2021-07-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Okaj, det är inte min mening att dra alla över en kam. Dock finns det vissa (och i den del av diskussionen jag varit med i särskilt en person) som skrivit sådant dravel så att det inte går att låta bli att tänka på konspirationsteorier.

Sakfrågan är - som sagt - Sveriges migrationspolitik och rätten att vara motståndare till hur den har bedrivits och fortsätter att bedrivas.

En vanlig svensk som har uttryckt sin uppriktiga mening om det här ämnet har alltså trakasserats, frysts ut, riskerat sitt arbete etc. under flera decennier.

Kan svenskar tala helt öppet om detta? Kan de verkligen säga precis vad de tycker, tänker, känner och upplever? Skall inte det svenska samhället formas utefter hur svenskar tycker, tänker, känner och upplever saker och ting?

Kan svenskar tala öppet med varandra utan att misstänkliggöra varandra?

Har det inte skett en invertering av tidigare tabun, så att det man förr kunde tala helt öppet om (ras, etnicitet etc.) nu är tabu, medan det som var mer tabubelagt förut (t.ex. sex) numera helt har förlorat sin helighet, så att svenskar är hedonister istället för att se sex som något som förenar svenska par och tjänar vårt samhälles överlevnad för kommande generationer?

Är inte detta något som svenskar bör tala om med varandra? Har inte svenskarna rätt till en framtidstro som svenskar?
Citera
2021-07-17, 18:38
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Sedan när är negativ bevisföring det som gäller? Om någon påstår att det finns en sammansvärjning är det ju det som ska bevisas.
Sedan idag i den här tråden.

Citat:
Haha, det där saknar ju all rim och reson.
I så fall kan ju jag stämpla dig som vad som helst - men vad är poängen?
Det är ju också vad du gör här, alltså stämplar skribenter.

Citat:
Du och andra har väl viss egen kompetens att hitta liknande fakta på andra ställen om du har så svårt för just den myndigheten?

Jag kan hjälpa dig lite och föreslår dessa sökord:

why do conspiracies thrive
OT. Det här är inte en diskussion om konspirationsteorier.

Med det sagt behöver jag inte göra någon sökning på Internet för att få en sådan sak förklarad för mig.
Citera
2021-07-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Sedan idag i den här tråden.
Hehe, ser man på...
Citat:
Det är ju också vad du gör här, alltså stämplar skribenter.
Nej, inte riktigt: Jag har försökt så långt det går att skilja på sak och person - tyvärr har andra gått hårt på person vilket är tråkigt. Du har säkert sett hur andra har satt stämplar på mig, du får gärna skriva till dem också och uttrycka ditt ogillande.
Jag har också i sakfrågan sagt att vissa saker som påståtts av en annan person kan ha en viss relevans medan annat som denne påstått synes vara konspiratoriskt, dvs jag sågar inte personen totalt. Ganska stor gradskillnad mot att stämpla en skribent.
Det verkar som att en del tar åt sig personligt, som att man trampar på en öm tå hos dennes personlighet när jag egentligen bara uttalat mig om en sakfråga.
Citat:
OT. Det här är inte en diskussion om konspirationsteorier.
Det har du rätt i, det har spårat ur, och det var förstås inte min avsikt att så mycket skulle gå över till att kretsa kring konspirationsteorier (flera andra triggade igång på det dock, och då svarar jag förstås tillbaka). Det var helt enkelt svårt att undvika att nämna konspirationsteorier när en person skrev saker som pekade i den riktningen - det kan ju inte vara tabu att påpeka en sådan sak i ett fritt diskussionsforum.

Det är dock fascinerande att många personer verkar reagera så starkt när någon av deras idéer ifrågasätts som konspirationsteorier. Det gäller inte bara denna tråd.
Citat:
Med det sagt behöver jag inte göra någon sökning på Internet för att få en sådan sak förklarad för mig.
Okej, bra. Kan dock säkert vara till gagn för andra.
Senast redigerad av anders197503 2021-07-17 kl. 19:24.
Citera
2021-07-17, 19:23
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ett av vänsterns mantran är att arbetare inte har någon nation, och de har bestämt agerat därefter. Vänstern har på intet sätt stått upp för svenska arbetare, men väl stått upp för "allas lika värde" på svenska arbetares bekostnad. Att vänstern skulle vara skuldfri avseende det sabotage som svenska arbetare utsatts för är blott en lögn i ett hav av lögner.
Det stämmer inte för alla inom vänsterrörelsen, vilket jag exemplifierade ovan.

