Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Jag tycker man förringar allvaret i "Brott mot mänskligheten" något när man jämför med möjligheten att besöka nattklubbar.
Ska det vara så svårt att förstå? I ett års tid har människors liv kraftigt beskurits. Grundläggande friheter har blivit gravt eroderade. Barn har missat ovärderlig tid i skolan och mår psykiskt dåligt, kanske är det en hel generation som gått förlorad? Missbruk, våld och annat skit har ökat kraftigt. Folk blir godtyckligt satta i fängelse eller får dryga böter. Folk kan inte resa hem, träffa sina nära och kära och kan ibland inte ens säga hejdå när en närstående går bort. Människors leverne, livsverk har gått förlorade. Dödsfall av annan sjukdom än covid, i synnerhet cancer har ökat kraftigt. Fattigdom och svält i utvecklingsländer har ökat. Det skulle inte förvåna mig om dödsfall direkt kopplat till lockdowns överstiger dödsfall av covid. Och nu inför man de facto medicinsk apartheid. Det är inte viruset som gjort detta. Det är människor!
Boris Johnson, Stefan Löfven och alla andra politiker som spelat med i det här spelet är högst medskyldiga och jag tycker absolut det är rimligt med galgen.