2021-07-18, 19:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ja det där hoppet mellan fck och Roma var för stort,men förstod han var på blåa moln efter VM,men det var ett katastroft val av klubb både för honom och klubben,hoppas nu om han blir klar för Lille att det e en klubb som har press på sig,att han verkligen ser till lär sig grundfranska så han kan kommunicera med laget,att han lyssnar på tränaren hur han ska spela,för det var det största problemet i Roma..
Han behöver verkligen nu se till bli förstamålvakt och spela kontinuerligt,så hoppas han väljer rätt klubb
Exakt. En mindre klubb hade varit ett bättre val. Därför så är det i dag lite tråkigt att Olsen inte gick till Crystal Palace istället, tror Palace hade passat honom bra.

Olsen behöver helt klart att vara 1:e målvakt.
Citera
2021-07-19, 08:44
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag tror - tyvärr - att anledningen till att det går ganska dåligt för Robins utlandskarriär är för att han är en ganska speciell personlighet. Och med "speciell" menar jag att han är dum som ett spån.
Citera
2021-07-19, 10:47
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag tror - tyvärr - att anledningen till att det går ganska dåligt för Robins utlandskarriär är för att han är en ganska speciell personlighet. Och med "speciell" menar jag att han är dum som ett spån.

Vill minnas att han antingen inte tog sig tiden eller inte klarade av att behärska italienskan i någon vidare utsträckning under sin tid i Roma, och det var visst inte så populärt. Kanske bäst om han hankar sig kvar på öarna, engelskan lär han väl klara av hyggligt även om han är korkad...
Citera
2021-07-19, 13:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Dock så tror jag nog att Olsen i dag ångrar att han gick till Roma istället för Crystal Palace (Palace ville hämta Olsen efter VM 2018), tror han hade blivit första målis där rätt så snabbt.

Vet du, det tror faktiskt inte jag. När han en dag ser tillbaka på sin karriär så smäller det betydligt högre att ha representerat Roma än Crystal Palace. Det är möjligt att han hade varit en bättre målvakt i dag om han hade fått spela mer (vilket dock inte är givet, bättre spelare än Olsen har hamnat på bänken i England) men han har åtminstone inte blivit sämre sedan VM, det har han visat i landslaget både före och under EM.
Citera
2021-07-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Han fick ju specialkurser av lärare,men tror inte du är så långt ifrån sanningen,men vet ju även han är sjukt bekväm och lat sen tiden i MFF,Han kör den klassiska"jag är målvakt,jag behöver inte träna lika hårt som resterande 10spelsre på plan".
Citera
2021-07-20, 00:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vet du, det tror faktiskt inte jag. När han en dag ser tillbaka på sin karriär så smäller det betydligt högre att ha representerat Roma än Crystal Palace. Det är möjligt att han hade varit en bättre målvakt i dag om han hade fått spela mer (vilket dock inte är givet, bättre spelare än Olsen har hamnat på bänken i England) men han har åtminstone inte blivit sämre sedan VM, det har han visat i landslaget både före och under EM.
Kanske det...men det finns knappast någon mer överskattad klubb än Roma. Missförstå mig inte..säkert jättekul att spela där..men klubben har rent sportsligt varken nu eller tidigare särskilt mycket att skryta med sett till ryktet.Och med PL:s status numera så är det minst lika meriterande att vara förstemålvakt i valfri klubb där.
Senast redigerad av Steff83 2021-07-20 kl. 00:43.
Citera
2021-07-20, 09:25
Medlem
Lille tvekar ang Olsen.
Lille har fått tbx en utlånad målvakt vid namn Leo Jardim,som verkar ha övertygat så mycket att han ska få chansen som första målvakt.
Citera
2021-07-20, 10:40
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Robin e stabil målvakt men inget mer,inget wow,inget man gärna satsar som klubb om man vill vinna ligan i nån av de största Europaligorna.
Hans bästa insatser enligt mig gjorde han i Cagliari.
Men nåt jag tror stämmer in på varför inte större klubbar är ute efter honom är han är väldigt seg på anpassa sig efter sin klubbs spelstil,han vill köra på sitt sätt.Roma tröttna på honom fort..

