• 1
  • 2
2021-07-18, 20:03
Medlem
motionsides avatar
Hej! Jag är en som handlar på Lidl lite ibland och är nöjd med det mesta av basvaror så som kött och mejeri till bättre priser än typ ICA. När de nu lanserade en app med ett bonussystem så hoppade jag på men jag kan inte sluta tänka på hur omotiverande det är.

För er som inte är insatta funkar det så här: du har en prisstege som startas om varje månad. Stegen ser som följande, handla för 1000kr=10kr, 2000kr=25kr, 4000kr=50kr, 6000kr=75kr, 8000kr=140kr rabatt att använda vid köp.

Nu vet jag inte vad ni säger om detta men jag handlar definitivt inte för över 2000kr på Lidl på en månad. På sin höjd kanske jag kommer upp i första steget och får 10kr rabatt och det känns då helt omotiverat att hålla på och ta upp mobilen och registrera varje köp. När jag handlat på ICA har det dykt upp både fasta rabatter och procentuella vilket har gett betydligt mer rabatt för mindre totalt inköp.

Jag kan bara inte få det ur huvudet, det provocerar mig när de gör reklam för bonussystem på Lidl och så undrar man om de har knappar in siffrorna fel.

Är det någon annan som har reagerat på detta? Har googlat och hittar ingen annan kritik. Som ja sade är jag nöjd med Lidls priser i sig och klarar mig väl utan något bonussystem.
Citera
2021-07-18, 20:07
Medlem
Bonnatorps avatar
Fruktansvärt omotiverande ja.
Låt säga att man är en barnfamilj som handlar mat för 50.000 kr per år.
Drygt 1000 kr i rabatt, så man kan äta tacos en gång extra varannan månad, woop de doo.
Citera
2021-07-18, 20:13
Medlem
VoktorDodkas avatar
Inte värt att strula med en app, ser många pensionärer som ska försöka använda och kassörskan måste hjälpa till, det är inte smidigt.

Jag brukar få 25:- check hos Willys men jag vet inte hur mycket man ska handla för eller under vilken tid, dom bara dyker upp ibland. Willys är smidigt precis som ICA, det är knutet till kortet så man inte behöver tänka på det.
Citera
2021-07-18, 20:14
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Ja, det suger verkligen. Lägg ned skiten istället. Man blir ju bara irriterad.

Då tyckte jag bättre om systemet dom hade innan med skraplotterna. Det var iallafall roligt.
Citera
2021-07-18, 20:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Willys är smidigt precis som ICA, det är knutet till kortet så man inte behöver tänka på det.
Klart smidigare. Har Lidls app, men första gången jag skulle använda den registrerades inte min registrering. Möjligt att jag gjorde fel, men efter det så använder jag den inte.

Och åker mestadels till Willys istället.
Citera
2021-07-18, 20:27
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME

Då tyckte jag bättre om systemet dom hade innan med skraplotterna. Det var iallafall roligt.
Exakt. Skraplotterna var kul för slutkunderna men siffernissarna brydde sig en råttas bakdel om att sprida glädje. De ville ha något som bara genererade vinst åt ägarna utan ge något tillbaka till slutkunderna.
Citera
2021-07-18, 20:30
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Exakt. Skraplotterna var kul för slutkunderna men siffernissarna brydde sig en råttas bakdel om att sprida glädje. De ville ha något som bara genererade vinst åt ägarna utan ge något tillbaka till slutkunderna.
Jag tvivlar starkt på att deras app genererar vare sig fler kunder eller mer inköp, snarare tvärtom. Jag har inte hört någon vara positiv till systemet.
Citera
2021-07-18, 20:33
Medlem
motionsides avatar
Kul att höra att man inte är ensam. Har både Willys plus och Ica stammis och det känns mycket mer belönande. Men som sagt, kommer fortsätta handla på Lidl. Men bonussystemet kommer jag inte bemöda mig med. En procent rabatt i månaden känns så 👎
Citera
2021-07-18, 20:39
Medlem
Jag saknar också skraplotterna. Enda gången jag vunnit också.
Citera
2021-07-18, 20:47
Medlem
Har de helt slutat med specialgrejerna man fick köpa typ kocknivar när man samlar lidl-samlarkort eller hur fasen det funkade?
Citera
2021-07-18, 20:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Har de helt slutat med specialgrejerna man fick köpa typ kocknivar när man samlar lidl-samlarkort eller hur fasen det funkade?
Netto sysslade med sånt. Kanske Lidl också?
Citera
2021-07-18, 21:31
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Netto sysslade med sånt. Kanske Lidl också?
Jag tror också att det är Netto som åsyftas. Lidl körde det bara en kortare testperiod - typiskt nog... Nu finns inget sånt längre. Lidl-appen lockar inte alls, varför ska jag hålla på och fippla med mobilen i kön för att tjäna en tia?

Bättre att koppla det till ens legitimation som de andra gör, eller betalkortet och sedan ge bonus eller extraerbjudanden, eller än hellre en resa till Tyskland med ett besök på deras Lidl (riktigt billig alkohol).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in