2021-07-18, 14:08
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det hon skrev om Binninge var sant. Dock har ju en domstol konstaterat att det hon skrev var förtal. Så jag vet inte om det är så tungt vägande argument.

Sen känns det ju inte som Ebba lägger speciellt stor vikt vid att bara skriva det som är sant. Jag tycker hon blivet påkommen med ganska många lögner i denna soppa.
Ingen domstol har väl fastställt att det var förtal. EB skrev väl på ett strafföreläggande för att slippa gå till domstolen?
2021-07-18, 14:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Varför svarar du inte på frågan istället för att lägga ut dimridåer om Ebbas huvudlösa begär efter en gammal människas arv?
Det har ju alldrig funnits ett arv har du noll koll.
Esb ville sälja!
Han har gått runt i byggden o hört sig för om priser fått intressenter i 7 år allt enligt honom själv.
Dom har varit från 2.5 och uppått när han fick vad han begärde sålde han.
2021-07-18, 14:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon har bevisligen två barn, frågan är om det är hennes ombud eller du som är den mest snaskiga i att använda dessa för att vinna fördelar. Hennes ombud nämner dem i en inlaga till Uppsala tingsrätt och du på Flasback för att vinna en diskussion.

Gå och se dig i spegeln och skäms.
Du bör själv se dig I spegeln och skämmas. Ebba har i allra högsta grad själv offentligt dragit in sina två små barn. Tanken är väl att läsaren ska associera till klassiska snyftare som Barnen från Frostmofjället. KD:s väljarbas är ju äldre och säkert bekanta med den historien.

Så här skrev Ebba i samma Facebookinlägget som hon grovt förtalade Esbjörns ombud:
Citat:
Om huset jag köpt

Det skrivs från tid till annan fortfarande mycket om det lilla hus jag köpte förra året. Senast förra veckan skrev en stor tidning flera sidor där mitt husköp tog största utrymme. De la även ut drönarfilmer på det hus där jag har en vilande lagfart och hoppas kunna sova med mina barn i framtiden.

Förra våren vittnade jag i tingsrätten mot en man som återkommande hotat mig och min familj. Då senast med att spränga oss alla. Vilket tog ca 70 % av Uppsalapolisens resurser i anspråk och det nationella bombskyddet. När vi hänvisar till ”säkerhetsskäl” så är det av en anledning. Det är på riktigt. Jag vill därför verkligen vädja om att inte behandla min familjs säkerhet vårdslöst.
---------------

Med ett uppsagt hyreskontrakt, en handpenning utestående och ansvar för två små barn försöker jag gång på gång att få till ett möte och en möjlig förlikning

----‐--------
Vad hände mellan att Esbjörn så varmt talade med min femåring om hur bra det skulle bli när köket var renoverat?
2021-07-18, 14:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Verbet som din motpart i diskussionen använde var "ge sig på". På vad sätt har EB "gett sig på" Esb? (Notera att rubriken på strängen innehåller termen "förtal".)

Av den information som jag tagit del av så har Ebba velat köpa en fastighet som Esb äger. Jag anser inte att detta är att ge sig på. Krmkr anser tydligen det, men vad han/hon menar med det får du fråga vederbörande om.
2021-07-18, 14:19
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag har redan gjort det. Har du missat det?

Som jag skrev är inte Esbjörn till salu. Han vill inte förlika. Det handlar ju inte om pengar för Esbjörn. Den uppgiften har hans dåvarande ombud lämnat:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/nej-ebbas-bud

Vad man går ut med officiellt och vad man verkligen är beredd till för att få till en förlikning är två helt skilda saker. Alla parter går in rakryggad i en förhandling men man får vara beredd på att kröka rygg speciellt om man ligger i underläge. Det gäller att veta vilka kort som man sitter med i handen och beräkna risker efter detta.

Sedan så finns det en envis gubbe i ena hörnan och en politisk aspekt för Ebba att ta hänsyn till.
2021-07-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Av den information som jag tagit del av så har Ebba velat köpa en fastighet som Esb äger. Jag anser inte att detta är att ge sig på. Krmkr anser tydligen det, men vad han/hon menar med det får du fråga vederbörande om.

Just det. Jag anser att det bör klarläggas, så att inte Krmkr som kommer med påståendet ("ge sig på") riskerar att själv bli anmäld för förtal.
2021-07-18, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det har ju alldrig funnits ett arv har du noll koll.
Esb ville sälja!
Han har gått runt i byggden o hört sig för om priser fått intressenter i 7 år allt enligt honom själv.
Dom har varit från 2.5 och uppått när han fick vad han begärde sålde han.

Hujedanimej så synd om Ebba

Vi har förstått att det var när Esbjörn hade en av sina särskilt förvirrade dagar Ebba "jag ska ha" Busch högg till.
Enligt Esbjörn så var hon mer än behjälplig när hon pekade ut exakt var han med darrig hand skulle skriva på pappren.

Obetalbart att se hur det egentligen gick till när hon fick Esbjörn att skriva på Ebbas papperen (under skenet av stearinljus) han de facto inte visste konsekvenserna av.

Partiledaren för KD är till sin natur stridslysten och till sin proffession särskilt välojad i munnen vilket väl indikerar vem som styrde och ställde vid Esbjörns köksbord det aktuella tillfället.

Det är väl ingen tvekan att Ebbas exempellösa obeveklighet skulle finna sig i att Esbjörn avböjt skriva på hennes papper om hennes hus. No way! Finns inte på kartan.

