2021-07-19, 20:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Nu rusar tydligen smittan på cypern. Vore väl rimligt att alla hemvändande semestersvenskar fick sitta några veckor på ett karantänhotell när de kommer tillbaka? För att stoppa smittspridningen.
Citera
2021-07-19, 20:37
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Spikproteinerna kan vara värda att hålla koll på efter vaccinationen.

https://swebbtv.se/w/a698d5f9-fce2-40fb-8ed7-3c73a9436e2a?utm_medium=social&utm_campaign=video% 20share&fbclid=IwAR38Ft36M1taMHbp1NFKWt3SSRBSKuO6R n6LORXXxvKvDgkfFfETXfUTmB8

Det är ju ren avföring ni postar!
Var fan hittar ni allt?
Påminner mycket om videon med Sydborg och 5G.
Riktigt sjuka människor..
Citera
2021-07-19, 20:37
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Under de tre längre lov vi haft sedan pandemin startade har smittan gått ned för att därefter vända upp. En slump?
Fast det händer ju inte riktigt varje gång och på riktigt samma vis när det händer även om du påstår att det är så.
Det är även mycket annat som ändras, eller inte händer, samtidigt som skolorna slutar.
Det blir varmare på våren.
Även andra får ledigt samtidigt.
Även när skolorna stänger för sommarlov är många barn kvar på förskola och fritids.

Det kan vara som du tror, det säger jag inte emot, men
Dina sk. bevis är usla.
Citera
2021-07-19, 20:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Nu rusar tydligen smittan på cypern. Vore väl rimligt att alla hemvändande semestersvenskar fick sitta några veckor på ett karantänhotell när de kommer tillbaka? För att stoppa smittspridningen.

Tror du det kommer att hända?
Regeringe och FoHM måste ju först se om det verkligen är så att hemvändare från just Cypern smittar.
Som läget är nu vet man bara att hemvändare från Italien smittar under vinterförhållanden.

Jag vill förtydliga att jag absolut håller med dig, även om man kanske kan få sita i hemkarantän.
Citera
2021-07-19, 20:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Fast det händer ju inte riktigt varje gång och på riktigt samma vis när det händer även om du påstår att det är så.
Det är även mycket annat som ändras, eller inte händer, samtidigt som skolorna slutar.
Det blir varmare på våren.
Även andra får ledigt samtidigt.
Även när skolorna stänger för sommarlov är många barn kvar på förskola och fritids.

Det kan vara som du tror, det säger jag inte emot, men
Dina sk. bevis är usla.

Men blir det varmare vid månadsskiftet dec/jan också menar du? På Cypern har nu förresten smittan exploderat och där brukar det ju vara jättevarmt så här års. Eller når svenska folket alltid flockimmunitet så fort det blir ett längre skollov?
Citera
2021-07-19, 20:44
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Till "Surtruten":
Ja, det är ett hack i skivan. Men jag vill bemöta vissa påståenden som framförs igen och igen i tråden. Ett exempel på upprepade påståenden är uppfattningen att det enda alternativet till att låta viruset spridas, skulle vara att stänga ner samhället på obestämd tid. Det är ju tvärtom, strategin att låta viruset spridas, som leder fram till restriktioner och nerstängningar.
Det är klart att felaktigheter ska bemötas.
Om jag råkat beskylla dig för Hack i skivan så ber jag om ursäkt.
Citera
2021-07-19, 20:48
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det är just dessa frågor de riktiga journalister borde gräva i.. men det är klart, du biter inte den hand som föder dig.

Är folk verkligen så korkade att det inte ringer några som helts varningssignaler på nedan ägarintressen??

Samma folk i toppen bakom World Economic Forum - The Great reset, Balckrock, Världens största ägare inom media och BigPharma... hahahha... va fan?

