2021-07-17, 18:15
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Red Wings får Leddy
Isles får 2nd 2021+Panik*

*Red Wings retainar 50%. Panik har 2 år kvar på 2,75M.
Leddy på utgående kontrakt 5,5 M.

Gör Leddy bara en Ok säsong i Red Wings så lär han skeppas iväg vid trading deadline och då få tillbaka ungefär samma som de gav bort nu gällande draftvalen.
Citera
2021-07-17, 19:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Får Anders Nilsson någon Stanley Cup ring , är han i så fall den första svenska målvakten som vunnit ?

Nej, det får han inte. Och nej, ingen svensk målvakt har någon cupring.

Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Danaut är en jävligt nyttig spelare men saknar offensiv uppsida tyvärr. 5 mål förra säsongen säger väl allt. Han ska givetvis inte ha betalt som en topp center i ligan.

Jag tror inte att han får det heller. Jag tror det kommer landa runt fem mille per säsong.

Citat:
Priset för Eichel sjunker hela tiden och kräver Buffalo spelare i klass med Caufield eller Suzuki kommer inget lag att nappa. Stor oro kring Eichels nackskada och de metoder han vill använda för att rehabilitera den.

Det är så många som är sugna på Eichel att priset nog kommer bli rätt högt till slut ändå. Men med tanke på nackskadan hade jag inte gett mig in i Eichel-jakten om jag var GM för något lag. Vem vet om han blir sitt gamla jag igen, eller ens spelar en hel säsong igen.

Citat:
Bergy har antytt att nästa säsong är has sista som GM dessutom. Kommer bli saknad i så fall.

Kan tänka mig att det hänger på hur det går också. Missar Habs slutspelet så är han nog inte sugen på att avsluta så.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Mycket rykten nu. Ett är att Kraken kräver ett första- och ett tredjedel för att avstå en viss spelare.

Francis har redan från början sagt att det kommer kosta minst en draftval från förstarundan. Han kör med hårda bud.

Citat:
Ett annat är att Avs och Landeskog är ganska långt ifrån varandra och att Avs inte vill ge så mycket eftersom Makars kontrakt och MacKinnons förlängning anses viktigare. Om det stämmer kan alltså Landeskog gå någon annanstans. Tycker faktiskt att det inte verkar helt osannolikt nu. Var parterna så kära i varande som exempelvis Bäckis och Caps borde detta varit klart för längesedan.

Ja, det låter som att dom inte är nära varandra. Men vi får se vad som händer också, Sakic har många bollar att jonglera med just nu. Makar ska förlängas, Grubauer likaså. Det talas om att ta in Kuemper istället för Grubauer. I så fall sparar det ju lite cap, och då kanske man kan få till ett bättre bud till Landeskog. Men skiter det sig, så kommer Landeskog vara den mest jagade spelaren på UFA-marknaden. Det är en sådan kille som alla lag vill ha.
Citera
2021-07-17, 21:47
Avslutad
Hände en del precis innan freeze.

Leafs får McCann
Pens får Hållander+7th(2023)

Så:
Knights - Patrick
Preds - Glass+Myers
Flyers - Ellis

Nucks får Dickinson
Stars får 3rd(2021)

Sharks får Adin Hill+7th(2022)
Yotes får Korenar+2nd(2022)

Rangers får Goodrow
Lightning får 7th(2022)

Knights får Howden
Rangers får DeSimone+4th(2022)

- Kraken verka signa Driedger, inget bekräftat
- Heiskanen 8års-8,3 M
Sedan tidigare har Joel Eriksson Ek och Hopkins också fått 8års-kontrakt på runt 5 M. Duclair signar 3års också.

Tillägg
Yotes får Ladd+2nd(2021)+Cond. 2nd(2022)+Cond. 3rd(2023)
Isles får inget mer än att bli av med Ladd?

Condiotional(2nd): Yotes får det bättre av Isles två befintliga secound round picks.

