Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Det är just dessa frågor de riktiga journalister borde gräva i.. men det är klart, du biter inte den hand som föder dig.
Är folk verkligen så korkade att det inte ringer några som helts varningssignaler på nedan ägarintressen??
Samma folk i toppen bakom World Economic Forum - The Great reset, Balckrock, Världens största ägare inom media och BigPharma... hahahha... va fan?
Det har aldrig tidigare utkristalliserats så tydligt vilka fårskallar den absoluta majoriteten är
Ja, det är helt otroligt och ofattbart hur många lättpåverkade och lättmanipulerade människor det finns, denna "pandemi" har varit en rejäl ögonöppnare för mig då jag förstått detta, samtidigt är det skrämmande att det är så, då man sett hur aggressiva en del verkar vara när de ska försvara dårskapen med att exempelvis bära munskydd, syftar framförallt på de tunna munskydden som de flesta bär och som jag upplevt att man rekommenderar/tvingar kunder som vill besöka butiker att bära och som också anses behövas numera i väntrum när man besöker vård och tandvård, och helt meningslösa åtgärder som att begränsa vissa aktiviteter (sport framförallt) och publik på exempelvis sportarenor utomhus, barn och ungdomsidrott m.m. för att förhindra smittspridning.
Vaccinationskampanjerna och propagandan ska vi bara inte tala om, idag såg jag en ledarskribent i Dagens Nyheter uppmana sina läsare att ta vaccinet genom att bl.a. uttrycka sig på följande aggressiva sätt:
Citat:
Tänk dig att du står framför två dörrar. Den ena leder till en härlig dag på stranden. Hopptorn, röd saft i glasflaska, volleyboll och sandaler av plast. Den andra leder in i ett trist rum med en massa stolar. Lysrörsljus, blanketter att fylla i, socialt obekväm väntan och offentlig sektor-tapeter. Valet är förstås enkelt. Gå in genom den trista dörren och ta ditt jäkla vaccin.
https://www.dn.se/ledare/max-sjoberg-sommaren-ar-for-kort-for-att-inte-vaccinera-sig/
I USA har man försökt med skrämselpropaganda, mutförsök (bl.a. donuts, öl, lotterivinster), hot om uppsägning med mera för att få så många som möjligt att vaccinera sig och nu senast talade Biden om uppsökande verksamhet, att knacka dörr hos ovaccinerade.