2021-07-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motionside
Hej! Jag är en som handlar på Lidl lite ibland och är nöjd med det mesta av basvaror så som kött och mejeri till bättre priser än typ ICA. När de nu lanserade en app med ett bonussystem så hoppade jag på men jag kan inte sluta tänka på hur omotiverande det är.

För er som inte är insatta funkar det så här: du har en prisstege som startas om varje månad. Stegen ser som följande, handla för 1000kr=10kr, 2000kr=25kr, 4000kr=50kr, 6000kr=75kr, 8000kr=140kr rabatt att använda vid köp.

Nu vet jag inte vad ni säger om detta men jag handlar definitivt inte för över 2000kr på Lidl på en månad. På sin höjd kanske jag kommer upp i första steget och får 10kr rabatt och det känns då helt omotiverat att hålla på och ta upp mobilen och registrera varje köp. När jag handlat på ICA har det dykt upp både fasta rabatter och procentuella vilket har gett betydligt mer rabatt för mindre totalt inköp.

Jag kan bara inte få det ur huvudet, det provocerar mig när de gör reklam för bonussystem på Lidl och så undrar man om de har knappar in siffrorna fel.

Är det någon annan som har reagerat på detta? Har googlat och hittar ingen annan kritik. Som ja sade är jag nöjd med Lidls priser i sig och klarar mig väl utan något bonussystem.

Jag tror dom riktar sig till majoriteten människor som saknar räknekunskaper och bara ser "upp till 300kr bonus".
Folk i allmänhet är ganska svagbegåvade tyvärr, jag ser många som plockar fram sina mobiler vid kassan för att få...10kr? Vid månadens slut?
Nej du är inte den enda som reagerat på detta.
I övrigt är Lidl ett okej komplement till Ica.
Citera
2021-07-18, 21:43
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag gissar att alla torghandlare och andra nasare som fyller vagnarna får ut en del bonus, dom har troligen flera telefoner med appar också.

När dom först började med appen trodde jag att de fina lockpriserna med max antal, t ex tre per kund skulle regleras, dvs en kund skulle inte kunna gå flera gånger och köpa tre varor varje gång. Men det är rätt rötna pluserbjudanden, inget man som oappad suktar efter.
Citera
2021-07-18, 21:46
Medlem
DDRTVs avatar
Är inte alla bonussystem på livsmedelsbutiker små då marginalerna inom dagligvaruhandeln är små. Lidls system är ju bättre än tex Coop handlar du för 4000 kr där får du mindre än 50 kr.

Så visst inte mycket till rabatt men väl i nivå med övriga livsmedelskedjor.
Citera
2021-07-18, 22:15
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Fullständigt värdelös förändring. Mindre Lidl för min del nu. Vad fan hände?

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Ja, det suger verkligen. Lägg ned skiten istället. Man blir ju bara irriterad.

Då tyckte jag bättre om systemet dom hade innan med skraplotterna. Det var iallafall roligt.

Detta
Citera
2021-07-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Netto sysslade med sånt. Kanske Lidl också?

Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Jag tror också att det är Netto som åsyftas. Lidl körde det bara en kortare testperiod - typiskt nog... Nu finns inget sånt längre. Lidl-appen lockar inte alls, varför ska jag hålla på och fippla med mobilen i kön för att tjäna en tia?

Bättre att koppla det till ens legitimation som de andra gör, eller betalkortet och sedan ge bonus eller extraerbjudanden, eller än hellre en resa till Tyskland med ett besök på deras Lidl (riktigt billig alkohol).
Både netto och lidl
Fast vettetusan, det gjorde bara att man slösade ännu mer

"Lidl samarbetar just nu med Mästerkocken och man kan du samla klistermärken för varje 100-lapp man handlar för. När man samlat ihop 15 klistermärken får man köpa en mästerkock kniv för en billig peng, från 39,90 och uppåt.

Vi har lyckats samla ihop till en och har börjat på en ny samling nu. Detta pågår till 22/4 2018."

https://melas.vimedbarn.se/files/201...1B3B87613.jpeg
Citera
2021-07-18, 22:31
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Både netto och lidl
Fast vettetusan, det gjorde bara att man slösade ännu mer

"Lidl samarbetar just nu med Mästerkocken och man kan du samla klistermärken för varje 100-lapp man handlar för. När man samlat ihop 15 klistermärken får man köpa en mästerkock kniv för en billig peng, från 39,90 och uppåt.

Vi har lyckats samla ihop till en och har börjat på en ny samling nu. Detta pågår till 22/4 2018."

https://melas.vimedbarn.se/files/201...1B3B87613.jpeg

Jag hade redan superba knivar, som jag fick av min mor och hennes sambo som hade sparat ihop på Netto. Köpte en tjock och lyxig skärbräda för "kupongerna" :-)
Citera
2021-07-18, 23:36
Medlem
Det gick väl inte ens att skriva in sig i om man inte hade Iphone?
Citera
2021-07-18, 23:39
Medlem
Freebops avatar
Tänkte på det häromdagen, var mycket bättre när de hade skraplott. Nu använder jag inte appen längre. Helt idiotiskt
Citera
2021-07-19, 00:22
Medlem
Varför ens ha medlemskortet i mobilen, jag har ingen data i mobilen utan wifi? Tar med mitt mobila modem ibland men det tänker jag inte alltid på när jag ska handla mat som kan bli spontant. Att sen behöva registrera vilka varor man ska ha rabatt på verkar ju bara korkat. Det borde ju räcka med att visa att man är medlem. Rabatten är därtill löjlig för jobbet bara för att få den.

På City Gross scannar de bara körkortet så visar det att man är medlem. tror det var detsamma hos Willys eller så var det även en app. Kort hos ICA, Coop, Jula, SJ, Ikea, OKQ8, TT-line och säkert några till. Reskort hos Skånetrafiken och SL. Fick meddelande att SL-kortet måste bytas ut men hur gör jag det utan att åka dit? Då snor de väl pengarna jag var tvungen att sätta in. Många kort blir det att bära med sig. Affärerna med högre priser ger naturligtvis även mer återbäring men den har de ju tagit betalt för flera gånger om.
Citera
2021-07-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Fruktansvärt omotiverande ja.
Låt säga att man är en barnfamilj som handlar mat för 50.000 kr per år.
Drygt 1000 kr i rabatt, så man kan äta tacos en gång extra varannan månad, woop de doo.

Hur räknar du då? 50.000 per år är 4167 per månad. Det ger enligt tabellen i första inlägget 50 kronor rabatt per månad, dvs 600 kronor per år.
Citera
2021-07-19, 00:25
Medlem
Pungpuckels avatar
Det vore bättre om man bara kunde regga sitt vanliga betalkort som på Hemköp och Willys.
Citera
2021-07-19, 07:16
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Bättre att koppla det till ens legitimation som de andra gör, eller betalkortet och sedan ge bonus eller extraerbjudanden, eller än hellre en resa till Tyskland med ett besök på deras Lidl (riktigt billig alkohol).
Vår fetning. Också Lidl utrikes i Frankrike, på Franska Rivieran, Côte d'Azur, har sympatico priser på vin. Vi fyllde själva medhavda fler-liters plastdunkar när innan Covid besökte våra goda vänner som sedan länge bor där.

OffT: Tänk om vuxna svenskar var mer på, i att påverka våra politiker så att de tillät oss vara Européer istället för under förmyndarskap.

OnT: Vi saknar, helt uppriktigt och ifrån hjärtat, Lidl Sveriges skraplott, som en fick efter varje inköp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in