2021-07-18, 00:35
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Skrev detta här på denna sajt tidigt att det är de vaxxinerade som kommer vara de riktiga smitthärdarna, framgent och där är vi idag, eller imorgon (läs; snart). Denna falska säkerhet är förödande - folk som förut idkat avstånd och social distansering sätter sig nu frivilligt i ex. flygplans som torde vara det sämsta du kan göra i nuläget, om nu viruset är så smittsamt. Det återstår att se om ett nytt utbrott sker och var, samt vilka det är som orsakat denna. jag vet vilka jag satsar mina pengar på...
Citera
2021-07-18, 00:37
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Och vad är det för dokumentation som behöver kompletteras? Enligt den text du länkar till är det exempelvis slutliga rapporter från de kliniska studierna.

En klinisk studie undersöker effekten av ett läkemedel eller behandlingsmetod på sjuka och friska människor. Dessa kliniska studier är inte färdiga än, och det är därför tillverkaren inte har kunnat dokumentera det än.

Om det visar sig, när dokumentationen av de kliniska testerna är färdiga, att vaccinet inte uppfyller kraven då kommer det villkorliga godkännandet att dras tillbaka.
Jag har läst de kliniska studierna för samtliga vaccin så nog finns de.

Jag postade lite länkar ang. de fyra godkända vaccinen tidigare i dag, kolla gärna igenom dessa.
Citera
2021-07-18, 00:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Skrev detta här på denna sajt tidigt att det är de vaxxinerade som kommer vara de riktiga smitthärdarna, framgent och där är vi idag, eller imorgon (läs; snart). Denna falska säkerhet är förödande - folk som förut idkat avstånd och social distansering sätter sig nu frivilligt i ex. flygplans som torde vara det sämsta du kan göra i nuläget, om nu viruset är så smittsamt. Det återstår att se om ett nytt utbrott sker och var, samt vilka det är som orsakat denna. jag vet vilka jag satsar mina pengar på...
Kan absolut hålla med om att många blivit slarviga med att hålla avstånd och det är inte bra.

Sedan vet jag inte varför vaccinerade skulle smitta mera än ovaccinerade.
Det får du nog lägga lite tid och möda på att förklara.
Citera
2021-07-18, 00:48
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ursprungligen postat av Urbizzo
Någon som följer utvecklingen av covid-19 delta?
Hur ska man förhålla sig till nya uppgifter?
Länder testar mer än någonsin - tycks det i alla fall.
Och nu är det fler vaccinerade som får covid-19 delta. Fler än ovaccinerade. (i England).
Det jag tycker mig behöva veta är hur mår de nyinfekterade vaccinerade jämfört med de ovaccinerade. Det jag känner jag skulle vilja veta är om det är stor skillnad mellan ovaccinerade och vaccinerade nysmittade, vad det gäller långtids-covid resp. inlagda för vård, och dödsfall? Och då bör man jämföra samma åldrar, och kön. (inte hela gruppen vaccinerade resp ovaccinerade eftersom det är fler äldre som blivit vaccinerade).

Såg video med Campbell på youtube, där han förutspår de vaccinerade kommer ta över smittan helt och hållet.

Ja det är förstås det - men vilken smittspridning! Hollland och England tycks vara värst. Men Danmark har också en betydande smitta. https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Me tric=Confirmed+cases&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=USA~GBR~NLD~DNK
Det är nog så vi får leva med corona/covid ett tag.
Flera blir smittade, men tack vare vaccinering så dör färre, https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Me tric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=USA~GBR~NLD~DNK, och färre måste läggas in på sjukhus.
Citera
2021-07-18, 00:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Kan absolut hålla med om att många blivit slarviga med att hålla avstånd och det är inte bra.

Sedan vet jag inte varför vaccinerade skulle smitta mera än ovaccinerade.
Det får du nog lägga lite tid och möda på att förklara.

Som jag skrev - falsk säkerhet! De som är vaxxinerade tror att de kan leva som förr och gör just detta nu. Därav blir de potentiella superspridare (nåja), särskilt om man sätter sig i flygplan och delar dålig och smittad luft. Vi andra lever lite mer med säkerheten i bakhuvudet... Möjligtvis att vaxxinerade smittar mindre, men de är fler som lever på ett högst oansvarigt sätt och därav blir säkerligen den samlade mängden värre hos vaxxade än de som inte är det, då dessa mången gånger fortfarande lagt restriktioner på sig själva...
Citera
2021-07-18, 01:04
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag tycker väl att Sverige skulle ha stängt för inresor på första signal. Det är en rimlig åtgärd. Jag vill tro att det hade gjort skillnad. Men i övrigt är jag inte avundsjuk på mina norska vänner som har varit instängda, varav en av dem som är diabetiker inte ens har fått tillgång till sin diabetesvård som han brukar. Är det värt att offra hälsan för en 40-årig diabetiker för att rädda en 80+ på äldreboende som ändå hade dött inom en snar framtid?
I vilket land och i vilken stad har diabetiker eller andra inte fått tillgång till nödvändig vård?