Ladd med 2år kvar-5,5 M.
Senast redigerad av J-dilla 2021-07-17 kl. 22:44.
Citera
2021-07-18, 00:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hände en del precis innan freeze.

Leafs får McCann
Pens får Hållander+7th(2023)

Så:
Knights - Patrick
Preds - Glass+Myers
Flyers - Ellis

Nucks får Dickinson
Stars får 3rd(2021)

Sharks får Adin Hill+7th(2022)
Yotes får Korenar+2nd(2022)

Rangers får Goodrow
Lightning får 7th(2022)

Knights får Howden
Rangers får DeSimone+4th(2022)

- Kraken verka signa Driedger, inget bekräftat
- Heiskanen 8års-8,3 M
Sedan tidigare har Joel Eriksson Ek och Hopkins också fått 8års-kontrakt på runt 5 M. Duclair signar 3års också.

Tillägg
Yotes får Ladd+2nd(2021)+Cond. 2nd(2022)+Cond. 3rd(2023)
Isles får inget mer än att bli av med Ladd?

Condiotional(2nd): Yotes får det bättre av Isles två befintliga secound round picks.

Ladd med 2år kvar-5,5 M.

Ellis såg jag inte komma. Jag trodde han var untouchable. Intressant förstärkning för Philly. Kan dom få igång Hart igen i mål, så blir dom bra tror jag. Eller, vi vet ju att dom blir det, eftersom dom var sunk förra säsongen.

Och nu får vi aldrig veta om Flyers hade förlängt Patrick, för han är bortbytt. Inte förvånande. Att Vegas gav upp Glass för honom däremot... Whaaaat?
Citera
2021-07-18, 00:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Sneaky av Islanders. Greene har slutat, men nu fick han ett ettårskontrakt så att dom ska ha en back att exponera. Rätt väntat, men ändå.
Citera
2021-07-18, 10:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Jaha, tror ni Francis tar Carey Price?
Citera
2021-07-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jaha, tror ni Francis tar Carey Price?
Nej, det tror jag inte. Jag tror det finns en överenskommelse mellan Montreal och Kraken.
Jake Allen är 30 år (Price 33 år) så det skulle vara märkligt att satsa på Allen. Matt Murray var väl 22 år och Marc-André Fleury 31 år då Penguins valde att inte skydda Fleury. I backspegeln var det ju ett misstak av Penguins men 2017 kändes det väl inte helt galet. Att låta Price gå och satsa på en tre år yngre målvakt är galenskap även om Prices kontrakt kan verkar svettig. Dessutom har Price fem år kvar på kontraktet. Hade han ett monstruöst 10-årskontrakt skulle MTL kanske vilja bli av med det men Price spelar kanske 3-4 år till och i så fall är det inte så blodigt kontrakt.
Skulle också gissa att Price är Montreals största tröjsäljare så det talar också emot att Montreal gamblar. De vet nog vad de gör.

Det tråkiga med listorna på (o)skyddade spelare är att vi inte känner till snacket bakom kulisserna. Vilket namn som helst kan ju dyka upp på listorna som offentliggörs i eftermiddag utan att det betyder någonting alls. Montreal kan väl genom överenskommelsen om trader vara säker på att Kraken inte tar Price.
Citera
2021-07-18, 10:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Nej, det tror jag inte. Jag tror det finns en överenskommelse mellan Montreal och Kraken.
Jake Allen är 30 år (Price 33 år) så det skulle vara märkligt att satsa på Allen. Matt Murray var väl 22 år och Marc-André Fleury 31 år då Penguins valde att inte skydda Fleury. I backspegeln var det ju ett misstak av Penguins men 2017 kändes det väl inte helt galet. Att låta Price gå och satsa på en tre år yngre målvakt är galenskap även om Prices kontrakt kan verkar svettig. Dessutom har Price fem år kvar på kontraktet. Hade han ett monstruöst 10-årskontrakt skulle MTL kanske vilja bli av med det men Price spelar kanske 3-4 år till och i så fall är det inte så blodigt kontrakt.
Skulle också gissa att Price är Montreals största tröjsäljare så det talar också emot att Montreal gamblar. De vet nog vad de gör.

