Citat:
Ursprungligen postat av
J-dilla
Devils får Graves
Avs får 2nd 2021+Maltsev
Avs kommer inte förnya med Bellemare, så Maltsev täcker upp där.
Graves har kontrakt till 22/23 - 3,166M
Maltsevs kontrakt går ut - 800K.
Bra trejd, speciellt från Avs håll.
18 juli kommer protectionlistorna förresten så håll utkik

Bra byte för båda. Graves är precis den back som Devils behöver. En som kan tacklas och försvara. Avs fick mycket tillbaka med tanke på att det var före expansionsdraften, och Maltsev är bra påfyllnad av djup. Dom lär behöva dumpa lite cap om dom ska klara kvar Grubauer, Landeskog och samtidigt ge Makar ett fett kontrakt. Fast det låter ju lite som att dom tittar på alternativ till Grubauer. Landeskog är inte nöjd med kontraktsförhandlingarna heller, men det tror jag löser sig till slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
MajorRuffel
Riktigt spännande med expansiondraft. När Vegas draftade var jag inte riktigt insatt i förväg, men nu är jag mer peppad. Tror inte de kan upprepa Vegas bedrift men det ska bli intressant ändå. Kommer de samla försvarare eller spelare med korta kontrakt för att kunna trejda till sig prospects och picks eller blir taktiken något annat? Och såklart vilka spelare som blir tillgängliga att drafta? Kanske de överdraftar målvakter? Vilka sidodeals blir det?
Många general managers fick en rejäl lektion när Vegas draftade. Jag tror inte att det blir alls lika många som gör deals den här gången. Det låter som att Flames vill deala för att få behålla Giordano, men det vore dumt att ge upp en förstarunda för det, och samtidigt ändå få släppa en spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av
a.e.g
Phillip Danault kommer testa marknaden och kommer lämna Habs. Han är riktigt duktig men kräver för mycket och för långt kontrakt för den roll han har tyvärr.
Ryktas om att Bergevin kommer gå hårt för Eichel.
Jag tror inte att marknaden är sugen på att betala Danault det han vill ha. Det kan bli att han kryper tillbaka till slut, och kritar på för Habs ändå.
Bergevin får ju en massa cap när Weber hamnar på LTIR, och då börjar det såklart ryktas om Eichel, men jag har svårt att se det hända. Buffalo lär kräva att få Caufield eller Suzuki som en del av paketet, och det tror jag inte Berg är sugen på.