Har ju sett det mesta med denna man. Och jag tror själv att det inte var självmord, även efter det jag nu skriver.
Men det finns/fanns något i hans sinne om man kollar på det här klippet som jag inte sett tidigare.
https://www.youtube.com/watch?v=JY7ihg0MB_w
Kolla vid 6:00 det intressanta är vid 6:25.
Bla bla, "we wallow in blood."
Anthony kunde inte acceptera det faktum att naturen äter sig själv. Naturen är inte en belevad varelse som åstadkommer fjärilar och vackra blommor. Detta uppstår för att naturen attackerar sig själv för att det är så strukturer i naturen fortlever och evolverar.
En blödig sida jag inte sett tidigare som kan leda till självmord om han tänkte att han var en del av att elda på mathysterin och folks förtärande av mindre lyckligt lottade animaliska strukturer.
Fast han kanske insåg i det djupaste denna slogan, "Save the planet, kill yourself".
Något dagens veganer borde leva upp till. Det bästa för jordklotet du kan göra är att avlida, att äta importerad sojamat från kina berättigar knappast din existens.
Kollat på detta avsnitt till hälften och Anthony ter sig högst "unlikeable". Det är nästan som att Eric är en typ av barnvakt som är med för att hålla Anthony mentalt stabil.
Eftersom jag varit ett stort fan av Anthony och kollat in varje release varje kväll i många år och nu ett långt tag efter hans död sett detta avsnitt som jag inte sett tidigare men som, reser många frågetecken.. Så vid 21:20 börjar Eric och hans "mentor" om att mörda Tony.
Detta tror jag är ett samtal påverkat av de ca tre veckors inspelningar med Anthony där hans psykiska instabilitet visat sig men att han skärper till sig "något" med kameror på. Men att de har denna typ av konversation är anmärkningsvärd hursomhelst.
27:03 I slutet av Anthonys och Erics käbbel om att Eric velat bli en typ av räddningstjänst/brandman och Anthony petar på han om att han inte blivit det så säger Eric, "Yes, I've been a better chef than you, no doubt about it." Vilket jag tror stämmer. Eric är vid det här laget en barnvakt åt Anthony som är minst sagt mentalt instabil. Och detta petande på han som person gjorde att han var tvungen att markera. Något som antagligen inte har någon vidare betydelse i tv:avsnittet.