2021-07-17, 12:54
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Okey, vad sägs om Esbjörns föräldrasommarhus? Klarar den benämningen checken från din lögndetektor? Borde ju göra det för Esbjörns föräldrar bodde väl ändå där om somrarna tillsammans med sina barn? Har det alltid använts som en sommarbostad? Ganska stort, men så hade ju Esbjörn också ett å annat syskon.

Å nu när detta blev så kort så stämmer inte det längre att mina inlägg alltid är så långa

[Köptes alltså 1954 av föräldrarna?]

Huset köptes för att hans far jobbade på orten.
Han ville ha ett boende där.
Han köpte inte det av sina far.
2021-07-17, 12:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Halmstrå. Ni greppar efter dom nu.
För inget i ditt desperata yrande tar ju bort det faktum att Esbjörn betalat tillbaka de pengarna han fått av Ebba.

Han har inte betalat tillbaka pengarna!
Möjligen har Länstyrelsen dom, går väl att kontrollera och i så fall vilket datum.
2021-07-17, 13:01
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Nä men det är ju bara det att MB ju sett hur det helt obefogat kastats runt en massa skit om att Esbjörn i sin villa förskingrat pengarna - nu vet vi alla att så inte far fallet. Det var väl uttryck för en slags förhoppning om att så skulle vara fallet som det snackades så.....ja å osv----

Har mäklarhustrun Lullmaa tagit ett lån med ockerränta i Esbjörns namn för att deponera pengarna?

Har det nallats på dödsboets aktiepost?

Varför deponerades inte pengarna redan när Esbjörn ångrade sig?
2021-07-17, 13:06
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag förstår inte det där med : njouyi..fan asså 4/27
njoyui betyder?
4/27 betyder?

Fan asså det vet jag vad det betyder
Njoyui = ett sånt där nasalt gnälljud som folk kan få fram frustrerat över att de måste ta hänsyn till något de allra helst skulle vilja få slippa göra >>
4/27 ska vara den del som Esbjörn slapp pynta för till Matz mot att han istället skulle skulle testamentera hela huset på Matz - vilket också kom till stånd nedtecknat mellan de två och med en upprättare av papperet som visats här i tråden - det är det som med största sannolikhet kommer att i rätten prövas om det gäller. Om inte - ja då är Matz värre däran än Esbjörn
Senast redigerad av kubun 2021-07-17 kl. 13:46.
2021-07-17, 13:10
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Har mäklarhustrun Lullmaa tagit ett lån med ockerränta i Esbjörns namn för att deponera pengarna?

Har det nallats på dödsboets aktiepost?

Varför deponerades inte pengarna redan när Esbjörn ångrade sig?
Fast nu spekulerar du ju ganska vilt. Har du några belägg för att ett lån ska ha tagits i Esbjörns namn?

Som sagt, vi vet inte när pengarna deponerades, det finns inget som säger att det inte var tidigt.
2021-07-17, 13:11
Medlem
Här är filerna ihopslagna till en fil - och om man använder Acrobat Reade så får man även en fin fin innehållsförteckning på köpet.

https://anonfiles.com/r8l2f67du0/EB-EsbB_bilagor_pdf
2021-07-17, 13:28
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
De flesta vet att många 80-plussare är kognitivt nedsatta utan att de har en full blown demens. Därför är många lite försiktigare med äldre och pressar dem inte. Det gäller dock inte Ebba, skamlösa telefonförsäljare eller de som ringer på för att be om ett glas vatten.
Precis, detta har jag hävdat tidigare i tråden. Dock blivet idiot förklarad. Trots att jag blivet det kvarstår ju faktumet att det är sant.

Om affären är så reko som Ebba hävdat borde hon sett till att Esbjörn hade någon form av egen hjälp vid sin sida.

Vidare har en vän till mig som är läkare sagt att kognitiva funktionsnedsättning hos äldre inte blir bättre. Att det är en diagnos som i väldigt hög procent kommer att leda till en demens diagnos.
2021-07-17, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Precis, detta har jag hävdat tidigare i tråden. Dock blivet idiot förklarad. Trots att jag blivet det kvarstår ju faktumet att det är sant.

Om affären är så reko som Ebba hävdat borde hon sett till att Esbjörn hade någon form av egen hjälp vid sin sida.

Vidare har en vän till mig som är läkare sagt att kognitiva funktionsnedsättning hos äldre inte blir bättre. Att det är en diagnos som i väldigt hög procent kommer att leda till en demens diagnos.

Det är riktigt. Att kognitiva funktionsnedsättningar förorsakat av ålder ökar ju äldre man blir, är ett vetenskapligt faktum. Det är inte så att en gammal hjärna läker, utan symptomen intensifieras med tiden.

