2018-06-15, 13:21
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag tror helt enkelt netflix ännu är lite för nytt i sverige för att gemene svensson ska ha vågat sig ut på den amerikanska tv marknaden med hans rese och matprogram.

Dessutom vet jag inte om det krävs att man har amerikans VPN för att ens kunna se hans utbud på netflix. Vilket verkligen inte alla med netflix konto vet hur man gör.

Saknad är han..

Intressant. Kan du berätta hur man gör?
Citera
2018-08-20, 11:34
Medlem
Snaidistens avatar
Bra artikel om ”toxic femninity” och vem som kanske bär skulden för Bourdains död.
Läs och begrunda.

https://penthouse.com/pages/asia-arg...Femininity.php
Citera
2018-08-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Reportage från 2016 med Bourdain och självhatande naiv tysk.

""In 70 years there will be no white people anymore"
https://www.youtube.com/watch?v=7eJqXEoUU3U

Borde hetat "In 2 years there will be no Bourdain"

Bourdain var smygbög och tog livet av sig eftersom Asia Argento kände sig bedragen och planerade avslöja rumpnissen! En sann fjolla.
Citera
2018-08-20, 13:28
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Joe Rogan försöker rädda sitt skinn och inte hittas hängd pga självmord (?): "Joe Rogan - Alex Jones Is Wrong About Anthony Bourdain!" -> https://www.youtube.com/watch?v=lUgcXxvjTqM

Att ingen råkat mörda, jag menar att det är konstigt att Alex Jones inte hittad hängd än pga självmord är konstigt.

Kan någon logisk person gissa hur lång tid Rogan och Jones har kvar innan de hittas hängda pga "självmord"?
Vem begår dessa ''självmord'' menar du?
Citera
2018-08-20, 15:24
Medlem
luddesbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Bourdain var smygbög och tog livet av sig eftersom Asia Argento kände sig bedragen och planerade avslöja rumpnissen! En sann fjolla.
Han förtjänade inte att dö bara för han var en fjolla/rumpnisse.

Argento är nog rätt skadad *Spekulerar*

Edit: Ja där kom den https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ella-overgrepp
Senast redigerad av luddesbro 2018-08-20 kl. 15:43.
Citera
2018-09-10, 15:44
Medlem
Tre månader efter sin död belönas den amerikanske stjärnkocken Anthony Bourdain och hans tv-program "Parts unknown" med sex Emmypriser.
Det står klart efter helgens Creative Arts Emmy-gala i USA, skriver Variety.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-efter-sin-dod
Citera
2018-09-15, 23:57
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Vem begår dessa ''självmord'' menar du?

Joe Rogan har enligt vad jag kan minnas tagit upp Hillarys antagliga strokeattacker.

Sök bara lite på nätet så kan man hitta videos som denna, https://www.youtube.com/watch?v=Zr1IDQ2V1eM

Picture or didnt happen, där har ni videos där det sker.

Vem är gm? Antagligen samma falang som betalar henne för politiska framsteg. Men vem vet egentligen..
Citera
2018-09-16, 05:06
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Tre månader efter sin död belönas den amerikanske stjärnkocken Anthony Bourdain och hans tv-program "Parts unknown" med sex Emmypriser.
Det står klart efter helgens Creative Arts Emmy-gala i USA, skriver Variety.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-efter-sin-dod

Synd att han inte fick priserna medan han levde... Uppskattning gillar vi ju nästan allihopa, men helst innan man ställer in tofflorna.
Citera
2018-09-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena

Knappast. Han var inte blyg på det sättet. Han var ingen smygis någonstans.
Citera
2021-02-07, 00:06
Medlem
F.Hansens avatar
Har ju sett det mesta med denna man. Och jag tror själv att det inte var självmord, även efter det jag nu skriver.

Men det finns/fanns något i hans sinne om man kollar på det här klippet som jag inte sett tidigare.

https://www.youtube.com/watch?v=JY7ihg0MB_w

Kolla vid 6:00 det intressanta är vid 6:25.