Var befinner sig dina instängda nordiska vänner?
I Kina?

Jo, jag vet att det varit mera stängt i andra nordiska länder än i Sverige under kortare perioder, men instängda så att man inte fått nödvändig vård måste du ha drömt.

Vi är överens om att inresande borde stoppats tidigare, eller i alla fall kontrollerats och hanterats bättre.
Det kan ju vara svårt att förbjuda tiotusentals sportlovsresenärer att komma hem, men mer än att bara låta dem ta en taxi hem och smitta ner föraren kunde man ha gjort.
Citera
2021-07-18, 01:06
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Som jag skrev - falsk säkerhet! De som är vaxxinerade tror att de kan leva som förr och gör just detta nu. Därav blir de potentiella superspridare (nåja), särskilt om man sätter sig i flygplan och delar dålig och smittad luft. Vi andra lever lite mer med säkerheten i bakhuvudet... Möjligtvis att vaxxinerade smittar mindre, men de är fler som lever på ett högst oansvarigt sätt och därav blir säkerligen den samlade mängden värre hos vaxxade än de som inte är det, då dessa mången gånger fortfarande lagt restriktioner på sig själva...
Så kan det vara, men samtidigt verkar många som inte vill vaccinera sig också tro att corona inte finns och att covid är ofarligt.

Det går inte att hålla samhället stängt hur länge som helst!
Citera
2021-07-18, 01:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Bra.

Jag misstänker att vaccinerna kostar väldigt mycket mindre än vad alla andra åtgärder mot viruset har kostat.
Jo, det har ju funnits prislistor.
Minns inte nu, men upp mot 300:- kronor per dos var det.
20 miljoner doser ā 300:- kr = sex miljarder kronor och sedan tillkommer säkert minst lika mycket till.
Säg att vaccinationerna kostar 25 miljarder kronor, vilket jag tror är i överkant.

Om jag inte minns fel är den bedömda kostnaden för pandemin i Sverige runt 400 miljarder kronor på ett år.
Jag är rätt osäker på detta så någon som vet får gärna rätta mig.

Om jag nu minns ungefär rätt är ju kostnaderna för vaccinationerna ganska nära en piss i Mississippi.
Citera
2021-07-18, 01:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Antivax rörelsen mot Macrons tvångsvaccinering fortsätter i Frankrike.

Sprängdfyllt med folk på gatorna.

https://twitter.com/Arwenstar/status/1416462672174927873
Man måste förstå att några hundra tusen demonstranter är en liten demonstration i Frankrike.

När fransmän är upprörda över något på riktigt så är det en eller två miljon demonstranter bara i Paris och kanske fem miljoner över hela landet.

Vi får väl se hur det utvecklar sig, men vad jag förstått är fransmännen inte så upprörda som man kanske kan tycka att de borde vara.
Citera
2021-07-18, 01:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Ja om man tror att 2/3 av svenskarna är vaccinerade samtidigt som majoriteten av svenskarna semestrar i Sverige så är man förmodligen fet, ohälsosam och ovårdad.
När man ställer sig utanför samhället och bestämmer sig för att de fakta som presenteras av tex. våra myndighetet är falska så har man kanske de åsikter om människor som du har?

Om det jag antar är fel så har du fakta här.
Citera
2021-07-18, 06:07
Avslutad
Dr Reiner Fuellmich går igenom "skamdemin", det värdelösa PCR-testet, biverkningar från vaccinet och de olika stämningarna för brott mot mänskligheten i kölvattnet av allt detta. Väl värt att se. Ögonöppnare.

https://www.bitchute.com/video/yG8HW3QEpzKp/
Citera
2021-07-18, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Dr Reiner Fuellmich går igenom "skamdemin", det värdelösa PCR-testet, biverkningar från vaccinet och de olika stämningarna för brott mot mänskligheten i kölvattnet av allt detta. Väl värt att se. Ögonöppnare.

https://www.bitchute.com/video/yG8HW3QEpzKp/

Ja Reiner Fuelimich har gang i sin forretning, ligesom rigtigt mange andre advokater i USA har.

Han taler som en amerikansk advokat gør for at holde gang i sin store forretning.

I USA sagsøger de hinanden for hvadsomhelst, og de store vindere i det spil er advokaterne - alle andre er tabere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in