2021-07-19, 21:10
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Smittan går ner för tredje dagen i UK.

Likadant varje vecka lörd-mån.
Vänta tills imorgon och onsdag innan du drar några växlar..
Citera
2021-07-19, 21:32
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Lars Bern verkar vara expert på nästan allt men trots detta har han alltid en motsatt uppfattning än alla andra experter. Hans uppfattning verkar vara att alla ljuger om allt, alltid. Vilken tur att vi har Lars Bern som kan berätta sanningen för oss.
Självklart "råkar" de största konspirationsteoretikerna Bern och Willgert känna personer som råkat illa ut på grund av vaccineringen. Vi andra dödliga som inte tror på konspirationer känner på sin höjd någon som fått lite feber något dygn som svåraste biverkningen. Min teori är att dessa problem med blodproppar bara drabbar anhöriga och vänner till konspirationsteoretiker
"Vi diskuterar två bekanta till Lars Bern som har fått allvarliga kardiovaskulära problem efter vaccination. Mikael berättar om två nära släktingar som avlidit av hjärtproblem inom två veckor efter vaccination och en person som deltagit i våra program som fick stora andningssvårigheter och sjukhusvård efter vaccination. En anhörig till medarbetare på Swebbtv fick blodproppar i lungorna och avled efter vaccination. Vi konstaterar att det är märkliga samband som inte går att vifta bort."
Citera
2021-07-19, 21:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Din nyansering är väl lite si och så, men ibland så blir det rätt bra.
Uttalande liknande att Alla tjockisar drabbas och liknande tänker jag på då.
Nä jag har inte sagt att "alla tjockisar drabbbas". Däremot ökar sannolikheten att råka illa ut i takt med att BMI ökar har det visat sig i statistiken.

Citat:
Du kan säkert få fram ditt budskap bättre och tydligare om du hoppar över den typen av snack.
Det verkar vara en öm tå man trampar på? Men det kanske kan vara bra att höra för någon som är i riskzonen?

Citat:
Jo, man får prata om kost och motion mm. om man gör det faktamässigt och med bäring på corona/covid.
Statistiken är ganska tydlig på det området. Sedan exakt vad det beror på att överviktiga far mer illa än andra får mer kunniga personer svara på tycker jag. Men som jag förstått det verkar det vara ett återkommande problem med stora och tunga personer som är svåra att hantera på IVA pga de måste vändas stup i ett.

Citat:
Om det finns några studier som visar att tex. daglig motion motverkar covid-infektion så är det ju väldigt intressant.
Det motverkar inte själva infektionen, men sjukdomens allvarlighet. Det var ju en ute nyligen som aftonbladet skrev om, där man undersökte personer som mönstrat och deras kondition vid mönstringen. Det visade sig att de som redan hade en dålig kondis vid mönstringen blev betydligt sjukare i covid än de som var tränade.

Citat:
Vad av det du påstår när det gäller kost, motion och vikt finns det något vetenskapligt bevis för?
Det finns statistiskt bevis för det. Läs statistiken noga så ser du själv vad det är frågan om .

Citat:
Det är klart att nedstängning i form av inlåsning som i Kina ger sämre hälsa, men så har det ju inte varit världen över hela tiden.
Jo då de har stängt ner lekparker och stängt skolan för barnen och gymen... men mcdonalds får såklart ha öppet.

Citat:
Många kanske har fått bättre hälsa också för att de inte kunnat hänga på krogen fram till kl 05 på morgonen, vad vet jag.
Det tror jag inte. De har festat hemma istället.

Citat:
Du är faktiskt oftast ganska enkelspårig snarare än nyanserad skulle jag vilja påstå.
Nä, jag är bara inte lika alarmistisk som vissa andra och betydligt mer nyanserad. Covid är nämligen inte farligt för alla. Och just därför anser jag inte att alla behöver vaccineras. Den tanken är heltokig.
Citera
2021-07-19, 21:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kanon att du är klar med viruset. För viruset är inte klar med oss på jorden. Därför som det smittas och dör folk i tusentals varje dag världen över.

JA det är tur att det finns vaccin då.. och det är väl generöst av mig att avstå? Men nä så resonerar inte vaxxsekten.
Citera
2021-07-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Under de tre längre lov vi haft sedan pandemin startade har smittan gått ned för att därefter vända upp. En slump?

Förra året var smittan som lägst vecka 36-37 - dvs i slutet av September - långt efter skolorna börjat.

