Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-19, 07:51
Citat:
Ursprungligen postat av Familjeliv79
Vilka länder?

Hur gjorde han USA svagt?

Låt mig gissa, du gillar Trump?

https://www.theatlantic.com/internat...summit/565034/

Citat:
Trump has a foreign-policy doctrine, all right. He’s been advancing it with remarkable speed, skill, and consistency. Its effect can be summed up in one neat slogan: Make America Weak Again.

Citat:
America’s preeminence on the world stage rests on five essential sources of power: neighbors, allies, markets, values, and military might. The Trump Doctrine is weakening all of them except the military.
Citera
2021-07-19, 09:18
Medlem
Efter att i mången årtionden bufflat runt o skapat o finansierat separatiströrelser världen över så kommer det tillbaka o biter dom själva, USA imploderar, stater vill inte vara ”United” längre, separatiströrelser gror på hemmaplan nu.
Senast redigerad av Kirev 2021-07-19 kl. 09:21.
Citera
2021-07-19, 09:19
Medlem
Efter att i mången årtionden bufflat runt o skapat o finansierat separatiströrelser världen över så kommer det tillbaka o biter dom själva, USA imploderar, stater vill inte vara ”United” längre, separatiströrelser gror på hemmaplan nu.
Citera
2021-07-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Låt mig gissa, du gillar Trump?

https://www.theatlantic.com/internat...summit/565034/

Varför svarar du inte på mina frågor?
Citera
2021-07-19, 09:26
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev

Det har alltid funnits "separatister" av ett eller annat slag i USA. Du får gärna ge exempel på att de blivit aktivare på sistone, och framför allt att de nu är mer seriösa än förr.
Citera
2021-07-19, 09:35
Citat:

Du har fått svar bestående av länk till källa och citat från källan. Vad var oklart med mitt svar?
Citera
2021-07-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du har fått svar bestående av länk till källa och citat från källan. Vad var oklart med mitt svar?

Nej, det var inget svar utan en länk till vad jag uppfattar som fake news.

Du skrev:
"Hela världen vände sig mot USA under Trump. Ingen har gjort USA så svagt som Trump. Varför vill du ha tillbaka den nollan?"

Jag frågade,:
Vilka länder?

Citera
2021-07-19, 09:49
Medlem
Citat:

Det måste väl ändå finnas ett visst konsensus kring att Trump spelade rätt klumpigt, minst sagt.

Såväl Ryssland som Kina stärkte sina geopolitiska positioner under den tid Trump var president, såväl i Afrika som Mellanöstern. Han må ha varit den sista amerikanska presidenten som omvärlden gav sig ett försök att lyssna på, men genom sitt handlande istället blev en vidare katalysator till varför omvärlden numer hellre slår dövörat till USA.

Trump gav hypernormaliseringen ett ansikte, och var solklart den tipping point där det abnormala började anses normalt, även i Väst.
Citera
2021-07-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Nu upprepar du samma dumheter som TS gjorde i den här kasserade tråden. Pooptin träffar inte några "ledare" utan en skara utländska diplomater - betydelsefulla personer förvisso, men trots allt bara tjänstemän för sina respektive regimer.

Jag kan återge min kommentar:
Och inte ens svensk media torde vilja påskina att Ryssland saknar diplomatiska förbindelser med omvärlden. Även i Belarus, Nordkorea, Zimbabwe och andra stormakter får utländska diplomater ackreditera sig hos respektive statschef, och lyssna till dennes inövade fraser om vänskap, samarbete, bistånd, utbyte, gemensam Värdegrund med mera.
USA:s undergång har förutspåtts nästan ända sedan statsbildningens tillkomst. Allra tätast duggade förutsägelserna i det sovjetiska skithålsimperiet, som dock först hann kollapsa själv.
Även här på FB har det skapats otaliga trådar - det verkar som om blotta insikten om USA:s betydelse och styrka sätter folks fantasi i rörelse. En så ofantlig bjässe kan ju bara inte bestå för evigt!

