2021-06-24, 23:06
Medlem
frekkinheads avatar
UPPDATERING OM BROTTET SOM SKEDDE!

Vem var det som egentligen begick brottet? Vem var denna "entreprenör" som nu kommer bli stämd osv.?
Sanningen är att det faktiskt var en hijacker från Krechtings gäng. Det har varit mycket tension mellan TRL och JH då JH inte har gjort saker och ting enligt riktlinjerna. Ett exempel var att låta en massa bli mottagna med falska ID:n. Mer än 6% av de som jobbar där har använt eller använder falska ID:n. Därför de nu använder ett ID-scanningsprogram som utvecklats i Nederländerna, det blev krav från TRL. Oper4U använder den engelska metoden av att visa upp ID:t tillsammans med en selfie, fast Oper4U SE ägs ju av originella Oper4U.

Krechting har ju stor makt över IT-branschen i Nederländerna, stora investeringar i tech-bolagen där, och han äger också en stor pensionsdel av deras största fackförbund, han tog ju över från Mercurius som tidigare var fackledaren. Så när det är nya IT-bolag som vill ut på marknaden och måste ha investeringar går de nu oftas till Krechting...

IT-kille: "En fantastisk snabb process, dubbla signalfrekvens och extraordinär säkerhet i detta program, du kan inte finna bättre..."

Krechting: "Hmm, jag tänker inte pissa iväg mina medlemmars pensionsbidrag på något för riskabelt"

IT-kille: "Detta är inte en risk. Julius, jag har redan kontrakt med de stora datorbolagen, redo att distribuera det som ett standardprogram i deras datorer, jag lovar, vi boomar, jag ber bara om en liten slant. Du vet Julius, du har ju aldrig förlorat en slant genom mig."

Krechtings advokat: "Julius, vi skulle verkligen uppskatta.. du vet, vad du än kan göra för att hjälpa honom"

IT-kille: "En mille, det är allt jag behöver för färdigställning..."

Krechting: "Okej, okej, låt oss gå till pengarna då.."

IT-kille: "Tusen tack Julius du kommer inte ångra detta!"

...fortsättning följer
Senast redigerad av frekkinhead 2021-06-24 kl. 23:19.
2021-06-24, 23:08
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Imorgon är det midsommar! ni vet väl vad det betyder?!

Det är en festlig högtid för gubbarna, de kommer att supa extra mycket och försöka ragga på grannens fru utan resultat och kommer komma hem onykter som satan och kåt som en jävel. Han kommer då KRÄVA att få se Elin 18s oskuldsfitta och slicka på den. Sedan bli arg som satan för att Elin kanske är ute med vänner och festar och knullar med heta killar. Han kommer att dra den som satan och gå in på bajssexet och spyor sedan kommer han bli arg och kalla henne en hora och att hon inte existerar osv. Sedan vaknar han upp och tankar krediter lånade från sitt barnbarn för att be om ursäkt.

Gud vad kul!
Min första midsommar med gubbarna, och jag längtar. Nu är dom lena i truten och hoppas på ett knull.
2021-06-24, 23:17
Medlem
frekkinheads avatar
...hur som helst! Eftersom att Krechting hade en väldigt stark connection till IT-världen var det så mycket pappersarbete att han behövde anlita ett försäkringsbolag som hjälpte med lånen för entreprenörerna. Detta försäkringsbolag drivs av en snubbe som heter Alex.

*djup jazzmusik spelas*

Problemet var dock att Alex har haft egna intressen, vilket är fullt förståeligt då han tar en stor procent på låneförsäkringarna. Grejen Krechting dock inte visste var att Alex har koppling till JH. Och det var JH som bad honom att ge dem procent på hans vinst. När Krechting fick reda på detta så skickade han en av sina svenska entreprenörer för att göra det brottet som skedde, och lovade i tur att ge honom en stor lånesumma som han annars inte skulle ha fått.

Så ja, JH fick reda på detta med entreprenören, han kommer åka på skadestånd och hela baletten. Och vad gör Krechting? Tror ni att han hjälper honom med lånet och situationen han är i? Aldrig i livet haha. Han är redan borta och ger ingenting. Han ville bara skicka ett meddelande till JH, och detta var hans sätt.

Nu kanske ni tänker, men JH får ju bara hjälp av detta, de får ju 250 000 i skadestånd så det är väl bra för dem? Men ni har glömt vem som äger kontraktet på JH, och det verkar som att JH också ha gjort det. Men det är Donkervoort, och han kommer att hota med att dra in det (Bulgariska företaget Sky High Solutions). Så de kommer inte bara behöva betala de 250 000 till Krechting på direkten, han kommer även lägga en ränta på dessa pengar, och klockan tickar alltid fort i Amsterdam, mina vänner... så joke's on JH.
Senast redigerad av frekkinhead 2021-06-24 kl. 23:23.
2021-06-25, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Nä men det är en annan fråga hurvida resurserna finns och skulle läggas ner på det. Går gör det ändå.

