Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-18, 22:09
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Kikade på hennes IG precis och får tyvärr ont i magen... Herr CB beter sig som mitt ex. Kommer in som en charmig virvelvind och tar en under sina vingar: fixar, styr upp och ska "rädda" slarvan som inte riktigt "har koll". Ler och skrattar och "smälter in" på direkten.

Känner ingen av dem men BETEENDET stör mig och efter 15 år 🙈 med en narcissist så går mina varningsklockor igång big time.

Tycker det är härligt för P att hon hittat kärleken men att det är C är sorgligt.
Hans historik är inget någon kvinna vill ha något att göra med.
Hoppas P vaknar ur sin förälskelse fas och kan ta sig ifrån honom som flera av hans alla ex redan gjort.
Citera
2021-07-18, 22:17
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Tycker det är härligt för P att hon hittat kärleken men att det är C är sorgligt.
Hans historik är inget någon kvinna vill ha något att göra med.
Hoppas P vaknar ur sin förälskelse fas och kan ta sig ifrån honom som flera av hans alla ex redan gjort.

Det här är flashback, säg vad han gjort!
Citera
2021-07-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Det här är flashback, säg vad han gjort!
Han är narcissistisk. Älskar att stå i centrum och ha materiella saker att visa upp.
Men han bor i ett hyrt attefallshus i Österåker hos ett äldre par, efter sin sista separation.
Så detta att han inte velat vara med på IG med P är bara ett spel. Han vill synas och gör allt för att få till det. Nu har han det ultimata, önskar bara att P skulle rota i hans historik och kunna lämna så länge hon inte far illa igen som hon gjort förut.
Känner tre av hans ex, och de har alla farit illa. Både kvinnorna och barnen som varit inblandade.
Citera
2021-07-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Han är narcissistisk. Älskar att stå i centrum och ha materiella saker att visa upp.
Men han bor i ett hyrt attefallshus i Österåker hos ett äldre par, efter sin sista separation.
Så detta att han inte velat vara med på IG med P är bara ett spel. Han vill synas och gör allt för att få till det. Nu har han det ultimata, önskar bara att P skulle rota i hans historik och kunna lämna så länge hon inte far illa igen som hon gjort förut.
Känner tre av hans ex, och de har alla farit illa. Både kvinnorna och barnen som varit inblandade.

Se där, det låter inte för trevligt. Tyvärr så tror man ju att exen är knäppa och tar inte in vad omgivningen säger men tids nog kommer sanningen ikapp.
Senast redigerad av Realdoll00 2021-07-18 kl. 23:18.
Citera
2021-07-18, 23:29
Medlem
Ja, sanningen kommer alltid fram! Hon måste bara komma ur sin bubbla. Kan alltid hoppas att någon vän till henne läser vad som sägs här på Flashback. Någon som kan tänka lite mer klart. Jag har bara jobbat med C och skulle inte vilja ta i honom med tång ens, och utifrån vad jag läser här så verkar han vara rakt igenom genomrutten. Det är bara så sorgligt alltihopa.
Citera
2021-07-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Se där, det låter inte för trevligt. Tyvärr så tror man ju att exen är knäppa och tar inte in vad omgivningen säger men tids nog kommer sanningen ikapp.
Ja varför är det så, att det endast krävs att en man, säger att kvinnan beter sig dumt, och alla tror honom blint. I allafall de mannen håller sig nära just nu.
Medans flera kvinnor kan klandra en man för fysisk/psykisk misshandel utan att någon tror kvinnan/kvinnorna.
Ja utom då de myndigheter som har alla bevis.
Men som du skriver, tids nog kommer sanningen komma ikapp även ang Herr CB.
Allt han gör nu är klassiska varningssignaler.
Hoppas inte att P fastnar i detta igen.
Citera
2021-07-18, 23:56
Medlem
Bdonks avatar
Bygglovet för Pernillas nya lyxiga hus på Lidingö är klart och bygget drar igång lagom till att Pernilla kommer hem till Sverige från Spanien. Blir kul att följa och få se det i "Wahlgrens Värld". Christian flyttar kanske in i huset med Pernilla och gott om plats även för honom lär det finnas ju.

https://www.hant.se/noje/pernilla-wahlgrens-nya-bilder-pa-huset/7713020
Citera
2021-07-19, 00:21
Medlem
[quote=Someone1|76612483]Ja, sanningen kommer alltid fram! Hon måste bara komma ur sin bubbla. Kan alltid hoppas att någon vän till henne läser vad som sägs här på Flashback. Någon som kan tänka lite mer klart. Jag har bara jobbat med C och skulle inte vilja ta i honom med tång ens, och utifrån vad jag läser här så verkar han vara rakt igenom genomrutten. Det är bara så sorgligt

