2021-06-16, 10:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Håller med dig om journalistiken angående svenskar ja. Och ja monster var kanske i överdrivet utav mig, men för att vara Olsen gjorde han är riktigt bra match.

// PoK

Håller med, det var en bra match!
Citera
2021-06-16, 10:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Vissa spelare gör bättre ifrån sig i landslagen än i klubblagen och vice versa, dansken kan man väl lugnt säga är en av de.
Citera
2021-06-23, 18:47
Medlem
jtds avatar
Olsen gör det igen, i detta nu mot Polen i EM, herregud vad han storspelar!! Fantastiskt!!!
Citera
2021-06-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Olsen gör det igen, i detta nu mot Polen i EM, herregud vad han storspelar!! Fantastiskt!!!

Målvakter blir alltid tokhyllade för standardingripanden. Vad har han gjort för särskilt i den första halvleken?
Citera
2021-06-23, 19:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Målvakter blir alltid tokhyllade för standardingripanden. Vad har han gjort för särskilt i den första halvleken?
Jo så är det. På ett sätt är målvakter oupskattade, men på ett annat sätt också de mest överskattade inom fotbollen. 99% av räddningarna är sånt man ska göra. Det är som att sitta och hylla försvarare för varje ingripande eller rensning/brytning dom gör.

Påtal om Olsen så pratas det ju mycket om att han håller nollan. Men det beror ju mer på försvaret än något annat. Samma sak gäller ju många målvakter. Deras insatser och framgångar hänger mycket på laget och hur försvaret framför dom är också.
Citera
2021-06-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Jo så är det. På ett sätt är målvakter oupskattade, men på ett annat sätt också de mest överskattade inom fotbollen. 99% av räddningarna är sånt man ska göra. Det är som att sitta och hylla försvarare för varje ingripande eller rensning/brytning dom gör.

Påtal om Olsen så pratas det ju mycket om att han håller nollan. Men det beror ju mer på försvaret än något annat. Samma sak gäller ju många målvakter. Deras insatser och framgångar hänger mycket på laget och hur försvaret framför dom är också.

Olsen är ändå en hyfsat stabil landslagsmålvakt. Kunde varit värre. Men snackar vi internationell standard är han rätt svag, jag tycker han är en ganska dålig skotträddare. Säger inte att det är en tavla, men han är ju inte ens nära på rädda Lewandowskis första mål trots att den varken sitter högst upp eller i krysset. Får samma vibbar av hans insläppta på Kroos frispark.
Citera
2021-07-15, 12:59
Medlem
snillet_1s avatar
Vad ger vi Robin Olsen för chanser att lyckas i Lille ifall det blir en flytt dit?:

Citat:
Lille har sålt Mike Maignan till Milan och är därför på jakt efter en ny förstemålvakt inför kommande säsong.
---

Enligt transferexperten Gianluca Di Marzio skiftar Lille nu fokus till Robin Olsen - som inte längre är önskvärd i Roma.

Lille har inlett förhandlingar med Roma om den svenske landslagsmålvakten.

https://fotbolltransfers.com/site/news/141301
Citera
2021-07-15, 14:50
Medlem
Robin e stabil målvakt men inget mer,inget wow,inget man gärna satsar som klubb om man vill vinna ligan i nån av de största Europaligorna.
Hans bästa insatser enligt mig gjorde han i Cagliari.
Men nåt jag tror stämmer in på varför inte större klubbar är ute efter honom är han är väldigt seg på anpassa sig efter sin klubbs spelstil,han vill köra på sitt sätt.Roma tröttna på honom fort..
Citera
2021-07-16, 01:46
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Robin e stabil målvakt men inget mer,inget wow,inget man gärna satsar som klubb om man vill vinna ligan i nån av de största Europaligorna.
Men nåt jag tror stämmer in på varför inte större klubbar är ute efter honom är han är väldigt seg på anpassa sig efter sin klubbs spelstil,han vill köra på sitt sätt.Roma tröttna på honom fort..
Tror du att Lille skulle passa honom? En sämre liga där han ändå kan få förtroende och kanske inte lika mycket press
Citera
2021-07-16, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Tror du att Lille skulle passa honom? En sämre liga där han ändå kan få förtroende och kanske inte lika mycket press
Yes,
Citera
2021-07-17, 23:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Precis så, bra formulerat.

Dock så tror jag nog att Olsen i dag ångrar att han gick till Roma istället för Crystal Palace (Palace ville hämta Olsen efter VM 2018), tror han hade blivit första målis där rätt så snabbt.
Citera
2021-07-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Precis så, bra formulerat.

Dock så tror jag nog att Olsen i dag ångrar att han gick till Roma istället för Crystal Palace (Palace ville hämta Olsen efter VM 2018), tror han hade blivit första målis där rätt så snabbt.

Ja det där hoppet mellan fck och Roma var för stort,men förstod han var på blåa moln efter VM,men det var ett katastroft val av klubb både för honom och klubben,hoppas nu om han blir klar för Lille att det e en klubb som har press på sig,att han verkligen ser till lär sig grundfranska så han kan kommunicera med laget,att han lyssnar på tränaren hur han ska spela,för det var det största problemet i Roma..
Han behöver verkligen nu se till bli förstamålvakt och spela kontinuerligt,så hoppas han väljer rätt klubb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in