2021-07-18, 11:54
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det du sysslar med är inte "höga vetenskapliga krav".

Du feltolkar andras argument för att vinna mark i diskussionen, och diskuterar de halmgubbarna istället för att genuint försöka förstå innebörden av vad andra menar. När man påpekar att du tolkar en fel så är det omedelbart blame shifting, typ "du är otydlig", eller "du har bytt ben" eller liknande. Du spekulerar precis lika mycket som alla andra, men klagar på andras ovetenskaplighet eller brist på referenser när andra gör det. Sen använder du "källa tack" som ständig argumentationsteknik. Och nu ska du anklaga mig för att vara "religiös" också, vilket helt uppenbart bara är ytterligare en härskarteknik.

Inte mot Flashbacks regler, men en riktigt trist attityd och halmgubbe-baserad argumentationsteknik, som inte för dialogen det minsta framåt, utan bara försöker köra ner den i backen. Jag diskuterar gärna, men inte dina halmgubbar.
Du får motivera detta. Det ingår i den vetenskapliga metoden att motivera sina påståenden. Ungefär som jag brukar göra. Nu projicerar du bara dina egna brister på mig. Helt ogrundat. Som vanligt.
Citera
2021-07-18, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Så kan det vara, men samtidigt verkar många som inte vill vaccinera sig också tro att corona inte finns och att covid är ofarligt.

Det går inte att hålla samhället stängt hur länge som helst!

Bara i ditt huvud. Har inte träffat på någon som är avvaktande till vaccinet, som inte tror att viruset inte finns. Farligt....Hur långt är ett snöre? Mycket individuellt. För mig var det inte farligare än en mild förkylning i ett par dagar. Den varianten åtminstone.

Det handlar bara om att kognitivt motivera sina egna val, att ”ha rätt” och få det bekräftat av så många som möjligt. Det ger dopamin, precis som ”likes”. Man hittar på saker om de som gjort ett annat val. Jag undrar hur många så kallade ”antivaxxers”det finns egentligen? Lika många som tror att jorden är platt kanske? Personligen känner jag ingen. Men detta är ingenting unikt för Covid. Allt som avhandlas i skrift på internet blir polariserat på sandlåde-nivå. När man pratar mellan 4 ögon är det en helt annan ton.

Vilket samhälle är nedstängt förresten? Om alla skulle fortsätta en stund till med att försöka använda hjärnan litegrann så tror jag det här snart vore under kontroll. Vi kommer få leva med små utbrott i framtiden dock. Ingentin konstigt med det.
Citera
2021-07-18, 12:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Fan vad trögt det går med vaccineringarna. Bara cirka 35% av befolkningen i Sverige har fått sina bägge sprutor. Blir nog svårt att uppnå flockimmunitet till hösten i den här takten. Speciellt med den mer smittsamma deltavarianten i omlopp.
Citera
2021-07-18, 12:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Bara i ditt huvud. Har inte träffat på någon som är avvaktande till vaccinet, som inte tror att viruset inte finns. Farligt....Hur långt är ett snöre? Mycket individuellt. För mig var det inte farligare än en mild förkylning i ett par dagar. Den varianten åtminstone.

Det handlar bara om att kognitivt motivera sina egna val, att ”ha rätt” och få det bekräftat av så många som möjligt. Det ger dopamin, precis som ”likes”. Man hittar på saker om de som gjort ett annat val. Jag undrar hur många så kallade ”antivaxxers”det finns egentligen? Lika många som tror att jorden är platt kanske? Personligen känner jag ingen. Men detta är ingenting unikt för Covid. Allt som avhandlas i skrift på internet blir polariserat på sandlåde-nivå. När man pratar mellan 4 ögon är det en helt annan ton.

Vilket samhälle är nedstängt förresten? Om alla skulle fortsätta en stund till med att försöka använda hjärnan litegrann så tror jag det här snart vore under kontroll. Vi kommer få leva med små utbrott i framtiden dock. Ingentin konstigt med det.

Var och handlade igår och var in i ett par butiker. Höll på att få hål i huvudet av en speakerröst som upprepade budskapet om att hålla avstånd, tvätta händerna och handla ensam i butiken för att bromsa smittspridningen...Skulle vara så jävla skönt om alla i Sverige, cirka 10,5 milj invånare kunde ta sina bägge sprutor någon gång så vi får stopp på skiten. Tyvärr förekommer en massa skit här på flashback, men även på andra ställen, om att det bara är som en förkylning, att det är ofarligt om man är ung, att man ska äta LCHF kost, att man ska äta d-vitaminer, att det bara drabbar negrer, att det är ofarligt om man är under 40, bla bla bla bla....
Citera
2021-07-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Var och handlade igår och var in i ett par butiker. Höll på att få hål i huvudet av en speakerröst som upprepade budskapet om att hålla avstånd, tvätta händerna och handla ensam i butiken för att bromsa smittspridningen...Skulle vara så jävla skönt om alla i Sverige, cirka 10,5 milj invånare kunde ta sina bägge sprutor någon gång så vi får stopp på skiten. Tyvärr förekommer en massa skit här på flashback, men även på andra ställen, om att det bara är som en förkylning, att det är ofarligt om man är ung, att man ska äta LCHF kost, att man ska äta d-vitaminer, att det bara drabbar negrer, att det är ofarligt om man är under 40, bla bla bla bla....

