2021-07-17, 23:53
Medlem
[quote=JokerMannen|76600629]
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Och tack själv @Firesnake för ett seriöst visat intresse för att diskutera vidare om mordet på L*na Wesstr*m (2018), och tack för alla dina tidigare svar på mina 20, hitintills ställda frågor om St*fan Davidss*n och Yodinnan HD.

Beträffande Yoda:s ... SD:s förkärlek tillika sin vana trogen då han levde att använda sig av ord med den Latinska -IS-ändelsen vill jag berätta följande sagt samt beträffande din tidigare till mig ställda fråga om JG.

Enligt L*na Wesstr*m:s tidigare, av henne skrivna privata dagboksanteckningar, vilka skrevs på hålade papper med format A4 och som hon förvarade i en pärm.

I dessa skrivna dagboksanteckningar, förekommer många Yoda-ord med -IS-ändelsen, några exempel ses nedan.

Citat LW: "Idag var St*fan en snäll-is ..........

Citat LW: "Igår var St*fan en stygg-is ..........

Citat LW: "Idag skulle St*fan
först till tvätt-is [ till tvättstugan ] .................

Punkterna ovan sett betyder att jag inte skrivit ut allt av LW:s textstycken.

Beträffande St*fan Davidss*n:s kamrat JG, så finns inga ord om denne med -IS-ändelsen, däremot förekommer ordet "Dodde" vilket LW skrivit och som står i stället för JG.

L*ena Wesstr*m har tidigare haft en, sexuell kontakt med JG vilken jag känner till sedan länge.

Det finns även några fotografier på just LW tillsammans med JG och enligt mig, talar just dessa tidigare tagna fotografier sitt eget klarspråk, framförallt beträffande JG.

En sak som stör mig oerhört mycket i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018) är St*fan Davidss*n:s trappinspektion hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 cirka en timme och 30 minuter före dödsmisshandeln ägde rum av L*na Wesstr*m bakom bullerplanket.

Enligt ovan skrivet. Jag tänker absolut inte ge upp jakten på vidare svar om denna tidigare av SD gjorda trappinspektion, och jag hoppas verkligen att jag till sist finner det jag nu söker efter.

Mvh/JM.

Tack för svar och lingvistisk reflektion.

Vill du berätta mer om
1) dina tankar kring vad fotona på JG och LW talar för klarspråk och
2) dina tankar kring trappinspektionen som SD gjorde och varför den stör dig?
3) är det bekräftat att SD inspekterade JGs trappa ca 1 timme och 30 minuter innan mordet på LW?

Jag var inte medveten om att den genomfördes bara en och en halv timme innan mordet på LW...
Undrar just vad de pratade om.
Citera
2021-07-18, 00:25
Avslutad
[quote=JokerMannen|76600629]
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Och tack själv @Firesnake för ett seriöst visat intresse för att diskutera vidare om mordet på L*na Wesstr*m (2018), och tack för alla dina tidigare svar på mina 20, hitintills ställda frågor om St*fan Davidss*n och Yodinnan HD.

Beträffande Yoda:s ... SD:s förkärlek tillika sin vana trogen då han levde att använda sig av ord med den Latinska -IS-ändelsen vill jag berätta följande sagt samt beträffande din tidigare till mig ställda fråga om JG.

Enligt L*na Wesstr*m:s tidigare, av henne skrivna privata dagboksanteckningar, vilka skrevs på hålade papper med format A4 och som hon förvarade i en pärm.

I dessa skrivna dagboksanteckningar, förekommer många Yoda-ord med -IS-ändelsen, några exempel ses nedan.

Citat LW: "Idag var St*fan en snäll-is ..........

Citat LW: "Igår var St*fan en stygg-is ..........

Citat LW: "Idag skulle St*fan
först till tvätt-is [ till tvättstugan ] .................

Punkterna ovan sett betyder att jag inte skrivit ut allt av LW:s textstycken.

Beträffande St*fan Davidss*n:s kamrat JG, så finns inga ord om denne med -IS-ändelsen, däremot förekommer ordet "Dodde" vilket LW skrivit och som står i stället för JG.

