Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
I betraktarens ögon, måhända en kompott, då man ju som bekant ser det man vill se

Det var en sammanfattning över vad jag kommit fram till är helhetsbilden, med en slags PS-passus på slutet (efter slutorden:
För Sveriges bästa!) För att få med allt och just göra inlägget komplett. Så det är alltså
inte någon kompott från början.
Du lyckades med dina fulklippningar i citatet just göra mitt inlägg till en kompott. Undrar varför

juste mot alla skulle det vara om du istället för att på stil a la Marjasin lägger sånt du inte vill vara bidragande med att flasha fram då lägger det i
i stället - just för helhetsbilden. Lättare för läsare så, än att behöva backa tillbaka å då leta på sida å i text. Eller hur, OK?
Kompott = Blandning, inte att förväxla med komplott.
Nu tog jag med hela stycken av det du skrev som var intressant att kommentera och tog bort hela stycken som inte var intressant att kommentera. Tror inte jag klippte bort något som var relevant för min kommentering. Ber om ursäkt i så fall.
Fulklippning vet jag dock inte om jag håller med om. Har markerat att det är bortklippt, så det är tydligt. Betydligt tydligare än Sigvard "Klipp&Klistra" Marjasins kvittohantering* :-)
* Han klippte bort allt utom summan, debiterade både gäst och länsstyrelsen för samma vinflaska och lämnade en praktiskt taget tom vinkällare efter sig när han flyttade ut från Slott... Eh, jag menar Stora Hotellet (spökrädd liten skit).