2021-07-18, 03:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellanFredOchKrig
Vad är det i din källa som stödjer ditt påstående att "Sverige går urstarkt"?

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Offentlig-ekonomi/Offentlig-sektor/inkomster-och-utgifter-i-offentlig-sektor/

I 6/10 av åren mellan 2010-2020 hade offentliga sektorn större utgifter än inkomster. Detta betyder att staten behöver ta lån för att dela ut bidrag och stöd. Således stämmer det väl inte att man "inte har några svårigheter"?

Så staten står mellan två dåliga lösningar: höja skatt eller ta större lån. Första lösningen är dålig eftersom Sverige redan har ökänt hög skatt, andra lösningen är dålig för att det höjer statsskulden.

Nu ligger mig veterligen Sveriges statsskuld på rekordlåga nivåer vilket skulle ge oss belåningsutrymme men att behöva låna för att betala ut bidrag och pissa bort pengar på Afrika är ju direkt befängt. Ska vi låna pengar är det för att vi ska bygga en hyperloop tunnel mellan Stockholm och Göteborg som kortar ner resetiden till en halvtimme, bygga en konstgjord ö där vi kan producera tillräckligt med energi för att vara energi oberoende/energi exporterande (danskarna gör detta, skithäftigt), bro till Finland eller något dylikt - inte för att Muhammed ska kunna dricka kaffe på torget med sina polare samtidigt som han försäkrar sig att dottern inte springer omkring med jeans eller korta kjolar.

Ibland dagdrömmer jag om hur Sverige hade sett ut utan den ekonomiska bördan som är MENA-invandringen. Ta en timme och fundera på vilka projekt som hade kunnat byggas om vi inte plöjde miljarder på miljarder för att kunna tillfredsställa våra politikers Napoleon-komplex och kunna titulera Sverige som en "Humanitär stormakt".

Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Ingen fara! Du betalar din Zakat så löser sig allt!
Jizya heter det din otrogne hund och du gör bäst i att lära dig detta innan tiden är kommen.
Senast redigerad av Teu 2021-07-18 kl. 03:30.
Citera
2021-07-18, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DomVitaBorjarFaNog
de e lite som man ser på film när dom drar ut sprinten i granaten...3 sekunden sen smäller den. lite så är det med situationen i vårat land.

så länge invasionsstyrkan får kläder och mat på bordet av staten (dina skattepengar) så är dom som gosiga små nallebjörnar men vänta ni bara tills kalaset tar slut. de kommer explodera som en jäkla bomb de e en sak som är säker.

frågan e vad du gör för att säkerhetsställa din framtid i det här landet? e du en sån där gymbro som flexar musklerna på gymmet och tycker att du är något, helt ovetandes om att det inte spelar någon som helst roll när skiten träffar fläkten? eller e du en genuin prepper som ser mellan raderna och allt brus och gör det du kan för att skydda dig själv och din familj mot den kommande kollapsen?

spännande tider gott folk! de kommer bli hus i helvetet snart den saken e säker!
Dom rikaste har ju väldigt mycket pengar
Regeringen kan ju ta deras pengar.
Citera
2021-07-18, 06:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Den svenska medel- och överklassen har aldrig haft det bättre rent ekonomiskt och dessa tillgångar ökar hela tiden. Dessa är i princip bara etniska svenskar.

Den genomsnittliga förmö...

Jag rättar folk vareviga dag beträffande det här. Det är tyvärr rent skitprat fast jag vet hur lurade alla inklusive du är. Jag vet att det inte går in men jag skriver det igen, en enda gång till dig:

kpi är bedrägeri. Därför är alla tillväxtsiffror bedrägeri. Du har bara fel.
Citera
2021-07-18, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Du var mig en hopplös stackare. Väldigt intressant det där med vilken research och vilka analyser du har hunnit med att göra sedan du startade tråden? Kan du inte redogöra lite av dem här?

Här är min analys. Detta krig förs med barnvagnarna och med muslimskt politisk parti. Rent etniskt så blir vi självklart utrotade på sikt. Våra kvinnor ska ju inte föda barn längre, helst välja bort det helt och satsa allt på karriär och belåning. Hon hinner dock med 1,5 barn innan hon sätts på antidepressiva och blir en asexuell känslodöd robot.

