2021-07-19, 21:57
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Spikproteinerna kan vara värda att hålla koll på efter vaccinationen.

https://swebbtv.se/w/a698d5f9-fce2-40fb-8ed7-3c73a9436e2a?utm_medium=social&utm_campaign=video% 20share&fbclid=IwAR38Ft36M1taMHbp1NFKWt3SSRBSKuO6R n6LORXXxvKvDgkfFfETXfUTmB8

Ifall spike-proteinet är så här farligt, är det då ett argument mot vaccinerna?

Spike-proteinet finns ju även i viruset. Den rimliga slutsatsen borde inte vara att stoppa vaccinerna. En mer rimlig slutsats borde vara att det var fullständigt hål i huvudet att släppa in ett sådant virus med öppna armar.

Som det är nu, så har vi bara 2 alternativ:immunitet genom vaccination eller immunitet genom infektion. Några andra alternativ har vi icke. Lars Bern nämner hydroxiklorokin och ivermektin som alternativ. Det skulle ju vara fint ifall dessa alternativ hade funnits tillgängliga, men det gör dom inte. Det skulle vara fint ifall makthavarna kunde godkänna dessa läkemedel. Men jag kan inte förstå att man vill avbryta vaccineringen innan dessa läkemedel finns tillgängliga för patienterna, och man har kunnat se att läkemedlen klarar av att bekämpa epidemin. Att avbryta vaccineringen utan något alternativ tillgängligt skulle bara ge viruset fritt fram att sprida sitt spikeprotein bland folket. D-vitamin är gynnsamt, men D-vitamin i någorlunda höga doser är inte tillgängliga för patienterna utan ordination från läkare.

Lars Bern vill åtala dom personer står bakom vaccinationskampanjen. Jag tänker att den vettiga slutsatsen borde vara att åtala dom personer som står bakom virusets spridning. Dit hör: Wuhans virusinstitut, WHO och dom smittskyddsmyndigheter som släppte in viruset genom öppna dörrar.

Citat från Lars Bern:
Det är spikproteinerna som är den allvarliga patogenen i den här pandemin, inte Sars-Cov2-viruspartiklarna.
Jag trodde att spikproteinerna följde med viruspartiklarna.
Citera
2021-07-19, 22:02
Medlem
Citat:
Man måste väl vara vaccinerad för att resa.
Dom ovaccinerade ska ju såklart sitta i karantän.

Funkar inte dom nya covidpassen?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dmGrP1/svenskar-vallfardar-till-smittoharden-ar-katastrof-har

Nej, till många länder kan du resa ovaccinerad med enbart prc-test eller bevis på genomgången infektion. Även detta framgår i Covidpasset.
Citera
2021-07-19, 22:03
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Sanningen är att du / vi inte vet ett skit om eventuella kommande långtidseffekter av det här labbviruset. Ändå lägger du ner hela din skäl i att få folk att avstå från att vaccinera sig.

Foliehattar som du är inte bara farliga för er själva utan kan i sämsta fall bidra till att orsaka sjukdom och död hos andra.

Vad Du gör är upp till dig, men lägg av med din propaganda.

Haha, det är ju uppenbart sedan länge nu att vaccinerna inte skyddar mot covid, varken originalvarianten eller de nya varianterna, det kommer ju rapporter om det titt som tätt från olika delar av världen, att det inte räcker med att vara fullvaccinerad för att skyddas från smitta eller sprida smittan vidare, bästa exemplet är väl Israel som har en hög andel vaccinerade i befolkningen.

Det var väl vaccinerna som skulle vara "vägen ut ur pandemin" ändå så kommer nu fullvaccinerade att behöva "boostersprutor" med jämna mellanrum och man förbereder befolkningen på att restriktioner kommer att återinföras.

De som är farliga är ju inte främst de som redan har haft covid och som har en naturlig och robust immunitet i minst ett år enligt färska uppgifter från Sverige och England (och immuniteten skyddar även mot nya varianter).

Det är ju istället de som väljer vaxxet som man ska passa sig för, framförallt om man är orolig för att bli sjuk i covid och inte har det naturliga och överlägset bästa skyddet, kroppens egna immunförsvar, efter genomgången covid infektion.

