2021-06-24, 14:50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Att många av dem hade levt ifall de inte blivit sjuka i covid.

Hur vet man det?
Citera
2021-06-24, 14:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Jag har levt helt normalt sen "pandemin" startade och tydligen också klarat mig, vilket förvisso inte är konstigt då man inte kan få något som inte existerar. Hur som helst, vem av oss tror du har varit mer lycklig sen detta började med det liv vi valt att leva?

Livet är till för att levas och inte för att gömma sig. Inse och acceptera att en vacker dag så kommer du att dö och finn ro i det så får du se att livet blir fan så mycket roligare sen när man inte behöver vara rädd för allting.
Detta råd är till för alla SÄNGVÄTARE i denna tråd...

Något säger mig att du tillhör en av de ynkligare i denna tråd när det väl kommer till kritan. Kan ge mig på att du är en av dem som skriker högst och beklagar dig när du får 38 graders feber. Alltid lätt att vara stursk på nätet.
Citera
2021-06-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Helt otroligt vilka dåliga pressträffar myndigheterna sytt ihop.

Hur orkar de stå och rapa floskler om samordning, information, uppdrag från regeringen, regioner, frågor bla, bla bla..., myndigheternas rekommendationer, krisinformation.se. varning för skogsbränder när folk vistas ute i skog och mark bla bla bla, pekpinnar och floskler.
Finns inga ansvariga som svarar på frågor utan allt sköts av informatörer som står och rapar floskler i timme efter timme. Sanslöst.

Ingen bryr sig om kalaset längre, viruset dvs. Tidigare har presskonferensen haft tusentals tittare på Youtube, nu är det väl ett hundratal.

Folk har börjat fokusera på vardagen istället för ett virus som har en nedgående trend världen över.

Finns ingen mening med att lägga större vikt på att snickra ihop en gedigen pressträff.
Citera
2021-06-24, 14:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej men invandringen spelar en stor roll givetvis. Perfekt drivhus för ett virus som detta i trångbodda hushåll..

Det jag vänder mig emot är att det ska tävlas. Det är totalt meningslöst.. Folk borde istället fundera på vad var och en kan göra för att det här inte ska hända igen och ändra sin livsstil för gott.

Som till exempel:

* Sluta röka
* Börja träna
* Sluta dricka läsk
* Sluta äta socker
* Sluta upp att fika.

Etc etc.

Ja, det där hjälper ju jättebra mot coronaviruset. Varför glömde du bort den viktigaste punkten? Bli helst inte över 40 år, då det innebär ökad risk för att drabbas av svår sjukdom.
Citera
2021-06-24, 14:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja, det där hjälper ju jättebra mot coronaviruset. Varför glömde du bort den viktigaste punkten? Bli helst inte över 40 år, då det innebär ökad risk för att drabbas av svår sjukdom.

Det sänker risken för att bli allvarligt sjuk. Det är bara att göra. har du inte börjat med mina punkter tycker jag att du ska sätta fart nu istället för att oroa dig så mkt och lita på att politikerna ska rädda din lilla rumpa.

Nej risken är inte samma för alla. vissa råkar mer illa ut än andra. Statistiken kan inte bli mer tydlig på den punkten.
Citera
2021-06-24, 15:03
Avslutad
Citat:
Något säger mig att du tillhör en av de ynkligare i denna tråd när det väl kommer till kritan. Kan ge mig på att du är en av dem som skriker högst och beklagar dig när du får 38 graders feber. Alltid lätt att vara stursk på nätet.

Vem som är ynkligast är i varje fall odiskutabelt, för det är nämligen DU IMBILDEN...
Jag vet att det är svårt för en professionell sängvätare som dig att tro, men det finns faktiskt folk som inte skiter på sig av rädsla för detta fejkvirus. Ta bara idrottspubliken i USA, fulla hus både på hockey och basket.
Så nej jag spelar inte "tuff", hade vi snackat om Ebola så hade jag nog också hållt mig hemma.

Hade vi levt i tusen år så skulle man kanske kunna sätta livet på paus några år, men nu lever vi 80-90 år i bästa fall och då finns det inte tid för dessa dumheter som våra korrupta politiker utsätter oss för. Dessa ashål borde antingen avrättas eller få livstids fängelse med munblöja på även när de sover.
Citera
2021-06-24, 15:19
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Inte en chans att en majoritet tolkar vaccinmålet så. Målet var att samtliga över 18 skulle blivit vaccinerade. Att man blivit "erbjuden", men ännu inte fått för att det saknas vaccin, inte finns tider, inte kommit till "sin tur" osv, betyder att man INTE blivit erbjuden vaccin.

Varför fortsätter du att hitta på egna mål?

Om du inte har förstått det ännu så har inte regionerna erbjudit åldersgrupper vaccin förrän de säkerställt att det finns vaccin. När det finns vaccin så erbjuds det. Men eftersom vi har frivillighet i Sverige så är det upp till individen om man ska ta del av erbjudandet och boka en tid. En del är ivriga och tränger sig före i kön, andra vill inte ta det. Alla dessa har dock blivit erbjudna vaccinet.

I min region rapporterade man igår att 36 000 har en tid för vaccination, men alltså inte ännu fått nålen i armen. Bara IMBILDEN tolkar att dessa INTE har blivit erbjudna vaccination.
Citera
2021-06-24, 15:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det sänker risken för att bli allvarligt sjuk. Det är bara att göra. har du inte börjat med mina punkter tycker jag att du ska sätta fart nu istället för att oroa dig så mkt och lita på att politikerna ska rädda din lilla rumpa.

Nej risken är inte samma för alla. vissa råkar mer illa ut än andra. Statistiken kan inte bli mer tydlig på den punkten.