Vet att på en arbetsplats drack han mycket alkohol på konferenser och hamnade ofta i fel säng med olika kvinnor trots att han hade familj hemma.
Ofta charmar CB alla med sitt otroliga utåt gående sociala sätt. Men hoppas för P’s och hennes familj skull att de ser igenom honom och tar reda på fakta innan det går snett.
Citera
2021-07-19, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Houyoinvvvvv
Gud vad Pernilla har sjunkit i mina ögon denna vecka. Först supporta det där äcklet Stefano på instagram och sen när hon ska förklara sig i podden idag blir det bara ännu värre. + att hon passar på kasta ur sig en massa annat problematiskt. Det blir bara trassligare och trassligare...

Dock verkar gammelmedia lysa med sin frånvaro, bara nyheter 24 som verkat nappa. Hur kommer det sig tro? Tror det skulle kunna bli en ganska läst nyhet..

Senaste podden var en katastrof för Pernilla. Sofia försökte nyansera hennes kategoriska uttalanden om att kvinnorna måste ljuga. Varför skulle flera gå ihop och hitta på? När Bianca fick Alexander Bard sparkad hyllade Pernilla henne men nu ska ”man glömma och förlåta”. Vem är Pernilla att förlåta i andra utsattas ställe? ”Mig har han aldrig tafsat på” säger Pernilla. Undrar varför? Hon är inte en maktlös 18-åring i beroendeställning. När man lyssnar på podden hör man att Sofia börjat tröttna på PW:s idiotier och självupptagenhet. Tydligen var hon fem timmar sen för att hon supit och haft sex med pojkvännen. Förmodligen fortsätter Sofia podda för pengarna. Alla människor med ögon ser att något är fel på denna man och det gör nog Sofia också. Kanske PW fattar det innerst inne och därför låter hon aldrig Sofia träffa honom.
Citera
2021-07-19, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Senaste podden var en katastrof för Pernilla. Sofia försökte nyansera hennes kategoriska uttalanden om att kvinnorna måste ljuga. Varför skulle flera gå ihop och hitta på? När Bianca fick Alexander Bard sparkad hyllade Pernilla henne men nu ska ”man glömma och förlåta”. Vem är Pernilla att förlåta i andra utsattas ställe? ”Mig har han aldrig tafsat på” säger Pernilla. Undrar varför? Hon är inte en maktlös 18-åring i beroendeställning. När man lyssnar på podden hör man att Sofia börjat tröttna på PW:s idiotier och självupptagenhet. Tydligen var hon fem timmar sen för att hon supit och haft sex med pojkvännen. Förmodligen fortsätter Sofia podda för pengarna. Alla människor med ögon ser att något är fel på denna man och det gör nog Sofia också. Kanske PW fattar det innerst inne och därför låter hon aldrig Sofia träffa honom.

Undra om Pernilla vart lika förlåtande om Bianca hade blivit utsatt för samma sak?
Citera
2021-07-19, 10:48
Medlem
Apropå podden; i ett senare avsnitt nämner SW att "på en gaybar vet heterokillar helt plötsligt tydligt var gränsen för samtycke går" (Morgan Alling hade skrivit något på IG) och Pernillas respons är ju...intressant: "Eller hur - där kladdar de minsann inte!". 🙈 Sofia blev knäpptyst och började prata om ngt annat. 😂

Så, det här med övergrepp och tafsande är nog inte PWs starkaste område.

Hade Bianca utsatts för tafsande eller liknande hade hon nog inte varit lika förlåtande, dock.
Citera
2021-07-19, 12:29
Medlem
[quote=Hotandsecretsanta|76612922]
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Ja, sanningen kommer alltid fram! Hon måste bara komma ur sin bubbla. Kan alltid hoppas att någon vän till henne läser vad som sägs här på Flashback. Någon som kan tänka lite mer klart. Jag har bara jobbat med C och skulle inte vilja ta i honom med tång ens, och utifrån vad jag läser här så verkar han vara rakt igenom genomrutten. Det är bara så sorgligt

Vet att på en arbetsplats drack han mycket alkohol på konferenser och hamnade ofta i fel säng med olika kvinnor trots att han hade familj hemma.
Ofta charmar CB alla med sitt otroliga utåt gående sociala sätt. Men hoppas för P’s och hennes familj skull att de ser igenom honom och tar reda på fakta innan det går snett.

Ja, likheten mellan Christian och Stefano är nog större än vad Pernilla (än så länge) har blivit varse om, men det kommer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in