Citat:
Ursprungligen postat av
Freducation
Är det Värderingsdata som Ebba-klanen menar gjort en mäklarvärdering av fastigheten? Då e ni ute på hal is som vanligt. Ni som vet allt!
Värderingsdata är ingen mäklare!
Värderingsdata säljer en tjänst till mäklare som ett underlag utifrån bla statistik på tidigare försäljningar i området typ ortprismetoden.
Frågan är vilken mäklare som beställde underlaget från Värderingsdata? Förmodligen den numera berömda mäklaren X (kompisbrormäklaren Dietz kanske?)
Ebba nämner ju att hon fått värderat fastigheten av två mäklare.
Uppgiften om att två
mäklare värderat fastigheten kommer inte från Ebba Busch utan den kommer från Brännvinström på Expressen som skriver detta i en artikel. Ebba själv skriver på sin Facebook att hon har låtit göra
två värderingar.
https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744
Jag har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till. Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten. Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll.
Aftonbladets artikel nedan visar tydligt hur Binninge med medvetna lögner har manipulerat media att skriva om affären. Enligt honom har han låtit en ”fastighetstaxerare” värdera huset till 5.7 miljoner. Sedan lämnar han in en värdering till rätten som landar på 4.2 miljoner.
I samma artikel refereras hur han har skickat in en handling till Uppsala tingsrätt där han refererar till en läkare som konstaterat att Esbjörn lider av en kognitiv funktionsnedsättning. Sanningen är att något sådant läkarutlåtande inte ens existerar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-pastadda-underpriset-marknadsmassigt
Så när du för vidare påståendet om att Ebba Busch påstår sig ha anlitat två mäklare för en värdering så agerar du medvetet eller omedvetet som en nyttig idiot som sprider vidare Binninges lögner.
Ebba Busch har låtit göra två värderingar, en med ortprismetoden genom Värderingsdata för att få ett jämförande värde på fastigheter i området och en för det specifika objektet via en Uppsalamäklare på Notar.
Du borde försöka sätta dig in i materialet i stället för att vecka efter vecka återupprepa de lögner som Binninge månglat ut i media med hjälp att sin kompis Brännvinström på Expressen. Brännvinström har hela sin karriär jobbat efter devicen att aldrig kolla upp en het nyhet eftersom den riskerar att falla. Han älskar i att frossa i kändisars privatliv och ljuga ihop snaskiga artiklar på rena rykten och lögner. Detta har till och med kostat honom jobbet på Expressen en gång. Men de har väl kvar honom i källaren när det finns behov av en snaskande lögnhals för att skapa ett nytt kändisdrev.
https://www.svt.se/kultur/chefsbyten-pa-expressen-efter-publiceringsmissar
Redaktionschefen Anna-Clara Welander får lämna sin post och får i stället rollen som utvecklingschef. Editionschefen Leif Brännström och nattchefen Mats Ottosson får också lämna sina arbetsuppgifter.
Welander var tillsammans med Brännström chefer under nattpasset när Expressen valde att publicera den förtalsfällda Persbrandt-artikeln, som felaktigt hävdade att skådespelaren Mikael Persbrandt var intagen på ett vårdhem för sin alkoholism.
Som du ser så går det utmärkt att skriva ihop ett inlägg med citat och källhänvisningar för att bringa klarhet i vad som har hänt. Försök du med.