Det tråkiga med listorna på (o)skyddade spelare är att vi inte känner till snacket bakom kulisserna. Vilket namn som helst kan ju dyka upp på listorna som offentliggörs i eftermiddag utan att det betyder någonting alls. Montreal kan väl genom överenskommelsen om trader vara säker på att Kraken inte tar Price.

Om det fanns en överenskommelse, så hade dom inte behövt göra så här. Då hade dom kunnat exponera Allen bara. Det har ju varit massa tissel och tassel om att dom förhandlat om att få behålla Allen, men det blev för dyrt. Det här blev lösningen istället. Så nej, jag tror verkligen inte att det finns en överenskommelse.

Jag tror att Ron Francis i detta nu sitter och funderar på om han ska plocka på sig 10,5 mille i cap hit i fem år framåt, eller om han ska vara konservativ med cap som han ju har sagt tidigare att han kommer vara. Och vad han verkligen gör, det hänger nog på vad han får ut av diskussioner med t ex Hamilton, kanske Landeskog om han exponeras. Han vill nog inte ha för många långa, feta kontrakt.
Citera
2021-07-18, 15:26
Medlem
Vilken tid släpps protection listorna?
Citera
2021-07-18, 16:49
Avslutad
Sens
G: Gustavsson
F: Batherson, C. Brown, Paul, Tkachuk, Watson, White. L. Brown
D: Zaitsev, Chabot, Mete

Så man tror fortfarande på L.Brown...

Kraken lär välja mellan: Tierney, Dadonov, Murray och Dzingel.

Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Vilken tid släpps protection listorna?

De har redan släppts.

https://media.nhl.com/public/news/15205

Lägg märke till att Tarasenko, Hall, Mrazek, Hamilton, Larsson, Domi, Ovi, Subban, Price och Landeskog är unprotectade.

Preds körde på 5D+3F, Lightning och Leafs körde på 4D+4F
Senast redigerad av J-dilla 2021-07-18 kl. 17:25.
Citera
2021-07-18, 16:50
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om det fanns en överenskommelse, så hade dom inte behövt göra så här. Då hade dom kunnat exponera Allen bara.

Pay the price Francis! Det kan hänga på om Seattle har råd att betala ut en enorm bonus som Price ska enligt sitt kontrakt i september. Marc Bergevin gamblar och frågan är om det här är ett genialiskt eller dumdristigt beslut.
Citera
2021-07-18, 17:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Sens
G: Gustavsson
F: Batherson, C. Brown, Paul, Tkachuk, Watson, White. L. Brown
D: Zaitsev, Chabot, Mete

Så man tror fortfarande på L.Brown...

Kraken lär välja mellan: Tierney, Dadonov, Murray och Dzingel.

Tierney alla gånger, borde inte vara något att fundera på!

Citat:
Lägg märke till att Tarasenko, Hall, Mrazek, Hamilton och Landeskog är unprotectade.

Lägg märke till Carey Price!

Tarasenko tror jag ryker utan tvekan.

Dom andra är UFA, så inte alls lika säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Pay the price Francis! Det kan hänga på om Seattle har råd att betala ut en enorm bonus som Price ska enligt sitt kontrakt i september. Marc Bergevin gamblar och frågan är om det här är ett genialiskt eller dumdristigt beslut.

Det lär dom ha råd med. Price kommer vara värd mer än bonusen i marknadsföring. Det handlar mer om, vill man plocka på sig en cap hit på 10,5 mille per år i fem år, för en kille som är 38 i slutet på det kontraktet? Jag tycker att man redan har börjat se Price dala, även om han var bra i slutspelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in