Det har aldrig tidigare utkristalliserats så tydligt vilka fårskallar den absoluta majoriteten är

Ja, det är helt otroligt och ofattbart hur många lättpåverkade och lättmanipulerade människor det finns, denna "pandemi" har varit en rejäl ögonöppnare för mig då jag förstått detta, samtidigt är det skrämmande att det är så, då man sett hur aggressiva en del verkar vara när de ska försvara dårskapen med att exempelvis bära munskydd, syftar framförallt på de tunna munskydden som de flesta bär och som jag upplevt att man rekommenderar/tvingar kunder som vill besöka butiker att bära och som också anses behövas numera i väntrum när man besöker vård och tandvård, och helt meningslösa åtgärder som att begränsa vissa aktiviteter (sport framförallt) och publik på exempelvis sportarenor utomhus, barn och ungdomsidrott m.m. för att förhindra smittspridning.

Vaccinationskampanjerna och propagandan ska vi bara inte tala om, idag såg jag en ledarskribent i Dagens Nyheter uppmana sina läsare att ta vaccinet genom att bl.a. uttrycka sig på följande aggressiva sätt:

Citat:
Tänk dig att du står framför två dörrar. Den ena leder till en härlig dag på stranden. Hopptorn, röd saft i glasflaska, volleyboll och sandaler av plast. Den andra leder in i ett trist rum med en massa stolar. Lysrörsljus, blanketter att fylla i, socialt obekväm väntan och offentlig sektor-tapeter. Valet är förstås enkelt. Gå in genom den trista dörren och ta ditt jäkla vaccin.

https://www.dn.se/ledare/max-sjoberg-sommaren-ar-for-kort-for-att-inte-vaccinera-sig/

I USA har man försökt med skrämselpropaganda, mutförsök (bl.a. donuts, öl, lotterivinster), hot om uppsägning med mera för att få så många som möjligt att vaccinera sig och nu senast talade Biden om uppsökande verksamhet, att knacka dörr hos ovaccinerade.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-07-19 kl. 20:56.
Citera
2021-07-19, 20:50
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

I Västerbotten så är det hemkommande från utlandssemester som bidrar till ökad smitta. Man kan nog utgå ifrån att de flesta har fått första sprutan och vissa har fått andra sprutan. Tyvärr så tror många att nu är man vaccinerad då kan vi leva som vanligt men så fungerar det inte eftersom man kan fortfarande bli sjuk och även smitta andra.
Citera
2021-07-19, 20:51
Medlem
Smittan går ner för tredje dagen i UK.
Citera
2021-07-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vad är det som avgör hur länge immuniteten består? Ger kraftig sjukdom större avtryck på immunförsvaret?
Nästan alla sjukdomar ger livslång immunitet.

Varför just förkylningar bara ger 6-24 månader immunitet kan man ju spekulera om. Själv så tror jag det är en medveten strategi av immunförsvaret, snarare än ett misstag. Att det av något skäl är farligare med längre immunitet. Men man vågar ju knappt ha egna teorier här längre för då blir man påhoppad av zero-covid-krigarna.
Citera
2021-07-19, 21:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Tror du det kommer att hända?
Regeringe och FoHM måste ju först se om det verkligen är så att hemvändare från just Cypern smittar.
Som läget är nu vet man bara att hemvändare från Italien smittar under vinterförhållanden.

Jag vill förtydliga att jag absolut håller med dig, även om man kanske kan få sita i hemkarantän.

Stor risk att sk hemkarantän inte respekteras. I så fall måste det införas saftiga böter om den bryts. Möjligen kan man köra elektronisk fotboja så de har koll på folk.
Citera
2021-07-19, 21:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
I Västerbotten så är det hemkommande från utlandssemester som bidrar till ökad smitta. Man kan nog utgå ifrån att de flesta har fått första sprutan och vissa har fått andra sprutan. Tyvärr så tror många att nu är man vaccinerad då kan vi leva som vanligt men så fungerar det inte eftersom man kan fortfarande bli sjuk och även smitta andra.

Ja speciellt när bara 35% är fullvaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in