Jag tror han är väldigt introvert och lågmäld av sig
Det funkar i MFF, FCK och Landslaget där försvararna låter han vara en udda fågel.

I Tyskland och Italien där målvakterna mer ska vara halvgalna rövhål (Kahn, Schumacher och Pagliuca) eller åtminstone karimastiska med stor pondus (Buffon och Donnarumma) så tröttnas det på Olsen.

Han gick exempelvis in i ett skal efter inbrottet som hans familj råkade ut för.
Nu var detta en traumatisk upplevelse men att vägra att som offentlig person ta tag i det och prata ut om det utan istället kör en mediebojkott i 2 månader och sedan ha det som den stora elefanten i rummet är väl lite av ett exempel på hur jag kan tänka mig han reagerar på andra saker gällande laget.

Vad tror ni skulle hända om Olivers Kahn familj skulle blivit rånad?
Citera
2021-07-20, 10:42
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ja det där hoppet mellan fck och Roma var för stort,men förstod han var på blåa moln efter VM,men det var ett katastroft val av klubb både för honom och klubben,hoppas nu om han blir klar för Lille att det e en klubb som har press på sig,att han verkligen ser till lär sig grundfranska så han kan kommunicera med laget,att han lyssnar på tränaren hur han ska spela,för det var det största problemet i Roma..
Han behöver verkligen nu se till bli förstamålvakt och spela kontinuerligt,så hoppas han väljer rätt klubb

Tror han bör gå till Schweiska eller Österrikiska ligan möjligtvis Ryska.
Frankrike och Lille är för bra. Dessutom är Lille en säljande klubb får de in en 18/19 åring som är aningen sämre än Olsen så kommer de peta Olsen med ursäkten att den andre kan han en utvecklingskurva som kan vara extremt gynnsam.
Citera
2021-07-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jag tror han är väldigt introvert och lågmäld av sig
Det funkar i MFF, FCK och Landslaget där försvararna låter han vara en udda fågel.

I Tyskland och Italien där målvakterna mer ska vara halvgalna rövhål (Kahn, Schumacher och Pagliuca) eller åtminstone karimastiska med stor pondus (Buffon och Donnarumma) så tröttnas det på Olsen.

Han gick exempelvis in i ett skal efter inbrottet som hans familj råkade ut för.
Nu var detta en traumatisk upplevelse men att vägra att som offentlig person ta tag i det och prata ut om det utan istället kör en mediebojkott i 2 månader och sedan ha det som den stora elefanten i rummet är väl lite av ett exempel på hur jag kan tänka mig han reagerar på andra saker gällande laget.

Vad tror ni skulle hända om Olivers Kahn familj skulle blivit rånad?

Jag känner Robins fru Mia och har träffat honom ett par gånger. Som du säger är han väldigt tillbakadragen och ingen som livar upp stämningen direkt.
Citera
2021-07-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Tror han bör gå till Schweiska eller Österrikiska ligan möjligtvis Ryska.
Frankrike och Lille är för bra. Dessutom är Lille en säljande klubb får de in en 18/19 åring som är aningen sämre än Olsen så kommer de peta Olsen med ursäkten att den andre kan han en utvecklingskurva som kan vara extremt gynnsam.

Jag tror en mittenklubb i England hade varit bäst,tror den ryska ligan,med deras mentalitet hade varit för tufft för Robin..
Citera
2021-07-20, 12:54
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Jag tror en mittenklubb i England hade varit bäst,tror den ryska ligan,med deras mentalitet hade varit för tufft för Robin..

Jag tänker att Ryssarna skiter i att lär sig Ryska.
DE är inte supersociala och kommer acceptera honom som lågmäld och tystlåten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in