Du väljer också varje gång du kommer dragandes med att det är skolorna som driver smittspridningen att smittan till 80-90% försvunnit INNAN skolorna stänger.

Det är inte skolornas öppettider som gör att viruset verkar följa ett schema här i Sverige.
Citera
2021-07-19, 21:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Sanningen är att du / vi inte vet ett skit om eventuella kommande långtidseffekter av det här labbviruset.
Och du kallar mig foliehatt? Hmm covidianerna nog är de största foliehattarna av alla.

Citat:
Ändå lägger du ner hela din skäl i att få folk att avstå från att vaccinera sig.
Jag har aldrig uppmanat någon att inte vaccinera sig, bara sagt att jag själv avstår för jag redan haft covid och har antikroppar. Att tro på sitt immunförsvar är inte att vara "foliehatt". Det är att kunna tänka själv och fritt.

Citat:
Foliehattar som du är inte bara farliga för er själva utan kan i sämsta fall bidra till att orsaka sjukdom och död hos andra.
Du är totalt hjärntvättad om du tror det.

Citat:
Vad Du gör är upp till dig, men lägg av med din propaganda.
haha ska du säga... vad kläckte du ur dig för dumheter nyss om inte ren hjärntvätt från självaste Joe Biden. Han som sa att munskydd räddar liv. Snacka om ovetenskaplig pajas.
Citera
2021-07-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Likadant varje vecka lörd-mån.
Vänta tills imorgon och onsdag innan du drar några växlar..

Precis, varför se glaset som halvfullt när man kan se det som halvtomt.
Citera
2021-07-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det är ju ren avföring ni postar!
Var fan hittar ni allt?
Påminner mycket om videon med Sydborg och 5G.
Riktigt sjuka människor..

Så du vet med säkerhet att spikeproteinerna stannar på ”rätt” ställe?

Har du nån trovärdig källa på det.
Citera
2021-07-19, 21:49
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:

Tror du det kommer att hända?
Regeringe och FoHM måste ju först se om det verkligen är så att hemvändare från just Cypern smittar.
Som läget är nu vet man bara att hemvändare från Italien smittar under vinterförhållanden.

Jag vill förtydliga att jag absolut håller med dig, även om man kanske kan få sita i hemkarantän.

Efter att ha tänkt några veckor, så kommer Folkhälsomyndigheten fram till ett förslag som effektivt ska stoppa smittspridningen: Man sätter upp skyltar på flygplatserna som uppmanar resenärer från Cypern att vara uppmärksamma på symtom.

Citat:
Det är klart att felaktigheter ska bemötas.
Om jag råkat beskylla dig för Hack i skivan så ber jag om ursäkt.

Det vet jag inte ifall du har gjort. Jag bara påpekade det i preventivt syfte, eftersom du reagerar på upprepningar.
Citera
2021-07-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu rusar tydligen smittan på cypern. Vore väl rimligt att alla hemvändande semestersvenskar fick sitta några veckor på ett karantänhotell när de kommer tillbaka? För att stoppa smittspridningen.

Man måste väl vara vaccinerad för att resa.
Dom ovaccinerade ska ju såklart sitta i karantän.

Funkar inte dom nya covidpassen?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dmGrP1/svenskar-vallfardar-till-smittoharden-ar-katastrof-har
Citera
2021-07-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
I Västerbotten så är det hemkommande från utlandssemester som bidrar till ökad smitta. Man kan nog utgå ifrån att de flesta har fått första sprutan och vissa har fått andra sprutan. Tyvärr så tror många att nu är man vaccinerad då kan vi leva som vanligt men så fungerar det inte eftersom man kan fortfarande bli sjuk och även smitta andra.
Tja, någon gång ska man leva som vanligt igen, varför inte nu.
Citera
2021-07-19, 21:54
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Man måste väl vara vaccinerad för att resa.
Dom ovaccinerade ska ju såklart sitta i karantän.

Funkar inte dom nya covidpassen?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dmGrP1/svenskar-vallfardar-till-smittoharden-ar-katastrof-har
Dom ovaccinerade ska sitta i karantän för att skydda dom som blivit vaccinerade eller vadå? Hör ni inte hur galet erat resonemang är?

Nu portas till o med fullvaccinerade från Israel trots att Israel har högst andel vaccinerade i världen. Och ni fortsätter att tro på skiten? Lmao
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in