2021-07-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Fadime?

Vet ej om Fadimes mamma blev misshandlad.
Pernilla blev, barnen blev inte det. Dem verkar ha klarat sig. Det var bara ett exempel. För fleras sitter och skriver hur säkra dem är att barnen skulle ha blivit mördade av pappan.
Citera
2021-07-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Hon hade kontakt med polisen, soc och en kvinnojour. Blev hjälpt till ett skyddat boende och skyddade personuppgifter. Efterfrågade hon någon annan hjälp som hon inte fick?

Hon kände väl att hon inte blev tagen på allvar, när LK skulle få tillgång till barnen. Den som de flydde ifrån.
Citera
2021-07-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Att folk fortfarande inte fattar... Vilken uppfostran? Med hot och våld? Skulle inte förvåna mig i såfall att de barnen växer upp och hamnar i fel sällskap, som det så fint heter. Att de får en liten gnutta uppskattning och beröm, som de har saknat, men tyvärr på fel saker...

Nu är du väldigt motsägelsefull. För då kan man se det så här. Blev MK misshandlad som barn?, är det därför hon valde en man som misshandlar? Att hon ser hans svartsjuka som något kärleksfullt….
Citera
2021-07-14, 19:09
Avslutad
Citat:
Hon kände väl att hon inte blev tagen på allvar, när LK skulle få tillgång till barnen. Den som de flydde ifrån.
Jädrigt konstigt sätt att visa sitt missnöje på.
Citera
2021-07-14, 19:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Hon ville från början ha ensam vårdnad om barnen och det skulle tas upp i Augusti sedan tog hon tillbaka ansökan om ensam vårdnad.

Nu är det några bilagor som har sekretess men jag har inte sett att det framgått när han skulle träffa barnen eller hur umgänget skulle vara. Jag antar om fallet skulle tas upp i August så kanske det också skulle avhandlas, kanske via ombud så behövde hon inte träffa honom.

Nu är jag inte hundra men stod det inte att hon skulle närvara via länk?
Citera
2021-07-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Nu är du väldigt motsägelsefull. För då kan man se det så här. Blev MK misshandlad som barn?, är det därför hon valde en man som misshandlar? Att hon ser hans svartsjuka som något kärleksfullt….

Hon visste väl inte hur han verkligen var. Förälskelsen i början sållar bort eventuella varningssignaler. Och sedan vips, så blev det försent. Hon trodde säkert att han skulle bättra sig. Han var ju trots allt pappa till hennes barn.
Citera
2021-07-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Jädrigt konstigt sätt att visa sitt missnöje på.

Missnöje? Hon var alldeles säkert livrädd. Och fruktade för barnens liv. Sista utvägen. Som folk inte fattar...
Citera
2021-07-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Nu ska jag tala om en sak för er alla som rättfärdigare barnamorden!

Såhär är det! Hon ansökte om enskild vårdnad, insåg/fick reda på att hennes vaga dokumentation inte skulle leda till det. Hon funderar då ut en ny plan, för hon SKA se till att inte pappan får träffa barnen något mer. Då kommer hon på den ytterst osmakliga och avskyvärda idén om att ställa pappans ungar på tågspåret med ögonbindlar! Hon tvingar dit dem och offrar sig själv på köptet. Barnen blir mördade på det brutalaste sätt man någonsin kan tänka sig. Varför? Jo, hon vill ha drama, hon vill förgöra och förinta barnens kroppar, till och med efter döden. Detta för att ge pappan alla helvetes kval för resten av livet.

OM hon hade varit en kärleksfull mamma, som ville "rädda" sina små barn ifrån allt ont här i världen så hade hon låtit de somna in lugnt och stilla, i sina sängar trygga på kvällen. Och tagit dem av daga genom en överdos av sömnmedel eller liknande. (jo det går med lätthet att få tag i preparat om man vill det)

Men nej, nu var det hämndlystenheten och vansinnet som drev henne och inget annat. Därav den våldsamma avrättningen av barnen.

