliga booster-shots, där du måste ha tagit alla dina vacciner för att kunna resa och leva ett normalt liv.
Varför stödjer så många denna genomkorrupta industri??
Dr Mikael a.k.a "soldoktorn" tar jag iaf som en seriös person och även han är kritisk till big pharmas framfart. (iof innan pandemin, men ändå)
https://www.youtube.com/watch?v=UKXTPig0_Rc
Ja det här med att vaxxade kommer att behöva nya "boostershots" med jämna mellanrum det är väl redan ett faktum, det har ju folket förberetts på genom information om nödvändigheten av detta från myndighetshåll och MSM.
Och sedan är det också bisarrt att se hur man har ändrat sig under pandemin, t.e.x. att man hela tiden har flyttat fram målen för när "lättnaden" och "normaliteten" ska återvända, när restriktionerna ska lättas o.s.v.
I början var det också mycket snack om att man siktade främst på flockimmunitet, att befolkningen (främst de äldre och sköra) skulle skyddas genom att man isolerade dem så mycket som möjligt medan smittan brände igenom befolkningen så snabbt som möjligt, kommer ihåg prognoserna förra våren om hur det skulle se ut vid vissa tidpunkter, att si och så många skulle ha haft sjukdomen och att flockimmuniteten skull ha nått upp till si och så många procent, nu hör man i princip inget om detta skydd utan nu ska helt plötsligt helst
ALLA vaccinera sig, oavsett om man har haft covid eller inte eller om man som exempelvis barn och personer i yngre åldrar (under 70) och friska, i princip inte ens riskerar att bli svårt sjuka. En hel del har ju så milda symtom att de inte ens har uppfattat att de har varit sjuka, en del märker ingenting, men tester visar att de har antikroppar ändå.
Detta vet vi ju nu med säkerhet efter att sjukdomen "härjat" i snart ca 1 och ett halvt år.
Varför man uppmanat och dessutom fortsätter att uppmana folk som redan har haft covid att vaccinera sig är helt obegripligt med tanke på vad de senaste studierna om immunitet efter genomgången sjukdom visat. Studier som jag sett innan dessa har ju också visat på immunitet i minst 8 månader efter genomgången infektion.
Exempelvis detta i en DN chatt (2021-05-26 ) med en expert, där en läsare undrade:
Citat:
Behöver jag vaccinera mig ifall att jag hade redan haft covid-19 utan att känna, symptomfritt?
och DN: s expert, en överläkare och professor i klinisk virologi på Karolinska institutet svarade:
Citat:
Ja det tycker jag. Det diskuteras om en spruta no 2 ska behövas. Men man vet inte hur länge en immunitet efter en naturlig infektion + spruta no 1 kan räcka, förmodligen minst lika långt som två sprutor
https://www.dn.se/sverige/fraga-experten-om-covid-19-behandling-vaccin-och-langtidssymtom/