Citat:
Ursprungligen postat av
88g14flashplant
Sedan idag i den här tråden.
Hehe, ser man på...
Citat:
Det är ju också vad du gör här, alltså stämplar skribenter.
Nej, inte riktigt: Jag har försökt så långt det går att skilja på
sak och
person - tyvärr har andra gått hårt på person vilket är tråkigt. Du har säkert sett hur andra har satt stämplar på mig, du får gärna skriva till dem också och uttrycka ditt ogillande.
Jag har också i sakfrågan sagt att vissa saker som påståtts av en annan person kan ha en viss relevans medan annat som denne påstått synes vara konspiratoriskt, dvs jag sågar inte personen totalt. Ganska stor gradskillnad mot att stämpla en skribent.
Det verkar som att en del tar åt sig personligt, som att man trampar på en öm tå hos dennes personlighet när jag egentligen bara uttalat mig om en sakfråga.
Citat:
OT. Det här är inte en diskussion om konspirationsteorier.
Det har du rätt i, det har spårat ur, och det var förstås inte min avsikt att så mycket skulle gå över till att kretsa kring konspirationsteorier (flera andra triggade igång på det dock, och då svarar jag förstås tillbaka). Det var helt enkelt svårt att undvika att nämna konspirationsteorier när en person skrev saker som pekade i den riktningen - det kan ju inte vara tabu att påpeka en sådan sak i ett fritt diskussionsforum.
Det är dock fascinerande att många personer verkar reagera så starkt när någon av deras idéer ifrågasätts som konspirationsteorier. Det gäller inte bara denna tråd.
Citat:
Med det sagt behöver jag inte göra någon sökning på Internet för att få en sådan sak förklarad för mig.
Okej, bra. Kan dock säkert vara till gagn för andra.