Citat:
Ursprungligen postat av
goback
Får Anders Nilsson någon Stanley Cup ring , är han i så fall den första svenska målvakten som vunnit ?
Nej, det får han inte. Och nej, ingen svensk målvakt har någon cupring.
Citat:
Ursprungligen postat av
a.e.g
Danaut är en jävligt nyttig spelare men saknar offensiv uppsida tyvärr. 5 mål förra säsongen säger väl allt. Han ska givetvis inte ha betalt som en topp center i ligan.
Jag tror inte att han får det heller. Jag tror det kommer landa runt fem mille per säsong.
Citat:
Priset för Eichel sjunker hela tiden och kräver Buffalo spelare i klass med Caufield eller Suzuki kommer inget lag att nappa. Stor oro kring Eichels nackskada och de metoder han vill använda för att rehabilitera den.
Det är så många som är sugna på Eichel att priset nog kommer bli rätt högt till slut ändå. Men med tanke på nackskadan hade jag inte gett mig in i Eichel-jakten om jag var GM för något lag. Vem vet om han blir sitt gamla jag igen, eller ens spelar en hel säsong igen.
Citat:
Bergy har antytt att nästa säsong är has sista som GM dessutom. Kommer bli saknad i så fall.
Kan tänka mig att det hänger på hur det går också. Missar Habs slutspelet så är han nog inte sugen på att avsluta så.
Citat:
Ursprungligen postat av
MajorRuffel
Mycket rykten nu. Ett är att Kraken kräver ett första- och ett tredjedel för att avstå en viss spelare.
Francis har redan från början sagt att det kommer kosta minst en draftval från förstarundan. Han kör med hårda bud.
Citat:
Ett annat är att Avs och Landeskog är ganska långt ifrån varandra och att Avs inte vill ge så mycket eftersom Makars kontrakt och MacKinnons förlängning anses viktigare. Om det stämmer kan alltså Landeskog gå någon annanstans. Tycker faktiskt att det inte verkar helt osannolikt nu. Var parterna så kära i varande som exempelvis Bäckis och Caps borde detta varit klart för längesedan.
Ja, det låter som att dom inte är nära varandra. Men vi får se vad som händer också, Sakic har många bollar att jonglera med just nu. Makar ska förlängas, Grubauer likaså. Det talas om att ta in Kuemper istället för Grubauer. I så fall sparar det ju lite cap, och då kanske man kan få till ett bättre bud till Landeskog. Men skiter det sig, så kommer Landeskog vara den mest jagade spelaren på UFA-marknaden. Det är en sådan kille som alla lag vill ha.