2021-07-15, 15:58
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Skulle Edmonton erbjudit Keith 5 mille per säsong om han varit UFA? Tror inte det. Nu är det visserligen mindre som måste betalas i rena pengar men fem mille på cap hit och dessutom lämna spelare i utbyte känns inte vidare bra för Oilers.

Plus att man måste skydda Keith nu i expansionsdraften. Då måste dom lämna antingen Puljujärvi, Ethan Bear eller Adam Larsson oskyddad.
Citera
2021-07-15, 20:01
Medlem
Citat:
Att köpa ut Suter och Parise kommer år tre o fyra att kosta runt 14 mille på Minnesotas cap hit. Hur de ska vara konkurrenskraftiga de säsongerna fattar jag inte.

Skulle Edmonton erbjudit Keith 5 mille per säsong om han varit UFA? Tror inte det. Nu är det visserligen mindre som måste betalas i rena pengar men fem mille på cap hit och dessutom lämna spelare i utbyte känns inte vidare bra för Oilers.

Får man keith och kan få till sig suter, så blir man ett helt annat lag.
Dessa två skulle dessutom inte genera sig, att sätta ungtuppar som skiter i försvaret på plats.
Citera
2021-07-16, 11:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag funderar på om inte ett visst blåvitt kanadensiskt lag kommer försöka få in honom. De kan ju behöva lite förstärkning på blå.

Det tror jag dom kan glömma. Suter vill inte till Kanada

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Annars kanske Ken Holland går all in på honom? Han gillar ju veteraner..

Och samma där.

Citat:
Att köpa ut Suter och Parise kommer år tre o fyra att kosta runt 14 mille på Minnesotas cap hit. Hur de ska vara konkurrenskraftiga de säsongerna fattar jag inte.

Jag tycker det är helt pantat. Dom får gå all in nu, för det här kommer svida sen.

Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Plus att man måste skydda Keith nu i expansionsdraften. Då måste dom lämna antingen Puljujärvi, Ethan Bear eller Adam Larsson oskyddad.

Lär bli Larsson. Han är UFA. Deala om vad kontraktet blir före, och hoppas att Francis inte lockar iväg honom med något bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Får man keith och kan få till sig suter, så blir man ett helt annat lag.
Dessa två skulle dessutom inte genera sig, att sätta ungtuppar som skiter i försvaret på plats.

Det får nog räcka med Keith för det.
Citera
2021-07-16, 14:51
Avslutad
Devils får Graves
Avs får 2nd 2021+Maltsev

Avs kommer inte förnya med Bellemare, så Maltsev täcker upp där.

Graves har kontrakt till 22/23 - 3,166M
Maltsevs kontrakt går ut - 800K.

Bra trejd, speciellt från Avs håll.

18 juli kommer protectionlistorna förresten så håll utkik
Citera
2021-07-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla

Riktigt spännande med expansiondraft. När Vegas draftade var jag inte riktigt insatt i förväg, men nu är jag mer peppad. Tror inte de kan upprepa Vegas bedrift men det ska bli intressant ändå. Kommer de samla försvarare eller spelare med korta kontrakt för att kunna trejda till sig prospects och picks eller blir taktiken något annat? Och såklart vilka spelare som blir tillgängliga att drafta? Kanske de överdraftar målvakter? Vilka sidodeals blir det?
Citera
2021-07-16, 22:04
Medlem
a.e.gs avatar
Phillip Danault kommer testa marknaden och kommer lämna Habs. Han är riktigt duktig men kräver för mycket och för långt kontrakt för den roll han har tyvärr.

Ryktas om att Bergevin kommer gå hårt för Eichel.
Citera
2021-07-17, 00:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Devils får Graves
Avs får 2nd 2021+Maltsev

Avs kommer inte förnya med Bellemare, så Maltsev täcker upp där.

Graves har kontrakt till 22/23 - 3,166M
Maltsevs kontrakt går ut - 800K.

Bra trejd, speciellt från Avs håll.

Bra byte för båda. Graves är precis den back som Devils behöver. En som kan tacklas och försvara. Avs fick mycket tillbaka med tanke på att det var före expansionsdraften, och Maltsev är bra påfyllnad av djup. Dom lär behöva dumpa lite cap om dom ska klara kvar Grubauer, Landeskog och samtidigt ge Makar ett fett kontrakt. Fast det låter ju lite som att dom tittar på alternativ till Grubauer. Landeskog är inte nöjd med kontraktsförhandlingarna heller, men det tror jag löser sig till slut.

Citat:
Riktigt spännande med expansiondraft. När Vegas draftade var jag inte riktigt insatt i förväg, men nu är jag mer peppad. Tror inte de kan upprepa Vegas bedrift men det ska bli intressant ändå. Kommer de samla försvarare eller spelare med korta kontrakt för att kunna trejda till sig prospects och picks eller blir taktiken något annat? Och såklart vilka spelare som blir tillgängliga att drafta? Kanske de överdraftar målvakter? Vilka sidodeals blir det?

