Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Din nyansering är väl lite si och så, men ibland så blir det rätt bra.
Uttalande liknande att Alla tjockisar drabbas och liknande tänker jag på då.
Nä jag har inte sagt att "alla tjockisar drabbbas". Däremot ökar sannolikheten att råka illa ut i takt med att BMI ökar har det visat sig i statistiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Du kan säkert få fram ditt budskap bättre och tydligare om du hoppar över den typen av snack.
Det verkar vara en öm tå man trampar på? Men det kanske kan vara bra att höra för någon som är i riskzonen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Jo, man får prata om kost och motion mm. om man gör det faktamässigt och med bäring på corona/covid.
Statistiken är ganska tydlig på det området. Sedan exakt vad det beror på att överviktiga far mer illa än andra får mer kunniga personer svara på tycker jag. Men som jag förstått det verkar det vara ett återkommande problem med stora och tunga personer som är svåra att hantera på IVA pga de måste vändas stup i ett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Om det finns några studier som visar att tex. daglig motion motverkar covid-infektion så är det ju väldigt intressant.
Det motverkar inte själva infektionen, men sjukdomens allvarlighet. Det var ju en ute nyligen som aftonbladet skrev om, där man undersökte personer som mönstrat och deras kondition vid mönstringen. Det visade sig att de som redan hade en dålig kondis vid mönstringen blev betydligt sjukare i covid än de som var tränade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Vad av det du påstår när det gäller kost, motion och vikt finns det något vetenskapligt bevis för?
Det finns statistiskt bevis för det. Läs statistiken noga så ser du själv vad det är frågan om .
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Det är klart att nedstängning i form av inlåsning som i Kina ger sämre hälsa, men så har det ju inte varit världen över hela tiden.
Jo då de har stängt ner lekparker och stängt skolan för barnen och gymen... men mcdonalds får såklart ha öppet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Många kanske har fått bättre hälsa också för att de inte kunnat hänga på krogen fram till kl 05 på morgonen, vad vet jag.
Det tror jag inte. De har festat hemma istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Du är faktiskt oftast ganska enkelspårig snarare än nyanserad skulle jag vilja påstå.
Nä, jag är bara inte lika alarmistisk som vissa andra och betydligt mer nyanserad. Covid är nämligen inte farligt för alla. Och just därför anser jag inte att alla behöver vaccineras. Den tanken är heltokig.