2021-07-16, 14:32
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Hon hade kontakt med polisen, soc och en kvinnojour. Blev hjälpt till ett skyddat boende och skyddade personuppgifter. Efterfrågade hon någon annan hjälp som hon inte fick?

Tycker du inte att det vore på sin plats att samhället erbjuder all hjälp för att rätta till hennes kaotiska situation?
Ska en kvinna med två barn under skolåldern med hot och hat riktade mot sig behöva sätta sig ner med en obefintlig instruktionsbok vi utrustas med i detta samhälle?

Vårt samhälle beter sig inte som det samhälle vi trodde vi levde inom.
Det är ju för fan barn som skjuter både barn och vuxna i detta snedvridna och liberalt styrda samhälle centersamhälle.
Citera
2021-07-16, 14:36
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Nu är du väldigt motsägelsefull. För då kan man se det så här. Blev MK misshandlad som barn?, är det därför hon valde en man som misshandlar? Att hon ser hans svartsjuka som något kärleksfullt….

Sorry, inget val.
MK blev kär.

Vem var du kär i när du var (är?) ung?
Citera
2021-07-16, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkisen
Hur och vad jag hade gjort är inte relevant. Vem är jag att döma....Jag menar bara att alla kastar ur sig vad man tror och fabulerar kring det. Jag säger inte att det är fel eller rätt något av det, men det här är så allvarligt och många personer som drabbas och då borde alla vara försiktiga med vad man påstår. När jag var liten lekte vi "Simon säger" alla barn står på ett led och första personen viskar något i örat på andra personen som sedan viskar till tredje person och när siste man fått viskningen i sitt öra ska den personen säga högt vad som viskades i örat. Det var sällan eller nästan aldrig det var ordet som viskades från början. Och i den här tråden är det verkligen så. Man lägger till och drar i från så att det ska passa in i den personens sanning. Kanske är de av rädsla vi gör så för att det inte passar in det vanliga samhällsmönster. Det som är viktigt och som måste vara det viktigaste är att det inte händer igen.

Ja, håller med - och självklart kan det ha förekommit uppgifter eller händelser som inte vi vet om.
Men vi har iallafall hennes syn från så sent om juni iår.

Det är sedan just alla spekulationer mot mannen som verkligen "simon säger".
Och övertolkningar, påhitt, eller vad någon hört etc.
Citera
2021-07-16, 14:51
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
Oj, så heroiskt. Men pina dem, lugga, nypa i kinder, slå dem, släpa dem i armen längs stengolv i en arm (varit vittne på ICA), linda dem i lakan och låta dem ligga i kiss och bajs för att växa enligt pappan här (trodde han att man behöver gödsla så att barnen växer???). De är medeltida metoder som används mot barn. Idag. I Sverige. Varför i helvete skjuts och mördas det i Sveige. Hur många av dessa är svenskar? Och ja, jag menar svenskar/kaukasier.

Jag antar att du anmälde honom till soc för detta! Så barnen slapp träffa en förälder som misshandlat dem. Eller var du för feg för det? Och därmed medskyldig till barnens död?

Inlindade i kiss och bajs är MKs påhitt, inget styrker att LK faktiskt ville att det skulle hända. Det dök upp när hon ville bli av med honom, inte innan.
Citera
2021-07-16, 15:27
Medlem
Ofta ligger en djup depression bakom såna här grisiga våldsamheter. Behöver inte ens ses på utsidan på personen. Kolla "smiling depression" i länken nedan. Finns hur många exempel som helst. DJ:n Avicii är ett exempel, drabbad av det helvetet. Många självmord där man tar med sig barnen in i döden beror på sådana djupa psykiska tillstånd. Morden/självmorden i Bjärred för ett par år sen är ett annat exempel.

https://www.betterhelp.com/advice/depression/causes-and-symptoms-of-smiling-depression/?utm_source=AdWords&utm_medium=Search_PPC_c&utm_te rm=_b&utm_content=118051369567&network=s&placement =&target=&matchtype=b&utm_campaign=11771068538&ad_ type=text&adposition=&gclid=EAIaIQobChMIhqyt5dfn8Q IVpgWiAx1qGgUrEAAYBCAAEgJXV_D_BwE
Citera
2021-07-16, 15:30
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Finns inga bevis på hur hon tänkte eller resonerade. Det var en kvinnan som inte mådde bra därav hennes handling. Det är det enda vi vet. Vad gäller hennes relation så har vi lite kunskap men inte tillräckligt för att kunna förklara hennes agerande. Han kanske var mer brutal än det som har framkommit men det vet vi inte heller. Oavsett vad. Så är det sorgligt att hon tog det beslutet. Att se ett liv föddas fram är magiskt och att få bistå. Synd att hon släckte tre liv.

Synd att hon blev kär i alldeles fel snubbe.
Citera
2021-07-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ofta ligger en djup depression bakom såna här grisiga våldsamheter. Behöver inte ens ses på utsidan på personen. Kolla "smiling depression" i länken nedan. Finns hur många exempel som helst. DJ:n Avicii är ett exempel, drabbad av det helvetet. Många självmord där man tar med sig barnen in i döden beror på sådana djupa psykiska tillstånd. Morden/självmorden i Bjärred för ett par år sen är ett annat exempel.

https://www.betterhelp.com/advice/depression/causes-and-symptoms-of-smiling-depression/?utm_source=AdWords&utm_medium=Search_PPC_c&utm_te rm=_b&utm_content=118051369567&network=s&placement =&target=&matchtype=b&utm_campaign=11771068538&ad_ type=text&adposition=&gclid=EAIaIQobChMIhqyt5dfn8Q IVpgWiAx1qGgUrEAAYBCAAEgJXV_D_BwE

Typiskt svar i hennes blogg för 10 år sen, skämtar bort behovet av hjälp.

