2021-05-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Stlpriserna kar rejlt, efterfrgan r hg och utbudet lgt. Tror en uppvrsering sker vid nsta rapport om inte innan.
Frutsttningarna fr en fantastisk resa finns men tyvrr s gr det t skogen. Vattenfall, LKAB och SSAB. Smaka p orden. Det luktar Telia och staten lng vg. Och lukt och smak brukar frena sig. Industrivrden med Fredrik Lundberg i spetsen har slt ivg hela sitt SSAB-innehav, han vet hur snt hr fungerar. Samtidigt som jttesatningen ska sjsttas kommer en ny konkurrent in p planen, dessa r riktigt drivna proffs. De hanterar dessutom sina egna pengar. Jag sger SLJ dina SSAB-aktier nu. Frhoppningsvis har du redan gjort det.
Citera
2021-05-30, 23:23
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gpa
Frutsttningarna fr en fantastisk resa finns men tyvrr s gr det t skogen. Vattenfall, LKAB och SSAB. Smaka p orden. Det luktar Telia och staten lng vg. Och lukt och smak brukar frena sig. Industrivrden med Fredrik Lundberg i spetsen har slt ivg hela sitt SSAB-innehav, han vet hur snt hr fungerar. Samtidigt som jttesatningen ska sjsttas kommer en ny konkurrent in p planen, dessa r riktigt drivna proffs. De hanterar dessutom sina egna pengar. Jag sger SLJ dina SSAB-aktier nu. Frhoppningsvis har du redan gjort det.
Tack fr varningen.
Hller i regel med Industrivrden, men vljer att behlla mina SSAB (har ven Industrivrden i portfljen). Tycker ven satsningen r rtt.
Citera
2021-05-31, 04:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Bda satsningarna kan g t skogen pga elbrist. Bde SSAB och H2O Steel r beroende av att Finland fr igng sitt nya krnkraftverk s att baskraft kan kpas drifrn ihop med svensk vattenkraft.
Sen r stlbolag cykliska, de kommer g ned nr nsta konjuktursttning kommer.
Vi fr inte glmma att SSAB dubblat kursen p ngra r mer eller mindre.
Tror man p hgre utvxling i andra bolag s r det vl lge att slja.
Citera
2021-07-19, 11:43
Medlem
Stlpriset gr upp ordentligt
https://tradingeconomics.com/commodity/steel
Och ven dollarn gr upp.

Senaste kvartalet har ju stlpriset legat avsevrt hgre n frra kvartalet och det r vl en rimlig gissning att omsttningen kat om nu SSAB haft mjlighet att leverera p den kade efterfrgan.

Jag frvntade mig att SSAB skulle g starkt fre rapporten pga frhoppningar
men SSAB backar 3%.

Nu fortstter stlpriset upp ytterligare s ven Q3 ser ju just nu ut att bli ett kvartal med hga priser.
Citera
2021-11-10, 17:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nu r stlpriset nere.

Nr kper fonderna upp SSAB?
Citera
2021-11-19, 19:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nu vnder SSAB - Kplge fr SSAB av Handelsbanken rapporterar medier.

https://www.avanza.se/placera/telegr...r-koplage.html

Citera
2021-11-21, 08:37
Medlem
"Kplge SSAB!" Den har man hrt mnga. Jag frutspdde i vras att det hr kommer bli en seg historia.
Idag verkar det som att jag var helt rtt ute. SSAB str och stampar (i bsta fall). Utvecklingskostnaderna tickar p, energipriserna stiger men rvarupriserna har tydligen vnt ned. Det r en komplicerad soppa sammantaget men samtidigt har vriga brsen rusat s att sitta p aktien har varit en dlig affr.
gnger.QUOTE=Tom.Of.Finland|77986264]Nu vnder SSAB - Kplge fr SSAB av Handelsbanken rapporterar medier.

[/quote]
Citera
2022-03-03, 15:28
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
"Kplge SSAB!" Den har man hrt mnga. Jag frutspdde i vras att det hr kommer bli en seg historia.
Idag verkar det som att jag var helt rtt ute. SSAB str och stampar (i bsta fall). Utvecklingskostnaderna tickar p, energipriserna stiger men rvarupriserna har tydligen vnt ned. Det r en komplicerad soppa sammantaget men samtidigt har vriga brsen rusat s att sitta p aktien har varit en dlig affr.
gnger.QUOTE=Tom.Of.Finland|77986264]Nu vnder SSAB - Kplge fr SSAB av Handelsbanken rapporterar medier.

[/quote]

Ingen som har ngot att sga om SSAB? Sedan senaste inlgget i trden har aktien gtt frn ca 24 kr till 58 kr, mer n 50% p lite mer n 3 mnader.

Jag kpte in mig i brjan av ret, mestadels fr att chansa p utdelningen.
Citera
2022-03-03, 17:37
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen

Ingen som har ngot att sga om SSAB? Sedan senaste inlgget i trden har aktien gtt frn ca 24 kr till 58 kr, mer n 50% p lite mer n 3 mnader.
Jag kpte in mig i brjan av ret, mestadels fr att chansa p utdelningen.
Tyvrr r det knpptyst p Flashback om SSAB. Vi i rvarutrden surar fortfarande ver optionerna frra april och gillar fortfarande inte sossar. Men vi hade nog fel.

Essessaybee har en massa verksamhet i staterna och Kanada om jag minns rtt som gynnas av sakernas tillstnd.
US HRC r p vg upp igen. Steel is back on the menu.

Nu med sanktioner frsvinner en hel del ryskt stl, efter det att kineserna dragit ner sin tillverkning rejlt pga kolpriset.

Jag saknar personligen placeraforumet dr jag visserligen aldrig deltog, men roade mig t trollet S_ros och stlbullen Zeus85 som inte gav sig. You can take away placera, but you can never take my memories! Fffan ava. Starta upp cirkusen igen.
Jag vill se zeus totala triumf utspela sig p det nya fina forumet.
Citera
2022-03-07, 03:23
Medlem

Jag kpte in mig i brjan av ret, mestadels fr att chansa p utdelningen.[/quote]
Mycket har gtt rtt vg fr SSAB senaste tiden. Vet inte vart det tar vgen efter utdelningen men hela aktiemarknaden r ju vldigt skakig just nu.
Citera
2022-03-07, 12:34
Medlem
George1s avatar
Bra utdelningen i r. Hur funkar det med aktier som har hg utdelning, Brukar kursen sjunka avsevrt innan utdelningen? Tnker i fall som denna dr det r ver (?) 10% avkastning i form av utdelning
Citera
2022-03-07, 12:55
Medlem
Ssab r en helt fantastisk aktie att va lite aktiv i.

Har nog lyckats tjna 40-50.000 p ett r att kpa slja vid rtt lgen. Ibland har jag kpt lite fel men d har det bara vart att vnta ut det och fylla p mer.

Missade tyvrr dippen i mors pga att jag lg och sov, men bara avvakta lite till.

Och i grund och botten s tror jag stenhrt p Ssab, drav r det en aktie jag knner mig trygg i att vara mer aktiv i (trots att jag mer gr p knsla n analys) d eventuella misstag ofta kan parreras genom att bara sitta hlla p aktien ett halvr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in