Det skulle absolut vara skönt om det var så enkelt. Då skulle vi väl kört en sådan kampanj mot influenzan för länge sedan....Sanningen ligger väl som vanligt någonstans mitt i mellan. För de allra flesta är det ju relativt ofarligt. Och att sköta om sig är ju aldrig fel.
Citera
2021-07-18, 12:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Fan vad trögt det går med vaccineringarna. Bara cirka 35% av befolkningen i Sverige har fått sina bägge sprutor. Blir nog svårt att uppnå flockimmunitet till hösten i den här takten. Speciellt med den mer smittsamma deltavarianten i omlopp.

Räknar du med oss med naturlig immunitet nu? Tror jag inte känner någon som inte haft viruset vid det här laget.
Citera
2021-07-18, 12:31
Medlem
severustheemperors avatar
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ursprungligen postat av Urbizzo
Och nu är det fler vaccinerade som får covid-19 delta. Fler än ovaccinerade. (i England).
Det jag tycker mig behöva veta är hur mår de nyinfekterade vaccinerade jämfört med de ovaccinerade.

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Motsägs i den här faktakontrollartikeln.

https://www.reuters.com/article/factcheck-delta-vaccinated-idUSL2N2OD2CJ

Och endå visar de med siffror själva att fler vaccinerade än ovaccinerade dör......

The authors then divide the number of deaths by the total number of people who tested positive for the Delta variant and found the rate of death to be 0.000957 for unvaccinated individuals and 0.00636 for those who have been inoculated.

The logic is flawed, however, and PHE told Reuters that two doses of the vaccine has shown “high levels” of protection against the Delta variant. Reuters also previously addressed the claim that a vaccine makes individuals more vulnerable to variants

(För övrigt är Reuters privatägt, med sin egen agenda, )

Det kommer ut från israel att fler vaccinerade än ovaccinerade dör.... och det är yngre som dör....
Ser fan int bra ut.....

Tabell:
https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/544680b5e4b0149c3cfddd3b/1626268017098-F4HBQEBF7LH34I0ZSF7A/israeli+hm%27s+numbers.jpg

Artikel:
https://www.unz.com/gatzmon/a-catastrophe-unveils-itself/
Citera
2021-07-18, 12:32
Bannlyst
Citat:

Vi får individuella reaktioner på alla sjukdomar. En del blir jättesjuka vid vanliga förkylningar också. En del yngre hamnar varje år på sjukhus på grund av säsongsinfluensa, medan de flesta har ett upparbetat skydd eftersom det är virus som har cirkulerat många år och de äldre brukar vanligtvis vaccinera sig, det är återkommande information om detta hos vårdcentraler varje år både mot influensa och lunginflammation. OM covid hade cirkulerat ett antal år, skulle de flesta ha någon form av skydd, genomgången infektion eller vaccination. DÅ skulle sjukhusen inte bli överfulla och troligen är det där vi kommer att hamna så småningom. Det kommer fortfarande att finnas yngre personer, helt friska, som drabbas, precis som det är med influensa och lunginflammation samt andra redan befintliga virussjukdomar.
Citera
2021-07-18, 12:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Får påminna hysterikerna om att covid i princip helt är borta i Sthlm.

https://www.mitti.se/nyheter/mycket-laga-spar-av-coronavirus-i-stockholms-avloppsvatten/repugi!zRrNkJyd58@0EsyHX2ygyw/

En liten godbit..

Citat:
Den senaste mätningen av vattenprover är på vatten från den 4 juli. I vissa områden i Stockholm var virusnivåerna så låga att det var på gränsen att de kunde mätas.
Citera
2021-07-18, 13:06
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Så vart får du dina siffror ifrån?

Du gör extremt arbiträra uttalanden och sedan antar att det är allmänna sanningar, va fan
Håller med om att det jag skriver är allmän sanning, i alla fall för den som har lite kännedom om Frankrike och fransmän.

Vet inte om någon sammanställt några uppgifter/siffror om detta.
Citera
2021-07-18, 13:12
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Håller med om att det jag skriver är allmän sanning, i alla fall för den som har lite kännedom om Frankrike och fransmän.

Vet inte om någon sammanställt några uppgifter/siffror om detta.

Jag kan inte utgå från vad du anser vara allmän sanning eller inte eftersom det är just din subjektiva åsikt

Om du inte vet några siffror överhuvudtaget så är det ju lite skrattretande att du vräker ur dig påhittade siffror samtidigt som du anser dessa vara allmänna sanningar.

Snacka om megalomanisk.
Citera
2021-07-18, 14:00
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag kan inte utgå från vad du anser vara allmän sanning eller inte eftersom det är just din subjektiva åsikt

Om du inte vet några siffror överhuvudtaget så är det ju lite skrattretande att du vräker ur dig påhittade siffror samtidigt som du anser dessa vara allmänna sanningar.

Snacka om megalomanisk.
Jag, och säkert många flera, vet hur många som brukar demonstrera i Frankrike/Paris när det är något som många fransmän är engagerade i eller upprörda över. Det skrev jag också tidigare, en till två miljon demonstranter i Paris och fem miljoner i hela landet.

Jag förstår om du inte kan eller vill tro på mina uppgifter, men sök då på några stora händelser/demonstrationer i Frankrike som du känner till så får du ju lätt ett svar.

Vi får som sagt se hur vaccinationstvånget utvecklar sig, det kanske också blir mångmiljondemonstrationer inom sinom tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in