L*ena Wesstr*m har tidigare haft en, sexuell kontakt med JG vilken jag känner till sedan länge.

Det finns även några fotografier på just LW tillsammans med JG och enligt mig, talar just dessa tidigare tagna fotografier sitt eget klarspråk, framförallt beträffande JG.

En sak som stör mig oerhört mycket i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018) är St*fan Davidss*n:s trappinspektion hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 cirka en timme och 30 minuter före dödsmisshandeln ägde rum av L*na Wesstr*m bakom bullerplanket.

Enligt ovan skrivet. Jag tänker absolut inte ge upp jakten på vidare svar om denna tidigare av SD gjorda trappinspektion, och jag hoppas verkligen att jag till sist finner det jag nu söker efter.

Mvh/JM.
Finns det någonting som bekräftar det?
Vad tror du anledningen var att SD träffade JG för "trappinspektion" vad är det du far efter, jag förstår inte det
Citera
2021-07-18, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/JM.

Sicket skitsnak! Vad har du för belägg till det påståendet? Varför sprider du en massa osanningar?
Citera
2021-07-18, 01:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det gjorde det, ja. De 2 första poliserna som kom till platsen kikade in genom en springa i gardinerna och såg pappan hänga där. Det nådde media med blixtens hastighet.

Sen var det mycket tjafs i den tråden om båda föräldrarna gemensamt mördade barnen och sen tog sig själva av daga, eller om pappan dödade alla och sen sig själv. Jag har min uppfattning klar i det fallet...

Så jag begriper inte varför locket ligger på i just det här fallet. Hur SD dog alltså. Får vi veta det så behöver vi inte spekulera mer.

Så du begriper inte varför locket ligger på???? Skillnaden är väl att i Bjärred så dog väl alla och här så dog en person och resten av familjen fortsatt lever. Men om du nu är så djävla kåt i att få veta hur SD tog sitt liv så föreslår jag att du skriver till HD och ber snällt om et svar. Och en sak till, Det finns ingenting i dagsläget någon utredning om HDs eventuella inblandning i mordet på Lena och det kommer inte heller att startas någon utredning mot varken HD, SOA,eller JG.
Citera
2021-07-18, 03:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så du begriper inte varför locket ligger på???? Skillnaden är väl att i Bjärred så dog väl alla och här så dog en person och resten av familjen fortsatt lever. Men om du nu är så djävla kåt i att få veta hur SD tog sitt liv så föreslår jag att du skriver till HD och ber snällt om et svar.
I båda ärendena inleddes en mordutredning varav det i SDs fall lades ner som självmord.
SDs död är således inte jämförbar, han har enbart suiciderat till skillnad från två föräldrar som i samråd mördar sina barn.

Att polisen valde, exceptionellt ovanligt, informera via PT berodde på ett stort allmänintresse (även utomlands) och att det florerade mycket spekulationer.
Familicide i samråd är mycket ovanligt.
PT skedde i samråd med anhöriga och med fortsatt hög sekretess (bla gärningsförlopp).
Citat:
Och en sak till, Det finns ingenting i dagsläget någon utredning om HDs eventuella inblandning i mordet på Lena och det kommer inte heller att startas någon utredning mot varken HD, SOA,eller JG.
Om nån mer varit involverad i mordet på LW - oavsett vem - ska givetvis en ny Fu startas upp och med tillräcklig grund kan nytt åtal väckas.
Senast redigerad av develi 2021-07-18 kl. 04:00.
Citera
2021-07-18, 07:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade: Det tor jag också. Hade SD hamnat i fängelse så hade han kunnat ställa till med oreda genom att gola på andra, som kunde ha haft ett finger med i spelet - och skammen hade, som du skriver, blivit stor för några individer.

I.o.m självmordet så har HD nu blivit av med båda de två personer som hade förnedrat och svikit henne så gruvligt...så det är ju klart att hon ser så glad ut.
Precis så.
I och med att SD är död och inte kan gola på någon annan är det osannolikt att fallet kan utredas mer.
Om han hade hamnat i fängelse hade jag nog förväntat mig fortsatt utredning av åtminstone HD.