Sen har hon hållit depressionen i schack genom alla år. Kanske haft vissa utbrott, eller perioder där hon mått sämre men kanske förskönat bilden av sig, eller överdrivet stressen från jobbet eller liknande för att förklara humörsvängningar.

Självklart är hela situationen med pappan, hur hemsk han än må ha varit är ju dock hennes psyke det mest avgörande.
Citera
2021-07-16, 15:57
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll hur många eller vilka vetenskapliga artiklar du länkar. En del har redan bestämt sig. Att hennes ex man och hans familj drev henne, genom hot och våld. Nu orkar jag inte diskutera mer i den här tråden. Det här tar död på mina hjärnceller lycka till.

Man kan diskutera i en oändlighet och dom kommer ändå inte fatta. Nästan alltid när någon kvinna begår ett brott så finns det alltid dom som anser att det måste vara en man som ligger bakom och hon hade aldrig gjort detta om mannen varit snäll osv. Bara kolla på Knutby morden tex och pedofilkvinnan Carita Lööf, där är det oxå mannens fel.

Så jävla tröttsamt. Kvinnor kan vara riktigt jävla sjuka i huvudet och onda. Det är inte mannens fel, kvinnan har ett val. Vi bor förfan i Sverige, man har hur många valmöjligheter som helst här som kvinna.
Citera
2021-07-16, 16:12
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
NEJ! Då fruktar hon inte för sina barns liv! Tvärtom, hon tog livet av dem.

Du var för mig en envis jävel.
Hon fruktade hur hennes barns liv skulle te sig uppfostrade inom en medeltida hegemoni av en farmor som avskydde mamman som är en halva av pojkarnas härkomst och utseende (sett två bilder på den äldsta sonen).
Pappan är för mig totalt känslomässigt inkompetent följd av det jag läst om honom, och därmed tvivlar jag på hans duglighet som pappa med barnens behov i första rummet, för att inte tala om att uppfostra och finnas där för deras stöd i livet.
Pojkarna hade fått genomgå en förskräcklig barndom och pubertet i denna miljö.

Det är detta liv hon räddade dem ifrån. Och det är där som samhället har brustit stort i sitt ansvar att inte bli varse om de kontakter och orosanmälningar som dittills redan hade skett.

Återigen en liberal-center-styrd skitpolitik som diluterat våra trygghetssystem till förmån för EU och för politik där vi som ett litet "rikt" nordiskt land ska försörja ett stort och bankruttet Sydeuropa.

Mao; du lämnar väl inte heller en hundvalp vidare till någon som använder den som fotboll.
Citera
2021-07-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Du tror inte det är otänkbart att åtala en död person inför tingsrätt? Hur menar du att man som civiliserad domstol kan döma en död människa?

Naturligtvis finns det inte förutsättningar för att åtala en död person, det har jag inte heller påstått.

Det kommentaren du citerat berör är de fall där ett s.k ”utökat självmord” begåtts där den huvudsakliga gärningsmannen överlevt förloppet. Exempelvis kan vi tänka oss ett scenario där en grupp människor gemensamt och i samförstånd samlar virke, brännbar vätska och liknande i syfte att bränna sig till döds. De uttalar en gemensam plan, varpå X går fram och tänder på högen med bråte. De brinner sedan inne men X överlever förloppet då han kommer till sjukvård snabbt. X kommer då att åtalas för mord på övriga individer.
Senast redigerad av Nulb 2021-07-16 kl. 16:19. Anledning: Stavfel
Citera
2021-07-16, 16:53
Medlem
missshys avatar
Citat:
Hon fruktade hur hennes barns liv skulle te sig uppfostrade inom en medeltida hegemoni av en farmor som avskydde mamman som är en halva av pojkarnas härkomst och utseende (sett två bilder på den äldsta sonen).
Pappan är för mig totalt känslomässigt inkompetent följd av det jag läst om honom, och därmed tvivlar jag på hans duglighet som pappa med barnens behov i första rummet, för att inte tala om att uppfostra och finnas där för deras stöd i livet.

Det är detta liv hon räddade dem ifrån. Och det är där som samhället har brustit stort i sitt ansvar att inte bli varse om de kontakter och orosanmälningar som dittills redan hade skett.

Återigen en liberal-center-styrd skitpolitik som diluterat våra trygghetssystem till förmån för EU och för politik där vi som ett litet "rikt" nordiskt land ska försörja ett stort och bankruttet Sydeuropa.

Mao; du lämnar väl inte heller en hundvalp vidare till någon som använder den som fotboll.

Och du gjorde ingen orosanmälan trots att du påstår att du var vittne till att pappan drog ungen i armen över stengolvet på ICA? Det vägrade du svara mej på. Nu påstår du att du sett två bilder av sonen? Känner du dem eller inte? Har du träffat dem eller är du ett litet troll som skaffade konto här enbart för att skriva i denna diskussion? OM det funnits bevis för att pappan eller släkten var så himla farliga så hade soc gjort något. De kan dock inte enbart gå på en hysterisk kvinnas berättelser eller hennes vänner berättelse. Det måste finnas bevis dvs bilder, dokument, berättelser från skolan etc etc och det måste gå genom en rättsprocess. Inte genom enbart hörsägen.
Citera
2021-07-16, 17:06
Medlem
Citat:

Människobarn är inga hundvalpar som man hellre avlivar än omplacerar till en säker miljö. I det här fallet är det mamman som var en fara för barnen inte pappan. Det är inte pappan eller farmodern som har mördat barnen utan mamman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in