Du kan ta dina punkter och köra upp i din egen rumpa. Det är inga nyheter att en balanserad kost, normalt BMI och att inte röka är bättre än att bara äta samma kost och vara smällfet. Tror du däremot att enbart dessa "regler" skyddar sig mot covid19 är du ju dummare än tåget.
Citera
2021-06-24, 15:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Vem som är ynkligast är i varje fall odiskutabelt, för det är nämligen DU IMBILDEN...
Jag vet att det är svårt för en professionell sängvätare som dig att tro, men det finns faktiskt folk som inte skiter på sig av rädsla för detta fejkvirus. Ta bara idrottspubliken i USA, fulla hus både på hockey och basket.
Så nej jag spelar inte "tuff", hade vi snackat om Ebola så hade jag nog också hållt mig hemma.

Hade vi levt i tusen år så skulle man kanske kunna sätta livet på paus några år, men nu lever vi 80-90 år i bästa fall och då finns det inte tid för dessa dumheter som våra korrupta politiker utsätter oss för. Dessa ashål borde antingen avrättas eller få livstids fängelse med munblöja på även när de sover.

Så du tror att allt är en konspiration?
Kan du svara mig på vad våra "korrupta" politiker skulle ha att vinna på striktare åtgärder i samhället för att försöka begränsa virusspridningen? Jag tror nämligen det är tvärtom. Våra politiker vill helst göra så lite som möjligt. Man är rädd för rädda och försiktiga människor. Man vill att folk ska leva som vanligt. Gå upp kl 7 och arbeta till kl 17. Betala sin skatt och framförallt konsumera så de får in ännu mera skatt. Vad tror du händer när folk slutar arbeta, slutar köra bil, stannar hemma, inte shoppar osv. Vad tror du skrämmer finansministern mest? Det enda korrupta är att våra politiker skiter i om 1% av befolkningen dör. Men alla gör ju som de själva vill. Jag tror inte att det är någon slump att människor i våra utsatta områden är de som går åt mest. De gör nämligen som de säger dig vilja göra. De lever som vanligt, många gånger för att de inte anser sig ha något val.
Citera
2021-06-24, 15:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du kan ta dina punkter och köra upp i din egen rumpa.
Du gör som du vill... men tro inte att vi andra är intresserade av att rätta oss efter din dåliga hälsa vid nästa pandemi. Då får du stanna hemma om du misskött dig och är rädd för att bli sjuk

Citat:
Det är inga nyheter att en balanserad kost, normalt BMI och att inte röka är bättre än att bara äta samma kost och vara smällfet.
Jo det verkar så eftersom det inte pratas så mkt om varför så många bir så sjuka samtidigt och vad den röda tråden är.

Citat:
Tror du däremot att enbart dessa "regler" skyddar sig mot covid19 är du ju dummare än tåget.
Förstår inte varför du ska skydda dig mot ett virus som inte går att skydda sig mot som vi lever. Ta du ditt vaccin och stänga av tv:n så ska det nog bli bra ska du se.
Citera
2021-06-24, 15:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Varför fortsätter du att hitta på egna mål?

Om du inte har förstått det ännu så har inte regionerna erbjudit åldersgrupper vaccin förrän de säkerställt att det finns vaccin. När det finns vaccin så erbjuds det. Men eftersom vi har frivillighet i Sverige så är det upp till individen om man ska ta del av erbjudandet och boka en tid. En del är ivriga och tränger sig före i kön, andra vill inte ta det. Alla dessa har dock blivit erbjudna vaccinet.

I min region rapporterade man igår att 36 000 har en tid för vaccination, men alltså inte ännu fått nålen i armen. Bara IMBILDEN tolkar att dessa INTE har blivit erbjudna vaccination.

Har man inte blivit vaccinerad så har man inte blivit vaccinerad. Målet var att alla över 18 år skulle vara vaccinerade innan midsommar. För covid 19 krävs 2 sprutor för att vara vaccinerad. Den andra sprutan tas efter 3 veckor med Pfizers vaccin, 4 veckor med Modernas vaccin och 7-8 veckor med Astras vaccin.

Vad är så svårt att förstå med det?
Citera
2021-06-24, 15:29
Avslutad
Citat:
Så du tror att allt är en konspiration?
Kan du svara mig på vad våra "korrupta" politiker skulle ha att vinna på striktare åtgärder i samhället för att försöka begränsa virusspridningen? Jag tror nämligen det är tvärtom. Våra politiker vill helst göra så lite som möjligt. Man är rädd för rädda och försiktiga människor. Man vill att folk ska leva som vanligt. Gå upp kl 7 och arbeta till kl 17. Betala sin skatt och framförallt konsumera så de får in ännu mera skatt. Vad tror du händer när folk slutar arbeta, slutar köra bil, stannar hemma, inte shoppar osv. Vad tror du skrämmer finansministern mest? Det enda korrupta är att våra politiker skiter i om 1% av befolkningen dör. Men alla gör ju som de själva vill. Jag tror inte att det är någon slump att människor i våra utsatta områden är de som går åt mest. De gör nämligen som de säger dig vilja göra. De lever som vanligt, många gånger för att de inte anser sig ha något val.

Världsekonomin är på väg att kollapsa och man inbillar sig att klimathotet är på riktigt. Därför krävs det "The great reset" och det är just för detta syfte som man har hittat på den här pandemin.
Hade du och andra inte varit så skitnödiga så hade ni också kunnat se att alla konstigheter leder bara till en enda slutsats...

Om vi hade haft en riktig pandemi, tror du att tjockisen Löfven hade sprungit till galleria eller äcklet Dan Eliasson hade åkt till Gran Canaria för att springa på bögklubbar?
Och här har vi det senaste exemplet...

https://www.expressen.se/nyheter/carlsons-vinresa-mitt-i-skarpta-restriktionerna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in