Det är eventuellt teoretiskt möjligt, men det är högst osannolikt att det skulle vara genomförbart ens om det lades resurser på ärendet. I Sverige behöver man inte registrera sig när man köper ett kontantkort. Om någon nu har använt sitt registrerade telefonnummer för att boka date och rånat någon, är personen dummare än gubbarna. Således är det helt omöjligt att ta reda på vem det är genom att göra cross check på hundratals operatörer, som kanske jobbar på farmors id eller varför inte ett fake id. Antar att de flesta sitter bakom en VPN när det jobbar också, så att spåra ip-adresser är nog dött lopp det också.
2021-06-25, 05:24
Medlem
se8035s avatar
Insert cringy one liner*
2021-06-25, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Imorgon är det midsommar! ni vet väl vad det betyder?!

Det är en festlig högtid för gubbarna, de kommer att supa extra mycket och försöka ragga på grannens fru utan resultat och kommer komma hem onykter som satan och kåt som en jävel. Han kommer då KRÄVA att få se Elin 18s oskuldsfitta och slicka på den. Sedan bli arg som satan för att Elin kanske är ute med vänner och festar och knullar med heta killar. Han kommer att dra den som satan och gå in på bajssexet och spyor sedan kommer han bli arg och kalla henne en hora och att hon inte existerar osv. Sedan vaknar han upp och tankar krediter lånade från sitt barnbarn för att be om ursäkt.

Gud vad kul!
Jag är så redo! Tänkte först ta ledigt men sen kom jag på att jag kommer fan ha roligare i chatten än att leka normie och supa med svennar irl. Köksbordet ska knullas på inte ätas sill på. 2021 - vårt år.
2021-06-25, 07:56
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karl-verok
Det är eventuellt teoretiskt möjligt, men det är högst osannolikt att det skulle vara genomförbart ens om det lades resurser på ärendet. I Sverige behöver man inte registrera sig när man köper ett kontantkort. Om någon nu har använt sitt registrerade telefonnummer för att boka date och rånat någon, är personen dummare än gubbarna. Således är det helt omöjligt att ta reda på vem det är genom att göra cross check på hundratals operatörer, som kanske jobbar på farmors id eller varför inte ett fake id. Antar att de flesta sitter bakom en VPN när det jobbar också, så att spåra ip-adresser är nog dött lopp det också.

Menade såklart inte att personen skulle använda sin privata registrerade telefon för det här men den är förmodligen också med honom eller i bilen som står i närheten vilket gör att han ändå kan kopplas till platsen.

Annars bor han förmodligen rätt nära.

Det är nog inte lika avancerat som ni tror att söka efter en misstänkts nummer från tornens data då det ofta används för att koppla personer till en plats i brottsmål.

Är man smart tar man inte dom här riskerna men många faller på såna saker. Ska nog inte tro att det är värsta genierna som håller på med sånt här.
Senast redigerad av Bbobi 2021-06-25 kl. 07:59.
2021-06-25, 10:18
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Menade såklart inte att personen skulle använda sin privata registrerade telefon för det här men den är förmodligen också med honom eller i bilen som står i närheten vilket gör att han ändå kan kopplas till platsen.

Annars bor han förmodligen rätt nära.

Det är nog inte lika avancerat som ni tror att söka efter en misstänkts nummer från tornens data då det ofta används för att koppla personer till en plats i brottsmål.

Är man smart tar man inte dom här riskerna men många faller på såna saker. Ska nog inte tro att det är värsta genierna som håller på med sånt här.
Tror inte heller att det är speciellt svårt att få fast den som är skyldig.
Ni verkar riktigt slipade som sitter på falska ID och nu någon VPN ( vad är ens det? ) Varför är det så hemligt med allt? Känner mig näsan stressad för att jag kör allt mitt eget.
2021-06-25, 10:40
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Tror inte heller att det är speciellt svårt att få fast den som är skyldig.
Ni verkar riktigt slipade som sitter på falska ID och nu någon VPN ( vad är ens det? ) Varför är det så hemligt med allt? Känner mig näsan stressad för att jag kör allt mitt eget.
Hade du själv tyckt att det var roligt om CCs säkerhet brast och någon jävla incel som spenderat hela sitt liv framför datorn lyckas få tag på din identitet?
2021-06-25, 10:56
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Hade du själv tyckt att det var roligt om CCs säkerhet brast och någon jävla incel som spenderat hela sitt liv framför datorn lyckas få tag på din identitet?
Det är väl klart att det är för jävligt om det brister i deras system och det läcks personuppgifter.
2021-06-26, 00:45
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Någon mer respektlös än du får man nog leta länge efter.
Ifall du LÄST MIN PROFIL SÅ SER DU JAG INTE ÄR intresserad av någon över 40 år.
Då jag söker en livskamrat INKL familj och barn.

Du har säkert redan minst 2-4 ungar och INTE INTRESSERAD AV FLER, så OM DU LÄST MIN PROFIL så kan du LÄSA ÖVER 40 och du kommer inte att få svar.
Men då du var så fruktansvärt RESPEKTLÖS och OTREVLIG får du detta svar trots ALLT.

VISA RESPEKT eller dra till skogs och göm dig.
JAG ÄR DEFINITIVT INTE BÖG, men söker inget GAMMALT RUSSIN
Haha, någon som har dåligt alkoholsinne?
2021-06-26, 00:55
Medlem
Mopsans avatar
Vilken jövla mysig midsommarafton det blev.
Har fått kärleksförklaringar, blivit utskälld och påsatt i alla hål flera gånger om, samt smisk på rumpan Dom är väl för gulliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in