Det är inte osannolikt huset var i Ebbas ägo redan när hon bestämde sig för att det var hennes och papprens senare påskrifter av den snurriga gubben bara var formalia?
Senast redigerad av 90510 2021-07-18 kl. 15:09.
2021-07-18, 15:02
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Uppgiften om två mäklare kommer från Ebba. Den Facebook status du citerar är en redigerad variant. I ursprungstexten så skriver hon två mäklare sant en besiktning.
Kolla materialet i trådstarten får du se.

Med tanke på att Ebba ändrat både det precisa två mäklare till ordet mäklare. Samt att hon tagit bort att Esbjörn ska stå för kostnader till hantverkare i sin text.
Är det bra ironiskt att hon som inlämnad bevisning säger att Monica ändrat i sin Facebook text.
Du ljuger som en häst travar. Ebba har aldrig skrivit två mäklare. Hon har skrivit att mäklare gjort två värderingar och utifrån det har slughuvud här i tråden dragit slutsatsen att det nödvändigtvis måste röra sig om två mäklare.
2021-07-18, 15:17
Medlem
Citat:
Uppgiften om två mäklare kommer från Ebba. Den Facebook status du citerar är en redigerad variant. I ursprungstexten så skriver hon två mäklare sant en besiktning.
Kolla materialet i trådstarten får du se.

Med tanke på att Ebba ändrat både det precisa två mäklare till ordet mäklare. Samt att hon tagit bort att Esbjörn ska stå för kostnader till hantverkare i sin text.
Är det bra ironiskt att hon som inlämnad bevisning säger att Monica ändrat i sin Facebook text.

Nu hittar du på, detta är tämligen enkelt att kolla upp:
Om du går till posten på Facebook, så har du längst upp till höger tre vertikala prickar. Om du klickar på dem så får du fram en meny. I den menyn så väljer du "View Edit history". Där visas en historik över posten och de ändringar som gjorts.

För att förenkla har jag låtit skapa en bild över de båda texterna där skillnaden i dem är markerat:

https://anonfiles.com/hcoer07fu8/Screen_Shot_2021-07-18_at_15.13.41_png
2021-07-18, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du bör själv se dig I spegeln och skämmas. Ebba har i allra högsta grad själv offentligt dragit in sina två små barn. Tanken är väl att läsaren ska associera till klassiska snyftare som Barnen från Frostmofjället. KD:s väljarbas är ju äldre och säkert bekanta med den historien.
Så här skrev Ebba i samma Facebookinlägget som hon grovt förtalade Esbjörns ombud:
Citat:
Om huset jag köpt
Det skrivs från tid till annan fortfarande mycket om det lilla hus jag köpte förra året. Senast förra veckan skrev en stor tidning flera sidor där mitt husköp tog största utrymme. De la även ut drönarfilmer på det hus där jag har en vilande lagfart och hoppas kunna sova med mina barn i framtiden.

Förra våren vittnade jag i tingsrätten mot en man som återkommande hotat mig och min familj. Då senast med att spränga oss alla. Vilket tog ca 70 % av Uppsalapolisens resurser i anspråk och det nationella bombskyddet. När vi hänvisar till ”säkerhetsskäl” så är det av en anledning. Det är på riktigt. Jag vill därför verkligen vädja om att inte behandla min familjs säkerhet vårdslöst.
---------------
Med ett uppsagt hyreskontrakt, en handpenning utestående och ansvar för två små barn försöker jag gång på gång att få till ett möte och en möjlig förlikning
----‐-----------
Vad hände mellan att Esbjörn så varmt talade med min femåring om hur bra det skulle bli när köket var renoverat?

Tack DoraF. Hade hennes anmärkningsvärt, vårdslösa indragande av barnen i mitt minne.

Hela publiceringen är ett utnyttjade av barnen i hennes alldeles personliga fastighetstvist.

1) jag har en vilande lagfart och hoppas kunna sova med mina barn i framtiden.
2) Jag vill därför verkligen vädja om att inte behandla min familjs säkerhet vårdslöst.
3) och ansvar för två små barn försöker jag gång på gång att få till ett möte och en möjlig förlikning
4) Vad hände mellan att Esbjörn så varmt talade med min femåring om hur bra det skulle bli när köket var renoverat?

Den återkommande frågan är varför barnens mamma inte ser sig om efter ett hus som ägaren vill sälja istället för att använda barnen som vapen i en tvist med en som inte vill sälja?
Senast redigerad av 90510 2021-07-18 kl. 16:10.
2021-07-18, 15:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Hujedanimej så synd om Ebba

Vi har förstått att det var när Esbjörn hade en av sina särskilt förvirrade dagar Ebba "jag ska ha" Busch högg till.
Enligt Esbjörn så var hon mer än behjälplig när hon pekade ut exakt var han med darrig hand skulle skriva på pappren.

Obetalbart att se hur det egentligen gick till när hon fick Esbjörn att skriva på Ebbas papperen (under skenet av stearinljus) han de facto inte visste konsekvenserna av.

Partiledaren för KD är till sin natur stridslysten och till sin proffession särskilt välojad i munnen vilket väl indikerar vem som styrde och ställde vid Esbjörns köksbord det aktuella tillfället.

Det är väl ingen tvekan att Ebbas exempellösa obeveklighet skulle finna sig i att Esbjörn avböjt skriva på hennes papper om hennes hus. No way! Finns inte på kartan.

Det är inte osannolikt huset var i Ebbas ägo redan när hon bestämde sig för att det var hennes och papprens senare påskrifter av den snurriga gubben bara var formalia?
Den snurriga är ju du inget och jag menar inget av det du säger fins belägg för, förutom i dina fantasier.
2021-07-18, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Just det. Jag anser att det bör klarläggas, så att inte Krmkr som kommer med påståendet ("ge sig på") riskerar att själv bli anmäld för förtal.
Det har du rätt i. Förtal kan ju som bekant gälla även när det man påstår är sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in