Vad sägs till exempel om de här spådomarna från 2004?
(FB) USA:s fall

Och här är fler spekulationer i ämnet. Nix, trådarna är inte i kronologisk ordning!

(FB) USA:s nedgång och fall, är det nu det börjar på allvar?
(FB) Varför blir folk glada över att det går dåligt för USA?
(FB) Om och när kommer USA att gå under ?
(FB) USA är bankrutt sedan länge
(FB) Amerikanska imperiets dödskamp: krig eller inte krig?
(FB) USA en fallande jätte
(FB) USA som världsmakt på fall?
(FB) USA:s undergång - myt?
(FB) USA, när går de under och vad kommer hända?
(FB) USA - värre ute än man visste?
(FB) USA kollapsar, nya världen!
(FB) När faller USA samman som nation?
(FB) USAs tid som stormakt snart över, två nya stormakter ersätter.
(FB) USA i konkurs? (Lånetak)
(FB) Ser vi slutet för USA om Joe Biden vinner presidentvalet?
(FB) Sjunger USA på sista versen?
(FB) Hur krossar vi USA?
(FB) Hur länge tror ni USA kommer finnas kvar?
(FB) "Inbördeskrig splittrar USA nästa år" (Tråd från 2009)
(FB) Kan en delstat gå ifrån USA och bilda eget land?
(FB) Separatism i USA

Och nej, jag tycker inte att allt är bra och beundransvärt i USA.

Ärthjärna, lyssna på forskarna. BRICS tar över nu även om globalisterna försöker stoppa det till varje pris. Men det är för sent
Citera
2021-07-19, 09:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannfredLarsson
Kommer ni ihåg ”vinnarna skriver historien”. När kapitalismens högborg faller kommer således alla råkapitalistens brott mot mänskligheten att komma upp till ytan å de är ju inte direkt få om man säger så.

”Men Sovjet då!” i renaste desperation kommer att ropas från högerclown efter högerclown. Kan bli festligt att lyssna på i alla fall till en början...

Nu existerar inte längre något Sovjet. Tsar Putin är inte kommunist og regerar ”rättvist” med järnhand. Moder Ryssland blir starkare för varje dag.

Södra Sverige o Gotland ligger i dess intresse område. Den Ryska propaganda apparaten vill göra gällande att en gång var ”vi” samma folk.

Kanske kliver Ryssland in som förmyndare när svenska staten tappar greppet.

Den paranoide kan till o med få för sig att S, V o MP politiker samt kulturpersonligheter fått betalt för att som humanitära stormakt destabilisera landet...

Men vem lyssnar till sådant trams...
Citera
2021-07-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu existerar inte längre något Sovjet. Tsar Putin är inte kommunist og regerar ”rättvist” med järnhand. Moder Ryssland blir starkare för varje dag.

Södra Sverige o Gotland ligger i dess intresse område. Den Ryska propaganda apparaten vill göra gällande att en gång var ”vi” samma folk.

Kanske kliver de in som förmyndare när svenska staten tappar greppet.

Den paranoide kan till o med få för sig att S, V o MP politiker samt kulturpersonligheter fått betalt för att som humanitära stormakt destabilisera landet...

Men vem lyssnar till sådant trams...

Hahahaha lämna anglo-bubblan, hatet mot USA växer över hela världen med rätta. De har mördat 20 miljoner människor i krig sen andra världskriget och syftet har naturligtvis alltid varit att plundra respektive land på tillgångar. Är bara i Sverige som nästan ingen fattar detta. Kombinationen världens mest amerikaniserade och världens mest russofoba gör oss återigen skrattretande...
Citera
2021-07-19, 10:02
Citat:
Nej, det var inget svar utan en länk till vad jag uppfattar som fake news.

Du skrev:
"Hela världen vände sig mot USA under Trump. Ingen har gjort USA så svagt som Trump. Varför vill du ha tillbaka den nollan?"

Jag frågade,:
Vilka länder?

The Atlantic är en av USAs mest seriösa tidskrifter.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Atlantic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in