Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jo men till skillnad mot vissa andra klarar jag av att nyansera bilden av vilka det är som statistiskt sett far illa mest.
Tyvärr får man inte prata om orsakerna till det i denna tråd då det är ”off topic” och ”trams”.
Varför inte ta till dig viktig information om hur du undviker att bli allvarligt sjuk i onödan?
Nedstängningarna och restriktionerna har lett till att folk bara fått sämre hälsa och därmed ännu mer mottagliga för detta virus.
Din nyansering är väl lite si och så, men ibland så blir det rätt bra.
Uttalande liknande att
Alla tjockisar drabbas och liknande tänker jag på då.
Du kan säkert få fram ditt budskap bättre och tydligare om du hoppar över den typen av snack.
Jo, man får prata om kost och motion mm. om man gör det faktamässigt och med bäring på corona/covid. Om det finns några studier som visar att tex. daglig motion motverkar covid-infektion så är det ju väldigt intressant.
Vad av det du påstår när det gäller kost, motion och vikt finns det något vetenskapligt bevis för?
Det är klart att nedstängning i form av inlåsning som i Kina ger sämre hälsa, men så har det ju inte varit världen över hela tiden.
Många kanske har fått bättre hälsa också för att de inte kunnat hänga på krogen fram till kl 05 på morgonen, vad vet jag.
Du är faktiskt oftast ganska enkelspårig snarare än nyanserad skulle jag vilja påstå.