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag håller med er i det mesta, men antar att detta att man släppte HD under utredningen betyder att man inte hittade tillräckligt mycket för att kunna döma ( om hon nu ens var med). Och då känns det osannolikt att man skulle kunna göra det så här sent och med SD död.
I och med att SD är död så är det inte troligt att nya utredningsbara uppgifter dyker upp. Allt som finns är antagligen utrett så långt det går.
Hur skulle nya uppgifter kunna dyka upp?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om nån mer varit involverad i mordet på LW - oavsett vem - ska givetvis en ny Fu startas upp och med tillräcklig grund kan nytt åtal väckas.
Visst är det så men ny information lär knappast dyka upp eftersom SD är död.
Om HD och eventuellt SOA och JG är inblandade på något sätt lär de knappast gola på varandra.
Har JG ens någon kontakt med övriga?
Har JG geocachat sedan SD "begick självmord"?
Citera
2021-07-18, 10:59
Avslutad
HD är numera ägare till både bilen och moppen, när intar hon huset tro?
Citera
2021-07-18, 11:02
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Precis så.
I och med att SD är död och inte kan gola på någon annan är det osannolikt att fallet kan utredas mer.
Om han hade hamnat i fängelse hade jag nog förväntat mig fortsatt utredning av åtminstone HD.

I och med att SD är död så är det inte troligt att nya utredningsbara uppgifter dyker upp. Allt som finns är antagligen utrett så långt det går.

Om HD och eventuellt SOA och JG är inblandade på något sätt lär de knappast gola på varandra.

Jag gissar att det finns mycket uppgifter i FUP och jätteslasken som kan sys ihop till en indiciekedja och kanske konkreta bevis, men det troligaste är nog att man väljer att inte gå vidare med att utreda hur mycket HD, SOA och JG medvetet kan ha skyddat den som berättade att bara han kunde veta om han var mördaren.

Precis, de lär knappast gola på varandra. Kretsen kring SD har skyddat varandra hela tiden, så varför skulle de plötsligt återfå minnet och berätta något de tidigare dolt? De har utåt sett lyckats leva som om ingenting har hänt i över tre år och umgåtts med en närstående som de innerst inne har insett sanningen om. De måste ha accepterat att SD gick över alla gränser och utförde det brutala mordet på Lena. Det är svår att förstå för en utomstående.

Innan SD tog självmord kunde man se i JG:s GC-loggar att han cachat med SOA och HD, men det säger inget om de har täta kontakter, är vänner och umgås ofta.

Närmaste kretsen kring SD ser ut att ha fortsatt leva som vanligt efter SD:s självmord. JG visar upp glädje för några FTF:er, HD ser piggare ut än någonsin och skiner som en sol och största dottern ser fram emot att åka till USA som utbytesstudent. Av deras inlägg kan inte anas att de genomlevt en hemsk tid som närstående till en mördare.

I FUP framkom att JG försökte ta reda på trådmedlemmars identiteter - ett pinsamt facit för honom. Jag hoppas han bett om ursäkt till de drabbade samt berättat för dem varför han betedde sig som han gjorde. Kanske någon i tråden har insyn om JG och kan berätta?
Citera
2021-07-18, 13:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Men det beror väl helt på om nån vet mer och undanhåller fakta?
Som i sig kan vara viktiga pusselbitar.
Finns väl folk som bryter ihop långt senare. Som trott sig skydda barn, insett att det är skevt att skydda en störd människa, inte stått ut samvetsmässigt or what ever.
Som överhört och tystnat av rädsla.
Alltså.... Det finns olika variabler.

Jag har inte HD i åtanke, den har jag inget hopp om öht.
Citera
2021-07-18, 13:35
Medlem
En aning förvånande att en del i denna tråd anser att å ena sidan var Stefan en usel person, pappa kopplat till strösselförhör å andra sidan beklagar att han tog sitt liv för flickornas skull.