Bla bla, "we wallow in blood."

Anthony kunde inte acceptera det faktum att naturen äter sig själv. Naturen är inte en belevad varelse som åstadkommer fjärilar och vackra blommor. Detta uppstår för att naturen attackerar sig själv för att det är så strukturer i naturen fortlever och evolverar.

En blödig sida jag inte sett tidigare som kan leda till självmord om han tänkte att han var en del av att elda på mathysterin och folks förtärande av mindre lyckligt lottade animaliska strukturer.

Fast han kanske insåg i det djupaste denna slogan, "Save the planet, kill yourself".

Något dagens veganer borde leva upp till. Det bästa för jordklotet du kan göra är att avlida, att äta importerad sojamat från kina berättigar knappast din existens.

Kollat på detta avsnitt till hälften och Anthony ter sig högst "unlikeable". Det är nästan som att Eric är en typ av barnvakt som är med för att hålla Anthony mentalt stabil.

Eftersom jag varit ett stort fan av Anthony och kollat in varje release varje kväll i många år och nu ett långt tag efter hans död sett detta avsnitt som jag inte sett tidigare men som, reser många frågetecken.. Så vid 21:20 börjar Eric och hans "mentor" om att mörda Tony.
Detta tror jag är ett samtal påverkat av de ca tre veckors inspelningar med Anthony där hans psykiska instabilitet visat sig men att han skärper till sig "något" med kameror på. Men att de har denna typ av konversation är anmärkningsvärd hursomhelst.

27:03 I slutet av Anthonys och Erics käbbel om att Eric velat bli en typ av räddningstjänst/brandman och Anthony petar på han om att han inte blivit det så säger Eric, "Yes, I've been a better chef than you, no doubt about it." Vilket jag tror stämmer. Eric är vid det här laget en barnvakt åt Anthony som är minst sagt mentalt instabil. Och detta petande på han som person gjorde att han var tvungen att markera. Något som antagligen inte har någon vidare betydelse i tv:avsnittet.
Senast redigerad av F.Hansen 2021-02-07 kl. 00:56.
Citera
2021-02-07, 01:13
Medlem
F.Hansens avatar
Jahopp, antar att mitt inlägg blev för långt. Några kilo av min analys ut i etern som jag inte orkar återskriva.

Hur som helst vill jag sammanfatta detta kort. Detta avsnitt har jag inte sett tidigare, för jag har kollat in det mesta med mat tv på youtube och följt Anthony under många långa perioder.

Andemeningen av detta avsnitt, som jag antar är det sista, eller ett av de sista är att visa att Anthony var riktigt sjuk. Av att se detta så ser jag en person som är psyikiskt sjuk.
Och Eric upplevde det antagligen också, antaligen bakom kulisserna hårt. Sen att Eric är den person, som upptäcker att Anthony hängt sig, är anmärkningsvärt. Det betyder inte att han varit med och hängt han men indicier...

Det vore intressant om någon har protokoll som polisförhör med Eric och hans "mentor" och övrig infromation.
Senast redigerad av F.Hansen 2021-02-07 kl. 01:19.
Citera
2021-07-19, 06:22
Medlem
WitchcultTodays avatar
Nu puffar man igång denna tråd igen. Och hoppas detta inte är OT.

Men finns bara en till tråd om honom och den verkade inte varit igång sedan 2010 om man inte är för trött i skallen nu.

Denna var åtminstone aktuell i februari detta år.

Någon som vet om Roadrunner: A Film About Anthony Bourdain kommer gå på i bio i Sverige? Jag själv följde honom länge men har liksom inget mätinstrument för hur intressant han var för människor i Sverige mer än att man fick ett par vänner att haka på..

Jag antar att OM den öht kommer gå så blir det i någon större stad, på filmfestival eller så?

Någon som vet något?

Kommer absolut se den oavsett men har gått och hoppas att man skall kunna få se den på stor duk sedan man hörde talas som projektet.

Men kanske är naivt att hoppas på.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in