2018-06-11, 19:26
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En långkörare på CNN.
Repriser på Netflix.
Tror Svt eller annan kanal kört hans program.

Han är även med i filmen Short cutts och förklarar att huslånen var som ruttna fiskbitar i en fisksoppa.
CNN är ju numera den tredje nyhetskanalen bakom Fox News och MSNBC i USA med mycket få tittare. Mycket av hans genomslag kanske kommer genom Netflix och SVT (i Sverige) ?

Jag hade aldrig hört hans namn eller sett hans ansikte innan jag hörde nyheten att han var död.
Citera
2018-06-11, 20:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
CNN är ju numera den tredje nyhetskanalen bakom Fox News och MSNBC i USA med mycket få tittare. Mycket av hans genomslag kanske kommer genom Netflix och SVT (i Sverige) ?

Jag hade aldrig hört hans namn eller sett hans ansikte innan jag hörde nyheten att han var död.

Han var en stor kändis i USA.
Och till skullnad från Gordon Ramsy och andra så har han motstått att låna ut sitt namn till någon kedja.

Då jag reser en del så har jag faktiskt ätit på flera av de ställen han har med i sina program.

Han är saknad.
Citera
2018-06-11, 22:36
Medlem
Han var ju väldigt tajt med Nigella (också hon med judiskt påbrå och drogliberal).
De gjorde bla ett program tillsammans rätt nyligen som hette The Taste - ett dödstrist koncept som konstigt nog överlevde några säsonger.
Men konstigt att ni inte känner till honom i Sverige - han var ju en världskändis och rätt säker på att en del av hans progam har visats här.
Senast redigerad av Flashybits 2018-06-11 kl. 22:42. Anledning: sf
Citera
2018-06-12, 02:47
Medlem
Jag tror helt enkelt netflix ännu är lite för nytt i sverige för att gemene svensson ska ha vågat sig ut på den amerikanska tv marknaden med hans rese och matprogram.

Dessutom vet jag inte om det krävs att man har amerikans VPN för att ens kunna se hans utbud på netflix. Vilket verkligen inte alla med netflix konto vet hur man gör.

Saknad är han..
Citera
2018-06-12, 09:28
Medlem
boonies avatar
Riktigt jävla tråkigt! REST IN PEACE!
Citera
2018-06-12, 10:21
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag tror helt enkelt netflix ännu är lite för nytt i sverige för att gemene svensson ska ha vågat sig ut på den amerikanska tv marknaden med hans rese och matprogram.

Dessutom vet jag inte om det krävs att man har amerikans VPN för att ens kunna se hans utbud på netflix. Vilket verkligen inte alla med netflix konto vet hur man gör.

Saknad är han..
Fast hans program har ju gått på svensk tv också.
Tror dock att det var någon betal-tvkanal, typ discovery.
Citera
2018-06-12, 11:46
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling

Saknad är han..

Ja, något är det.

Jag har följt honom långt innan Netflix ens talades om och någon amerikansk TV-kanal har man ej haft och ser aldrig på TV.

Osäker på hur man hittade honom öht m.a.o för många år sedan. Men antar det var ens matintresse som fick en att söka runt på nätet då, finna honom och ladda ned. Och följt honom i det mesta sedan dess.

Onekligen, saknad är han. Väldigt beklagligt. En stor favorit.
Citera
2018-06-12, 19:20
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Fast hans program har ju gått på svensk tv också.
Tror dock att det var någon betal-tvkanal, typ discovery.
Har gått på SVT o Netflix för Sverige bl.a....
Citera
2018-06-12, 20:43
Medlem
DaChiefs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=R70EWmjMqsQ

Bourdains död var mest sannolikt inte självmord utan mord. Är vad jag själv tror och anser.

Lyssna på klippet från 0:32

Transkript från Youtube.

00:32
interview with today
00:33
Gladys Bourdain says she last heard from
00:35
her son on Mother's Day telling us there
00:38
was never any sign something was wrong
00:40
heartbroken by his death by suicide she
00:43
described him as feisty and very
00:45
talented adding he should be remembered
00:48
as a lover of people of all kinds French
00:51
police tell NBC News Bourdain was found
00:53
unresponsive in his room at the
00:55
Schomburg Hotel southwest of Strasbourg
00:57
early Friday morning the emmy-winning
01:00
star was in France shooting an episode
01:02
of his series parts unknown just days
01:05
before his death
01:06
Bourdain was active on social media...
Citera
2018-06-13, 04:43
Medlem
[Strange Days]s avatar
Väldigt tråkiga nyheter. Har alltid gillat Bourdains stil som programvärd, och har följt honom sedan den första säsongen av No Reservations.

En snabböverblick över TV-serierna:
- A Cook's Tour (2002–2003) - Food Network - 2 säsonger
- No Reservations (2005–2012) - Travel Channel - 9 säsonger
- The Layover (2011–2013) - Travel Channel - 2 säsonger
- Parts Unknown (2013–2018) - CNN - 11 säsonger

Anledningen till flytten från Travel Channel till CNN ska ha varit att Bourdain var missnöjd med Travel Channels nya ägare, och gillade inte riktningen som produktionen av No Reservations tog de sista säsongerna.
Citera
2018-06-13, 12:56
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Reportage från 2016 med Bourdain och självhatande naiv tysk.

""In 70 years there will be no white people anymore"
https://www.youtube.com/watch?v=7eJqXEoUU3U

Borde hetat "In 2 years there will be no Bourdain"
Citera
2018-06-14, 00:21
Medlem
DaChiefs avatar
Joe Rogan försöker rädda sitt skinn och inte hittas hängd pga självmord (?): "Joe Rogan - Alex Jones Is Wrong About Anthony Bourdain!" -> https://www.youtube.com/watch?v=lUgcXxvjTqM

Att ingen råkat mörda, jag menar att det är konstigt att Alex Jones inte hittad hängd än pga självmord är konstigt.

Kan någon logisk person gissa hur lång tid Rogan och Jones har kvar innan de hittas hängda pga "självmord"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in