Intressant perspektiv kan jag tycka. Eller dubbel standard. Hur man ser på den saken. Ungefär som att man utgår från att en pappa alltid är en pappa oavsett hur denne är eller beter sig blir du automatiskt ursäktad, för du är oersättlig. En pappa kan liksom inte avsättas, omyndigförklaras eller belastas, för barn har rätt till sin pappa även om det är en jubelidiot. Det är ett allmänt intryck som jag tror är falskt.

Hans döttrars perspektiv vet vi dock inget om och behöver egentligen inte rota i, de har en egen röst, vilja och tankeförmåga. Är ändå överraskad av att de gett ett så sunt intryck men de har ytterligare blivit äldre och mognat de senaste tre åren. Deras bild och minnen kan ju förändras över tiden framåt dessutom. Vad de sedan subjektivt tänker, känner, tycker eller tror behöver ju inte heller betyda att de är närmast den objektiva sanningen om sakens natur. Eller tvärtom.

För egen del tror jag det är en förenkling att tro att du duger som pappa om du är någon som: skjutsar, ställer upp, betalar, engagerar sig i skolresor eller engagerar sig på loppis. Tar med dig på resor eller tar ansvar och patrullerar närområdet. Allt det ser jag mest som något som varit verksamt som en fasad som mörkar bristen på mycket annat som rör bristande anknytning, lögn, bedrägeri, känslomässigt engagemang, föredömlighet och att vara en vuxen förebild med självkontroll och sunda värderingar. Stefan var en terrorist.

En förälder som mordhotar någon annans barn är garanterat inte nyttig nog i sitt eget föräldraskap.
Senast redigerad av Mirandamirage 2021-07-18 kl. 13:41.
Citera
2021-07-18, 13:39
Medlem
Jag har en fråga till L*na Wesstr*m-tråden:s alla medlemmar vilken vem som helst kan svara på som finner intresset.

Frågan handlar om den så kallade trappinspektionen som St*fan Davidss*n gjorde hos sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj (2018).

Låt säga, att SD, under den aktuella kvällen lämnade sin kamrat JG klockan 22:44 på sin cykel (efter den så kallade av honom och JG för trappinspektionen)

Frågan lyder: Vilken tid, kan man då antaga, att St*fan Davidss*n under den aktuella kvällen en stund senare befann sig vid hemmet på Bet*svägen ?

Tillägg: L*na Wesstr*m utsattes för en brutal dödsmisshandel vid cirka-tiden klockan 23:30. Vid det aktuella tillfället hörde @dalaan det första panikartade kvinnoskriket följt av flera strax därefter.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-18, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men det beror väl helt på om nån vet mer och undanhåller fakta?
Som i sig kan vara viktiga pusselbitar.
Finns väl folk som bryter ihop långt senare. Som trott sig skydda barn, insett att det är skevt att skydda en störd människa, inte stått ut samvetsmässigt or what ever.
Som överhört och tystnat av rädsla.
Alltså.... Det finns olika variabler.

Jag har inte HD i åtanke, den har jag inget hopp om öht.
Absolut, det kan inte vara lätt att leva med vetskap om att "man" kunde gjort skillnad, genom att träda fram och berätta vad man vet.
En hemlighet växer och blir tung att leva med, den äter upp dig inifrån.
I just detta fall, så är det många runt SD och HD som inte i sin vildaste fantasi kunde tro att någon av dem kunde vara kapabel att mörda.
Det är anmärkningsvärt att som vuxen ens uttala att man hoppas en människa är död.
Skulle det vändas på stenar och göras omtag i denna soppa, så kommer allt klarna.
Jag tror inte SD var ensam vid mordet.
Är det kutym att sova i biltaktält och busa med någon som bedragit dig under i stort sett halva äktenskapet, ett äktenskap som du upplöst? Kan det vara så att det var SD som blev kontrollerad, så att han inte skulle råka försäga sig?
Hans antydningar och insinuationer om att HD hade motiv till mord, är anmärkningsvärda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in