Detta är något som många av oss kommer att få erfara. Hoppas man inte träffar på en sån som Ebba då.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-17 kl. 13:46.
2021-07-17, 14:16
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Vad är originaltexten och vad säger hon att hon skrivit - hur skiljer det sig åt - hon kanske inte bara kommer ihåg....ja eftersom det raderades - att inte minnas är inte det samma som att ljuga - eller hur? Du kan inte bara kalla nån lögnare om det nu förhåller sig så att hon inte riktigt minns.

😂😂😂
Jisses vad dåligt minne både Esbjörn, hans "revisor" och madamen Flood har.
Kanske borde lämnats in ansökan om god man för allihopa?
Dom är ju alla i samma ålder och borde då enligt många i tråden ha ålders problematikeb både Esbjörn, revisorn och madame Flood.
Binninge är ju ung & alert, med sin juridiska skolning och som yrkesman perfekt för uppdraget......
2021-07-17, 14:17
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Njoyui = ett sånt där nasalt gnälljud som folk kan få fram frustrerat över att de måste ta hänsyn till något de allra helst skulle vilja få slippa göra >>
4/27 ska vara den del som Esbjörn slapp pynta för till Matz mot att han istället skulle skulle testamentera hela huset på Matz - vilket också kom till stånd nedtecknat mellan de två och med en upprättare av papperet som visats här i tråden - det är det som med största sannolikhet kommer att i rätten prövas om det gäller. Om inte - ja då är Matz värre däran än Esbjörn
Veterligen är inte rätten informerad om att det funnits ett avtal mellan Esbjörn och Matz. Än mindre är det inlämnat som någon bevisuppgift så det finns ingen anledning för rätten att ta någon som helst ställning till det. Det är inte så att rätten snappar upp vad som står i Expressen och sedan gör någon bedömning utifrån det.
2021-07-17, 14:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Veterligen är inte rätten informerad om att det funnits ett avtal mellan Esbjörn och Matz. Än mindre är det inlämnat som någon bevisuppgift så det finns ingen anledning för rätten att ta någon som helst ställning till det. Det är inte så att rätten snappar upp vad som står i Expressen och sedan gör någon bedömning utifrån det.
ja vem vet kanske den här viktiga kärnan glöms och försummas bort i all iver att ogiltigförklara kontraktet på basis av att Esbjörn inte visste att Ebba var den som styrde honom. Verkar så, men det kan å andra sidan vara ett taktiskt spel också att vänta med det tills sista stund å låta andra sidan tro att striden kommer att stå huruvida Esbjörn var bortkollrad eller ej. Det var naturligtvis damernas å Binninges första i affekt strategi vilket man väl också såg i deras Facebook. Att möra Ebba så hon skulle förstå att alla skulle få veta hur hon duperat Esbjörn. Ett uselt försvar även fast det förhåller sig så. Det är så subjektivt. De här nya advokaterna tar helt säkert fasta på testamentet - allt annat är kokoko

orkar inte korrektura
2021-07-17, 15:11
Medlem
fnirps avatar
Citat:
I betraktarens ögon, måhända en kompott, då man ju som bekant ser det man vill se Det var en sammanfattning över vad jag kommit fram till är helhetsbilden, med en slags PS-passus på slutet (efter slutorden: För Sveriges bästa!) För att få med allt och just göra inlägget komplett. Så det är alltså inte någon kompott från början.

Du lyckades med dina fulklippningar i citatet just göra mitt inlägg till en kompott. Undrar varför juste mot alla skulle det vara om du istället för att på stil a la Marjasin lägger sånt du inte vill vara bidragande med att flasha fram då lägger det i
i stället - just för helhetsbilden. Lättare för läsare så, än att behöva backa tillbaka å då leta på sida å i text. Eller hur, OK?

Kompott = Blandning, inte att förväxla med komplott.

Nu tog jag med hela stycken av det du skrev som var intressant att kommentera och tog bort hela stycken som inte var intressant att kommentera. Tror inte jag klippte bort något som var relevant för min kommentering. Ber om ursäkt i så fall.

Fulklippning vet jag dock inte om jag håller med om. Har markerat att det är bortklippt, så det är tydligt. Betydligt tydligare än Sigvard "Klipp&Klistra" Marjasins kvittohantering* :-)

* Han klippte bort allt utom summan, debiterade både gäst och länsstyrelsen för samma vinflaska och lämnade en praktiskt taget tom vinkällare efter sig när han flyttade ut från Slott... Eh, jag menar Stora Hotellet (spökrädd liten skit).
Senast redigerad av fnirp 2021-07-17 kl. 15:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in