Deras kvinnor....avelsdjur i princip. De fullständigt sprutar ur sig arab-yngel och små mikrofoner. Allt medan vi håller på med HBTQ och propagerar mot kärnfamilj och lite mer konservativa värderingar, som om det skulle vara någonting fult. Politiskt kommer de naturligtvis växa i samma takt, och när de blir tillräckligt stora så säger de tack o hej till det röd-gröna som valboskap. Sen ligger vägen öppen för en muslimsk nation i norden. Helt utan feminism och HBTQ, men med många balkongflygningar, sharialagar och annat trevligt som hör medeltiden till.

Men det är Trump och SD som svensken ska vara rädd för. SD därför att det kommer marschera nazister på våra gator, och för att de ville sänka gränsen för abort med någon vecka. Trump därför att.....orange man bad!

det bästa hade varit om trump tog tillbaka makten och invaderade sverige
Citera
2021-07-18, 09:32
Avslutad
Citat:
de e lite som man ser på film när dom drar ut sprinten i granaten...3 sekunden sen smäller den. lite så är det med situationen i vårat land.

så länge invasionsstyrkan får kläder och mat på bordet av staten (dina skattepengar) så är dom som gosiga små nallebjörnar men vänta ni bara tills kalaset tar slut. de kommer explodera som en jäkla bomb de e en sak som är säker.

frågan e vad du gör för att säkerhetsställa din framtid i det här landet? e du en sån där gymbro som flexar musklerna på gymmet och tycker att du är något, helt ovetandes om att det inte spelar någon som helst roll när skiten träffar fläkten? eller e du en genuin prepper som ser mellan raderna och allt brus och gör det du kan för att skydda dig själv och din familj mot den kommande kollapsen?

spännande tider gott folk! de kommer bli hus i helvetet snart den saken e säker!

Ja, risken är väl överhängande beroende på hur fort det går att gå över till ett nytt system. Jag har hört att Europa redan är bankrutt i praktiken, och det gäller nog större delen av världen också skulle jag tro eftersom vi befinner i slutet av en räntecykel och eftersom NWO misslyckas med att implementeras så som det var tänkt. Det är inte för inte vissa länder så desperat försöker tvinga i människorna vaccinet eftersom allt handlar om att bibehålla den kontroll som uppenbarligen glider dem ur händerna.
Citera
2021-07-18, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag rättar folk vareviga dag beträffande det här. Det är tyvärr rent skitprat fast jag vet hur lurade alla inklusive du är. Jag vet att det inte går in men jag skriver det igen, en enda gång till dig:

kpi är bedrägeri. Därför är alla tillväxtsiffror bedrägeri. Du har bara fel.

Jag pratar inte ens om tillväxtsiffror. Jag pratar om förmögenhet per capita, ditt hjon.

Sånt går att mäta. Tex vad de äger i fastigheter, aktier, besparingar och även tjänstepension. Sverige ligger i den absoluta toppen, trots att svenskar är ganska belånade.

Så kom inte och påstå att den svenska medel- och överklassen inte har det bra. Den har det fruktansvärt bra. Lönerna är väldigt bra och köpkraften likaså.

Man kan tex inte jämföra Jan-Erik från Västerås, som står och grillar på en villatrall med Abdi i Rinkeby. Skillnaderna är påtagliga trots att genomsnittet i Sverige har det väldigt bra med jämförbara länder. Tänk då att en stor andel av befolkningen är massa Abdis som måste försörjas.

Jan-Eriks barn kommer ärva hus och pengar medans Abdi kommer få det mycket svårare än vad tex Hamed hade det för 20 år sedan.
Citera
2021-07-18, 10:14
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Jag pratar inte ens om tillväxtsiffror. Jag pratar om förmögenhet per capita, ditt hjon.

Sånt går att mäta. Tex vad de äger i fastigheter, aktier, besparingar och även tjänstepension. Sverige ligger i den absoluta toppen, trots att svenskar är ganska belånade.

Så kom inte och påstå att den svenska medel- och överklassen inte har det bra. Den har det fruktansvärt bra. Lönerna är väldigt bra och köpkraften likaså.