Anhöriga, facebookgråterskor och en liten flashbacksvans vill sedan göra en efterkonstruktion av hela händelsen, för att på något sätt försöka glorifiera denna mamma, så att hon inte utmålas för den iskalla barnamördare hon de facto är/var.

Citerar mig själv för att jag blir mer och mer övertygad att jag är närmast sanningen här.
Citera
2021-07-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Citerar mig själv för att jag blir mer och mer övertygad att jag är närmast sanningen här.

Nej, helt fel. Såklart att det säkert finns de som har begått samma handling för att hämnas, men då är man sjuk i huvudet. Psykisk sjuk. Att fly, livrädd, som sista utväg, för att rädda barnen, är en helt annan sak!
Citera
2021-07-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Vet ej om Fadimes mamma blev misshandlad.
Pernilla blev, barnen blev inte det. Dem verkar ha klarat sig. Det var bara ett exempel. För fleras sitter och skriver hur säkra dem är att barnen skulle ha blivit mördade av pappan.

Fattarduinte? Du fick ett exempel på att en pappa dödat sitt barn! Vilket du hävdade att pappor inte gör Fadimes pappa mördade sin dotter Fadime! Bara ett exempel, finns fler....
Citera
2021-07-14, 19:23
Medlem
Citat:
Hon visste väl inte hur han verkligen var. Förälskelsen i början sållar bort eventuella varningssignaler. Och sedan vips, så blev det försent. Hon trodde säkert att han skulle bättra sig. Han var ju trots allt pappa till hennes barn.

Från början var han inte det. Då var han bar en svartsjuk och kontrollerande snubbe. Forskning och statistik visar vilka kvinnor som faller offer.
Och enligt Freud teori ( kritiserad) så är vår första kärlek ens far, att vi väljer män som påminner/ liknar…..

Med detta sagt så menar jag hur lätt det är att vrida och vända på sanningen baserat på psykologi, statistik och forskning. För ingen vet vad hon tänkte och tyckte innan det skedde. Vi kan ha teorier men det är inte sanningen.

Det enda man kan säga är att i den stunden så tänkte hon inte rationellt utan det emotionell handling.
Citera
2021-07-14, 19:23
Medlem
Vi börjar här!
Varför kunde någon driva henne till detta?
Hade hon låg självkänsla?
Då gräver vi djupare, hur var hennes barndom?
Behandlade hennes föräldrar henne som skit? Eller skyddade dom henne från allt ondo?
Skyddade dom henne från allt ondo...så kanske det är det avgörande av hennes beslut. Hon hade då bara visdom om allt gott...hade aldrig behövt konfrontera eller avgöra något...för hennes bästa...Hon hade aldrig behövt ta några egna beslut...för det gjorde dom beskyddande föräldrarna.
Facit i handen..så har hennes föräldrar gjort eller format en flicka till att bli väldigt svag..på alla sätt. På alla sätt menar jag att hon valde detta öde. Detta öde hon valde var egoistiskt oavsett.
Men vi vänder på steken innan den blir torr och tråkig. Om hennes uppväxt hade varit mer motsatt...vad hade hon gjort då, tro? Valt att kämpa? Hon valde livet av sina barn för att hon inte var kapabel till att se något gott i deras framtid, för hon själv hade bara minnen av en fridfull barndom utan några som helst käppar i hjulet? Eller? Men trots hennes ostabila förhållande till hennes man, så valde hon ändå att skaffa 2 liv med honom. Men antagligen av tvång, eller? Varför annars? Om det redan fanns knutar på tråden som hon inte klarade av, eller? Nä av hopp...alltid hopp..det är vi duktiga med..att hoppas..vi skapar och föder ett barn till världen om hopp att allt löser sig. Ja barn löser mycket..speciellt när det handlar om överlevnad av vår art. Egoistiskt naturligt. Det är däremot INTE NATURLIGT ATT TA DÖD PÅ SINA EGNA BARN ELLER NÅGONS LIV UTAN ATT VINNA PÅ DET...SJÄLSLIGT...OAVSETT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in