På intet sätt, verkligen? Utan vänstern skulle vi inte ha någon arbetsrätt och anställningstrygghet så det om något är en lögn.

Det var dessutom alliansen som avreglerade arbetskraftsinvandringen. Det var inte bara S utan även Skattemyndigheten, Tullverket och polisen som varnade för att vi på grund av det skulle få ett skuggsamhälle med utbredd exploatering vilket vi fick.

Det räckte med att visa upp ett arbetsgivarintyg för att få stanna i Sverige och självklart började det fifflas genom försäljning av intyg och anställningar av hela släkten.

Jag har inte skrivit att vänstern är fri från skuld men det är lika osakligt att hävda att vänstern bär all skuld när en stor del av de problem vi har idag började under alliansens ”Öppna era hjärtan”-period.
Citera
2021-07-17, 20:39
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Nej, du känner inte mig och jag låter mig inte placeras i ett fack.
Jag kan inte hjälpa om orden är för svåra för dig eller om de vedertagna begrepp jag beskriver inte passar din smak.

Ännu ett felaktigt antagande. Varför tar du ut din frustration på ett så osakligt sätt?
Min näsa är ganska liten och normal dessutom
Om du inte vill bli misstagen för en jude så får du sluta babbla som en jude. Fast det går ju inte eftersom allt du har i ditt PK-indoktrinerade huvud är slemmiga judeidéer.

Alla subversiva idéer om svenskars och andra vita folks icke-existens har sitt ursprung i judiska kosmopoliters och folkmordsmarxisters sinnen.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-07-17 kl. 20:43.
Citera
2021-07-17, 20:58
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Okej...

I Sverige har vi några större inhemska folkgrupper:

Svear, götar, daner, jutar, gutar, jämtar, hälsingar, samer, finnar.

Vi kan härröra våra grupper med dess landskap:

Svealand, Götaland, Jämtland, Hälsingland, Gotland, Lappland (samer). Den enda gruppen som inte har ett landskap kallar efter sig är daner, för daner var de som i huvudsak bodde i Skåne. Den grupp som ofta får representera gamla vikingatida Sverige är både daner och jutar. Jutar är en dansk grupp som hör hemma på just Jylland (Jutland), men var de som spred sig till England, Tyskland, Frankrike osv.

Sedan har vi givetvis mindre minoritetsgrupper som har kommit under åren där valloner, franker (ja, franker som Frank-rike), romer, judar etc. finns med. Alla dessa betecknar sig idag som "svenskar" och du kan inte skilja på dessa från de andra i dag.

Ordet danebörd är en gammal beteckning på dane-börd, dvs en person som är född dane. Ordet börd är just född/härstamning.

Detta är något man bör ha läst om i grundskolan.
Måste blanda in mig i diskussioner.
"Svenska" stammar är följande:

Svar
Tjuster
Goter
Raner
Ö-gröter
Öst-götar
Västgötar
Fjärer
Haller
Finnveder
Berger
Luguder
Raumer

Daner och Jutar är inte "svenskar". Jag skickar nedan en länk till boken du kan läsa på.

Children of Ash and Elm: A History of the Vikings, Neil Price
Publication Date: August 25, 2020

https://www.amazon.com/Children-Ash-Elm-History-Vikings-ebook/dp/B07XCSRG2S/ref=tmm_kin_swatch_0?_encoding=UTF8&qid=&sr=
Citera
2021-07-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Daner och Jutar är inte "svenskar".

Var har jag skrivit att de var svenskar? Vem behöver läsa på, sa du?
Citera
2021-07-17, 21:12
Medlem
Den som relativiserar eller trivialiserar ett folks existens, vill det folket illa. Det spelar mindre roll vilken metod som används. För att förstå är det bara att byta ut "svenskar" mot "uigurer" eller något annat folk och smaka på innebörden av utsagor om kultur, etnicitet och folkrätt.