Många general managers fick en rejäl lektion när Vegas draftade. Jag tror inte att det blir alls lika många som gör deals den här gången. Det låter som att Flames vill deala för att få behålla Giordano, men det vore dumt att ge upp en förstarunda för det, och samtidigt ändå få släppa en spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Phillip Danault kommer testa marknaden och kommer lämna Habs. Han är riktigt duktig men kräver för mycket och för långt kontrakt för den roll han har tyvärr.

Ryktas om att Bergevin kommer gå hårt för Eichel.

Jag tror inte att marknaden är sugen på att betala Danault det han vill ha. Det kan bli att han kryper tillbaka till slut, och kritar på för Habs ändå.

Bergevin får ju en massa cap när Weber hamnar på LTIR, och då börjar det såklart ryktas om Eichel, men jag har svårt att se det hända. Buffalo lär kräva att få Caufield eller Suzuki som en del av paketet, och det tror jag inte Berg är sugen på.
Citera
2021-07-17, 16:21
Medlem
Får Anders Nilsson någon Stanley Cup ring , är han i så fall den första svenska målvakten som vunnit ?
Citera
2021-07-17, 16:35
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goback
Får Anders Nilsson någon Stanley Cup ring , är han i så fall den första svenska målvakten som vunnit ?
Under en standard 82-matchers säsong har jag för mig att det krävs att man spelat minst 25 matcher för att få en SC-ring.

Denna säsong var förkortad, men någon minimigräns borde funnits ändå.
Nilsson gjorde inte en enda match, så jag betvivlar starkt att han får en ring.

Huruvida någon svensk målvakt fått lyfta stanley cup tidigare har jag inte i huvudet tyvärr.
Citera
2021-07-17, 17:13
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tror inte att marknaden är sugen på att betala Danault det han vill ha. Det kan bli att han kryper tillbaka till slut, och kritar på för Habs ändå.

Bergevin får ju en massa cap när Weber hamnar på LTIR, och då börjar det såklart ryktas om Eichel, men jag har svårt att se det hända. Buffalo lär kräva att få Caufield eller Suzuki som en del av paketet, och det tror jag inte Berg är sugen på.
Danaut är en jävligt nyttig spelare men saknar offensiv uppsida tyvärr. 5 mål förra säsongen säger väl allt. Han ska givetvis inte ha betalt som en topp center i ligan.

Priset för Eichel sjunker hela tiden och kräver Buffalo spelare i klass med Caufield eller Suzuki kommer inget lag att nappa. Stor oro kring Eichels nackskada och de metoder han vill använda för att rehabilitera den.

Bergy har antytt att nästa säsong är has sista som GM dessutom. Kommer bli saknad i så fall.
Citera
2021-07-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Bra byte för båda. Graves är precis den back som Devils behöver. En som kan tacklas och försvara. Avs fick mycket tillbaka med tanke på att det var före expansionsdraften, och Maltsev är bra påfyllnad av djup. Dom lär behöva dumpa lite cap om dom ska klara kvar Grubauer, Landeskog och samtidigt ge Makar ett fett kontrakt. Fast det låter ju lite som att dom tittar på alternativ till Grubauer. Landeskog är inte nöjd med kontraktsförhandlingarna heller, men det tror jag löser sig till slut.

Många general managers fick en rejäl lektion när Vegas draftade. Jag tror inte att det blir alls lika många som gör deals den här gången. Det låter som att Flames vill deala för att få behålla Giordano, men det vore dumt att ge upp en förstarunda för det, och samtidigt ändå få släppa en spelare.

Mycket rykten nu. Ett är att Kraken kräver ett första- och ett tredjedel för att avstå en viss spelare.

Ett annat är att Avs och Landeskog är ganska långt ifrån varandra och att Avs inte vill ge så mycket eftersom Makars kontrakt och MacKinnons förlängning anses viktigare. Om det stämmer kan alltså Landeskog gå någon annanstans. Tycker faktiskt att det inte verkar helt osannolikt nu. Var parterna så kära i varande som exempelvis Bäckis och Caps borde detta varit klart för längesedan.
Citera
2021-07-17, 18:06
Avslutad
Red Wings får Leddy
Isles får 2nd 2021+Panik*

*Red Wings retainar 50%. Panik har 2 år kvar på 2,75M.
Leddy på utgående kontrakt 5,5 M.

Leddy var i riskzonen att plockas av Kraken. Vilka två hade ni protectat mellan Cizikas/Eberle/Bellows?
Senast redigerad av J-dilla 2021-07-17 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in