Man kan tex inte jämföra Jan-Erik från Västerås, som står och grillar på en villatrall med Abdi i Rinkeby. Skillnaderna är påtagliga trots att genomsnittet i Sverige har det väldigt bra med jämförbara länder. Tänk då att en stor andel av befolkningen är massa Abdis som måste försörjas.

Jan-Eriks barn kommer ärva hus och pengar medans Abdi kommer få det mycket svårare än vad tex Hamed hade det för 20 år sedan.

Blattarna har det med jävligt bra dubbla bidrag är rätt nice ska du veta. De har alltid fina bilar och dyra kläder med.
Citera
2021-07-18, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Blattarna har det med jävligt bra dubbla bidrag är rätt nice ska du veta. De har alltid fina bilar och dyra kläder med.

Ja men det är inte samma sak. De har varken fastigheter eller andra ekonomiska tillgångar. Många av dem kommer inte ens få tjänstepension. De flesta av dem kommer heller inte ärva någonting.

De ”fina” bilarna är ju de du ser flashar med dem på gatorna. De är ju en väldigt liten andel och de flesta äger dem garanterat inte. Hade det varit så skulle Rinkeby, Angered och rosengård vara fyllda till bredden med fina bilar. Det hade ju inte ens fungerat praktiskt. Många kan köra omkring med turkbilar, det betyder knappast att man är rik.
Citera
2021-07-18, 10:33
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ja men det är inte samma sak. De har varken fastigheter eller andra ekonomiska tillgångar. Många av dem kommer inte ens få tjänstepension. De flesta av dem kommer heller inte ärva någonting.

De ”fina” bilarna är ju de du ser flashar med dem på gatorna. De är ju en väldigt liten andel och de flesta äger dem garanterat inte. Hade det varit så skulle Rinkeby, Angered och rosengård vara fyllda till bredden med fina bilar. Det hade ju inte ens fungerat praktiskt. Många kan köra omkring med turkbilar, det betyder knappast att man är rik.

Det är helt enkelt inte sant babbarna spenderar mycket pengar på fastigheter de sen "renoverar".
Citera
2021-07-18, 10:35
Medlem
Citat:
jo men ja känner mig lite som joker i batman faktiskt, för ja vet så mkt mer än den vanliga dumma svensken!
Är det därför du bara upprepar samma skit som andra sagt i 20 år?

Eller vad menar du att du "vet"?
Citera
2021-07-18, 10:38
Avslutad
Vänta bara! Klimatflyktingarna är på väg. Någon har angett 250 miljoner bara inom de närmsta åren. Då måste militären stoppa folk vid gränsen eller helt enkelt tvinga alla att dela ut matpaket och husrum till dessa. vi talar om miljoner och inte bara de som kommer från Syrien, Somalia och Afghanistan.
Det kommer bli bråttom om vi ska kunna kalla landet här i norr för Sverige eller bli ett stort EU och FN styrt flyktingläger.
Citera
2021-07-18, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är helt enkelt inte sant babbarna spenderar mycket pengar på fastigheter de sen "renoverar".

Nej inte generellt. De flesta bor i segregerade förfallna områden. Självklart bor några fint och renoverar sina bostäder osv, med den andelen är väldigt liten. Vi har ganska bra översikt hur många utomeuropeiska invandrare som befinner sig i Sverige, hur många som är arbetslösa, hur många som lever på existensminimum och var de bor.

Försvinnande liten andel av dem har det ekonomiskt bättre än genomsnittet i Sverige. Skillnaderna kommer dessutom bli värre än nu eftersom värdet på den svenska medel- och överklassens tillgångar hela tiden ökar.

Vi kommer garanterat se mer oroligheter och ökad brottslighet över tid, men det är bara en tidsfråga innan tex fria skolval slopas, ett återförstatligande av skolan, ökad kontroll/bevakning av utsatta omriden, gated communities och mer segregation. Som i USA eller i Sydafrika under apartheid.

Vilka kommer förlora på det? Jan Eriks barn i villaområdet i Västerås eller Abdis barn som växer upp i Rinkeby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in