Det svenska folket har inte haft tillgång till fri opinionsbildning och därmed har demokratin försatts ur spel.
Citera
2021-07-17, 21:13
Medlem
Kalliss avatar
Jag tycker att Richard Jomshof har helt rätt, i att Sverige är det svenska folkets land!

Jag är stolt, jag är svensk, stolt över min släkt, människor jag mött, stolt för deras insatser, de släktingar, svenskar som de mött, som bidragit till att Sverige blev ett framgångsrikt industriland, som nu lämnat själva tillverkningsprocessen, ägna sig åt det vi är bäst på år 2021, forskning, tänkande och skapare av det som det som kan köpas av tillverkningsländerna, som lyfter dem från deras industrialism.

Det här med att lägga oss i konflikter förorsakade av extremism, så som med religion eller politiska förtecken, skall Sverige undvika, men moderera tillsammans med likvärdiga länder genom underrättelser, och korrigering genom nyttjande av IT och drönare som modererar och agerar.

Finns ingen förtjänst i att husera hopplöst oförmögna analfabeter, med snedvriden religion, världsuppfattning, syn på medmänniskor i samhället, hederskultur, föraktet mot livet, som de har, efter att ha haft lite getsex, dagen efter meddelas att det skall firas något, och då skall samma get offras enligt religiösa renhets riter.

Dom är så sjuka i huvudet...
Citera
2021-07-17, 21:17
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Var har jag skrivit att de var svenskar? Vem behöver läsa på, sa du?
Mitt svar var även för ett tidigare inlägg. Berger, Haller och Luguder bodde tidigt i skåne, inte daner.
Daner är synonymt med vad Anglo-Saxer kallade de danska vikingarna och sedan användes i Sverige felaktigt eftersom det är samlingsnamn för flera folkstammar. Precis som Norse för diverse olika norska stammar.
Citera
2021-07-17, 21:34
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det verkar inte stämma, varken Polen eller Ungern sätter stopp för invandring på grund av hudfärg, vad jag kan läsa.
Sen pratar du om två av EU's fattigaste länder, så ganska få immigrerar till dessa länder överhuvudtaget.

"Fattigaste" länder är helt felaktigt om vi skulle ta in statsskulder och all annan uppsjö av underlag. Däremot "fattigaste" i central Europa inom EU. Men det är en annan diskussion.

Det viktigaste är att de båda länderna är ett av de äldsta natonalstaterna i Europa. Jag kan på rak arm inte säga vilket land som skulle vara äldre. Exempelvis är den första europeiska nationalsången från Polen. Det är dock inte den som sjungs idag. Polen ligger och har legat i topp på Pisa rankingen i Europa, tillsammans med Estland och Finland, dessutom är Polen en av de världsledande i matematik och programmering bara några ynka steg efter Kina och Ryssland, Tjeckien är inte långt efter. Dessa utgör (och Slovakien) Visegradländerna som har striktare regler för invandring från MENA. De tar in det de behöver. För att göra det ännu tydligare är de också de säkraste länderna att bo i, där en gång i tiden Sverige låg i topp samt där vi var i toppen på utbildning.
Senast redigerad av GhangBangTanja 2021-07-17 kl. 21:45.
Citera
2021-07-17, 21:35
Medlem
Citat:
Sedan när är negativ bevisföring det som gäller? Om någon påstår att det finns en sammansvärjning är det ju det som ska bevisas.

Haha, det där saknar ju all rim och reson.
I så fall kan ju jag stämpla dig som vad som helst - men vad är poängen?

Det har varit en utstakad väg i svensk politik att driva Sverige mot att bli ett mångrasligt och mångkulturellt samhälle. Det har pågått sedan 1975 fram till idag, och pågår fortfarande. Mångkulturagendan har varit en överideologi hos samtliga partier i riksdagen, fram till SD: s riksdagsinträde 2010. Biståndspolitiken, de internationella adoptionerna och massinvandringen har varit steg mot samma mål, att Sverige ska bli ett mångkulturellt, mångrasligt samhälle. Media och journalisterna har, istället för att granska och ifrågasätta makten, varit pådrivande mot samma utveckling och gått i armkrok med politikerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in