Det är någon som blandat ihop med liv och lem och med liv och lust.
Det var ett GW-citat i en Expressen-artikel jag läste. Det kan ju hända att skribenten skrivit fel det han sagt?
– Jag har provat i stort sett alla droger som finns, men det har aldrig givit mig något. Karolinskas försöksverksamhet satte gränsen vid silar och hallucinogener. Men det var fritt fram att röka på och knapra – sådant deltog jag i med liv och kläm.
"liv och kläm" ger över 2 000 träffar på Google. Bland annat från verk av Sigge Stark och ur danska snapsvisor, så det kan inte vara helt fel att använda det uttrycket.
"liv och kläm" ger över 2 000 träffar på Google. Bland annat från verk av Sigge Stark och ur danska snapsvisor, så det kan inte vara helt fel att använda det uttrycket.
Eller vad säger trådgiganterna?
Kolla sökresultatet igen, speciellt antalet sidor som dessa »över 2000 träffar« fördelar sig på.
Kan möjligen var en norsk variant för svenska själ och hjärta, alltså fullt ut.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-07-18 kl. 19:02.
SRAM är en amerikansk tillverkare av cykelkomponenter (som olyckligtvis köpte upp Torpedo i Schweinfurt och därmed förstörde det legendariska tyska cykelnavet med dålig kvalitet) och hur företagets namn ska uttalas bråkas det om.