Kan också visa sig vara så att immuniteten efter genomgången infektion är betydligt längre än ett år:

Citat:
Could Covid-19 immunity last for 17 YEARS? Researchers find SARS patients still have crucial T cells from when they were infected in 2003

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8529429/Could-immunity-17-YEARS-Singaporean-researchers-SARS-patients-crucial-T-cells.html
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-07-19 kl. 22:12.
Citera
2021-07-19, 22:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Spike-proteinet finns ju även i viruset. Den rimliga slutsatsen borde inte vara att stoppa vaccinerna. En mer rimlig slutsats borde vara att det var fullständigt hål i huvudet att släppa in ett sådant virus med öppna armar.

Som det är nu, så har vi bara 2 alternativ:immunitet genom vaccination eller immunitet genom infektion. Några andra alternativ har vi icke. Lars Bern nämner hydroxiklorokin och ivermektin som alternativ. Det skulle ju vara fint ifall dessa alternativ hade funnits tillgängliga, men det gör dom inte. Det skulle vara fint ifall makthavarna kunde godkänna dessa läkemedel. Men jag kan inte förstå att man vill avbryta vaccineringen innan dessa läkemedel finns tillgängliga för patienterna, och man har kunnat se att läkemedlen klarar av att bekämpa epidemin. Att avbryta vaccineringen utan något alternativ tillgängligt skulle bara ge viruset fritt fram att sprida sitt spikeprotein bland folket. D-vitamin är gynnsamt, men D-vitamin i någorlunda höga doser är inte tillgängliga för patienterna utan ordination från läkare.

Lars Bern vill åtala dom personer står bakom vaccinationskampanjen. Jag tänker att den vettiga slutsatsen borde vara att åtala dom personer som står bakom virusets spridning. Dit hör: Wuhans virusinstitut, WHO och dom smittskyddsmyndigheter som släppte in viruset genom öppna dörrar.

Citat från Lars Bern:
Det är spikproteinerna som är den allvarliga patogenen i den här pandemin, inte Sars-Cov2-viruspartiklarna.

Glöm inte de som finansierade verksamheten på Wuhan virusinstitut! Är väl troligen vaccinindustrins "forskning" som skapat covid19?
Citera
2021-07-19, 22:17
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Tror du på allvar att dessa tyglappar för munnen gör någon skillnad överhuvudtaget? Det är bevisat bortom allt rimligt tvivel att dom haft noll effekt, skrivits massor om det i respekterade vetenskapliga tidningar och nu erkänner även vissa i det brittiska SAGE att det bara handlat om psykologi.

Det krävs N95 MINST för någon som helst effekt.

Grattis, ni har blivit helt grundlurade och uppfintade på läktaren, gått omkring som lydiga får. Kanske har ni lärt er en läxa nu?

Spott förhindras från att flyga när man pratar därför fungerade munskydden.

Det handlar nog mer om samma anledning som gjorde att en val simmade upp på en svensk strand.. Dvs att Jordens magnetfält försvagas vilket isf gör att människors magnetfält försvagas samtidigt vilket resulterar i ett immunförsvar som inte klarar av allt nåmer.

Valar och fåglar navigerar med magnetfältens hjälp så när dom flyger och simmar fel så är det tecken på knas i magnetfältet. Och det händer inte i enstaka fall utan nu är det ett globalt fenomen precis som covid.

Även om man överlever covid så kan ingen bo på Jorden när regnskogarna skövlats och haven fyllts av kärnkraftsavfall, bajs och sopor.
Citera
2021-07-19, 22:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Förra året var smittan som lägst vecka 36-37 - dvs i slutet av September - långt efter skolorna börjat.

Du väljer också varje gång du kommer dragandes med att det är skolorna som driver smittspridningen att smittan till 80-90% försvunnit INNAN skolorna stänger.

Det är inte skolornas öppettider som gör att viruset verkar följa ett schema här i Sverige.

Det är för att du inte ser sambandet. Förra året bottnade smittan vid månadsskiftet juni/juli och förblev låg till i slutet på sep. Från okt vände smittan upp kraftigt. Det tar ett tag för smittan att gotta in sig om man går från mycket låga nivåer. Bryter man däremot smittan med "karantän", kraftigt minskade sociala kontakter ser man resultat efter cirka 3 veckor.
Citera
2021-07-19, 22:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Precis, varför se glaset som halvfullt när man kan se det som halvtomt.

