Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Så kan det vara, men samtidigt verkar många som inte vill vaccinera sig också tro att corona inte finns och att covid är ofarligt.
Det går inte att hålla samhället stängt hur länge som helst!
Bara i ditt huvud. Har inte träffat på någon som är avvaktande till vaccinet, som inte tror att viruset inte finns. Farligt....Hur långt är ett snöre? Mycket individuellt. För mig var det inte farligare än en mild förkylning i ett par dagar. Den varianten åtminstone.
Det handlar bara om att kognitivt motivera sina egna val, att ”ha rätt” och få det bekräftat av så många som möjligt. Det ger dopamin, precis som ”likes”. Man hittar på saker om de som gjort ett annat val. Jag undrar hur många så kallade ”antivaxxers”det finns egentligen? Lika många som tror att jorden är platt kanske? Personligen känner jag ingen. Men detta är ingenting unikt för Covid. Allt som avhandlas i skrift på internet blir polariserat på sandlåde-nivå. När man pratar mellan 4 ögon är det en helt annan ton.
Vilket samhälle är nedstängt förresten? Om alla skulle fortsätta en stund till med att försöka använda hjärnan litegrann så tror jag det här snart vore under kontroll. Vi kommer få leva med små utbrott i framtiden dock. Ingentin konstigt med det.