Citat:
Ursprungligen postat av
Ictura
Min guide fungerar utmärkt, du vet bara inte hur man gör. Jag för över varje vecka till ett land i Sydostasien utan IBAN via Wise, hur enkelt som helst.
Vad menar du med IBAN-listan och att det inte skulle gå till Vietnamn? Du kan föra över EUR till VND med Wise. Du behöver inte ange något IBAN till ditt bankkonto varken hos Bitsafe eller Wise. När du lägger till ditt konto som mottagare hos Wise så väljer du bara VND som valuta, skriver ditt namn, väljer din bank i rulllistan och skriver in ditt kontonummer.
Jag talar om Bitsafe, vilket är där problemet ligger. Jag kan alltså inte ens skicka till Wise överhuvudtaget. Då jag måste lägga till IBAN, så skriver jag Bitsafe-kontonumret, då det är det enda IBAN som jag kan lägga till, så står det att avsändare och mottagare är detsamma, när jag försöker mig på Bitsafe-överföringar. När jag går över till SEPA, står det att jag ska gå till Bitsafe-överföringar. Alla andra metoder fungerar inte. Om jag hade kunnat skicka till Wise, så hade jag kunnat göra det du nämner.
På Wise är informationen lite otydlig. Är Wise lite som Paypal? Då behöver jag fylla i min e-postadress, men den möjligheten finns inte på Bitsafe. Om jag skriver i mina bankuppgifter, så går det väl direkt från Bitsafe till mitt bankkonto, utan att ens gå via Wise?
Jag kunde lägga till mitt Bitsafe-konto som mottagare på Wise, men det fungerar inte åt andra hållet.