Jag är absolut ingen domedagsprofet.
Jag ville bara påvisa att jag också tyckt mig se vändning varje jävla vecka i UK.
Sedan kommer tisd-ons med nya rekord.
Jag hoppas också att det vänder nu, men inte mycket tyder på det tyvärr
Citera
2021-07-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Dom ovaccinerade ska sitta i karantän för att skydda dom som blivit vaccinerade eller vadå? Hör ni inte hur galet erat resonemang är?

Nu portas till o med fullvaccinerade från Israel trots att Israel har högst andel vaccinerade i världen. Och ni fortsätter att tro på skiten? Lmao

Verkar som att covidpassen inte funkar så bra.
Hur ska nu dom som blivit sjuka på Cypern kunna åka tillbaka till Sverige? Sjukan brukar ju hänga i sig 2 veckor typ.
Boka om å stanna längre?
Det hela är ju inte hållbart.

Varför portas fullvaccade från Israel?

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Citat från Lars Bern:

Du får spikproteinet även genom vaccinet.
Planen är ju att det snällt ska stanna på ”plats”.
Men det gör den inte utan den går ut och ställer till med liknande skada som coviden själv gör.

Alternativ medicinen hann nämner kan man inte ta några patent på, det är gammla mediciner.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, till många länder kan du resa ovaccinerad med enbart prc-test eller bevis på genomgången infektion. Även detta framgår i Covidpasset.

Njaa.. dom har väl inte fått in det i covidpassen ännu va?
Citera
2021-07-19, 22:31
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag är absolut ingen domedagsprofet.
Jag ville bara påvisa att jag också tyckt mig se vändning varje jävla vecka i UK.
Sedan kommer tisd-ons med nya rekord.
Jag hoppas också att det vänder nu, men inte mycket tyder på det tyvärr
UK kommer snart se nya rekordnivåer.
De som inte är vaccinerade bör låsa in sig.
Smittan kommer eskalera och sedan gå över. Lite lik får man räkna med.
Motsvarande övning i Sverige vore en katastrof då vi har för många ej vaccinerade och som ändå vill vara ute och festa.
Närmaste tiden kommer påvisa en intressant utveckling.
UK = Experiment
Citera
2021-07-19, 22:50
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Så du vet med säkerhet att spikeproteinerna stannar på ”rätt” ställe?

Har du nån trovärdig källa på det.

Gör det någon skillnad huruvida det är ett virus eller ett vaccin som har instruerat cellerna att tillverka spikeproteinerna?

Är spikeproteinerna mer benägna att stanna på rätt ställe såvida dom har tillverkats på uppmaning från viruset?
Citera
2021-07-19, 22:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är för att du inte ser sambandet. Förra året bottnade smittan vid månadsskiftet juni/juli och förblev låg till i slutet på sep. Från okt vände smittan upp kraftigt. Det tar ett tag för smittan att gotta in sig om man går från mycket låga nivåer. Bryter man däremot smittan med "karantän", kraftigt minskade sociala kontakter ser man resultat efter cirka 3 veckor.
Så vad är din hypotes just nu?
Ungefär tre veckor efter att skolan slutat bottnar smittan.
Ungefär sex veckor efter att skolan börjar börjar också smittan öka.
Jag färeslår att du prövar denna hypotes på ett vetenskapligt sätt och återkommer med ett vetenskapligt utformat resultat. Om jag inte minns fel har du utbildning så att du bör klara detta galant.
Citera
2021-07-19, 22:58
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Förra sommaren gick smittan ned väldigt mycket och höll sig på låga nivåer under hela sommaren och nu såg jag idag att (SVT) påstår att en av de stora anledningarna till att covidsmittan minskar är att många väljer att vaccinera sig.

Tror folk verkligen på detta? Har folk verkligen så kort minne, bara för lite drygt ett år sedan var det ju krisläge på våren och då fanns inga vacciner att tillgå överhuvudtaget, ändå gick smittan ned även förra sommaren.

Nu då dessutom smittan hunnit bränna igenom befolkningen rejält sedan förra året så lär ju en del av minskningen snarare kunna förklaras av detta, att så många fler redan har haft covid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in