2021-07-16, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
Försök inte skuldsätta en kvinna och mamma till två barn och försvara en alban som inte kan läsa av signalerna i vårt samhälle eller ens leva efter dess lagar.
Ehh försök skuldsätta? Nog för att du uppenbarligen är korkad men oavsett vad du tycker är det mamman som bär skulden till barnens död. Den är ganska enkelt då det var hon som valde att mörda sina egna barn. Jag hoppas dina barn (nutida eller framtida) blir omhändertagna så snabbt som möjligt så inte ytterligare en psykiskt sjuk människa ges möjligheten att begå barnamord.
Citera
2021-07-16, 13:19
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Min tanke är att hon varit med på det från början, att omskära barnen.
Det ligger ju i muslimens tradition.
Pappan har till 100% själv varit omskuren - hon kan knappast ha blivit chockad när det kom på tal med barnen.

Har för mig att det finns ett lagförslag om att pojkarna ska vara 18 år fyllda innan omskärelse.
För flickor är det helt förbjudet i Sverige.

Det blev ett djävla hallåa hos samhällskiktet "Wallenberg" när detta togs upp.
Och andra tyckte att de inte kunde stanna kvar i Sverige.
Men de under 18-årig arbetar ju inte precis i styrelserummen så det ekade fjantigt ifrån dessa håll.

Det ska absolut förbjudas till pojkarna är myndiga, dvs fyllda 18 år och besluta om detta då.

Jag tycker detta är motbjudande när medicinsk orsak saknas och kommer att rösta för förbud om det kommer upp i den nivån.
Vuxna kan kapa av delar ur sin lekamen bäst de önskar och det struntar jag fullkomligt i.
Citera
2021-07-16, 13:20
Medlem
Citat:
Du fabulerar och önsketänker.
Känner du igen dig i beskrivningarna...

Önsketänker?

Du är bra naiv om du tror att hennes inlaga var hela sanningen, vad alla sa.
Hon valde självklart ut exakt de uttalanden som talade för henne.

Så hade hon upplevt ett helvete varje kväll från kl 17, hade hon skrivit det.
Hade farföräldrarna trakasserat henne det minsta, hade hon skrivit det.

Du fabulerar konstant i dina påhitt om att de är så hemska, alla i hans släkt osv osv.
Det är drömscenarion du målar upp i din lilla rasistiska värld.
Citera
2021-07-16, 13:30
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja det är konstigt, man läser ju ofta om poliser som besöker våldsamma familjebråk och upplöser dem, och sedan åker därifrån. För att sedan bli kallade tillbaka när det sker än mer våldsamheter med värre utgång.

OM han var så våldsam och hotfull, hade ju det enda rätta varit att efterlysa honom.
Polisanmäla honom och ta in honom på förhör. Skrämma upp honom, säga att polisen har koll på honom. Osv. Men ingenting.

Det verkar dessutom som att hon EFTERÅT berättade att polisen varit där hela natten.
Varför hade hon inte sagt det under natten??

"Polisen är här - kom inte hit" hade ju varit totalt naturligt att säga
OM man vill ha lugn och ro!

Och... han menade, enligt henne, att han sagt barnen inte ska träffa andra män.
Så hon sa att barnen träffade polisen mitt i natten?
Det går inte ihop. Skulle han bli arg för att män (poliser) pratar med barnen?

OM de pratade med barnen pekar ju det på att de hade en pågående (nöd-)situation i hennes hem som INTE hade med honom att göra.
Det han isåfall kanske blev arg på var att barnen blev inblandade.

Har du svårt med att läsa en längre text och hålla det lästa samtidigt i minnet.
Om så är fallet så läs om.

Om nu hon vistades i sitt eget boende och har vårdnaden om barnen så kan inte han diktera villkoren om det för henne.

Jag tycker dock att det borde ha villkorats att farföräldrarna inte får träffa barnen eftersom deras samhällssyn skiljer sig från det svenska.
Varken farföräldrar eller andra släktningar ingår i kärnfamiljen, dvs. mamma-pappa-barn.
Citera
2021-07-16, 13:53
Medlem
Citat:
Har du svårt med att läsa en längre text och hålla det lästa samtidigt i minnet.
Om så är fallet så läs om.

Om nu hon vistades i sitt eget boende och har vårdnaden om barnen så kan inte han diktera villkoren om det för henne.

Jag tycker dock att det borde ha villkorats att farföräldrarna inte får träffa barnen eftersom deras samhällssyn skiljer sig från det svenska.
Varken farföräldrar eller andra släktningar ingår i kärnfamiljen, dvs. mamma-pappa-barn.

Ja du har tydligen svårt att inse ganska grundläggande fakta om detta.
De hade DELAD vårdnad, att som hon gjorde undanhålla barnen från honom - det hade varit ett brott.

Han sa till att han hämtade barnen, och var han var. Helt rätt och lagligt.
Hon blev hysteriskt, ringde polisen, stormade in i farmor&farfars hus och krävde att få ta barnen.
Fel fel fel.

Antagligen fick hon på bannor för felaktigt sätt att hantera en icke-farlig situation, och hon sattes under lupp av socialtjänsten. Tvivlar på att de liksom tyckte att hon gjorde rätt i det där läget.

Sedan ihop med att polisen tidigare fick stanna hos henne under en natt för att förmodligen lugna ned henne, så finns det nog en hel som pekar på att hon inte mådde bra.
Där har vi säkert en kommande Lex Maria anmälan. Varför såg ingen hennes problem?
Citera
2021-07-16, 13:55
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Kan ha varit så att hon var med på det eller om hon inte var medveten om det från början men blev det senare eller kanske trodde han skulle ändra sig på den saken senare. Vi har ingen aning om hur det var eller hur hon tänkte. Många svenskar blev omskurna förr i tiden, början av 1900-talet och kanske även under mitten av 1900-talet. Jag var själv väldigt osäker i början om jag ville att min son skulle bli det. Men eftersom det ändå är lättare att hålla rent och så på sikt så hade jag inte så mycket emot det men valde att själv inte följa med min fru till London där det gjordes.

Men han var enligt min fru väldigt modig och grät inte ens medan vissa andra barn grät. Vår son har alltid varit stark på det viset. Brukade aldrig gråta på bvc vid massagen då i stort sett alla andra låg och grät på mattan. Men det är olika från barn till barn. Det var nog ett bättre val att göra det i London där de är mer skickliga på det än i Sthlm. Var en vän till min fru som gjorde det i Sthlm och fick såret infekterat efteråt. Så är viktigt att det sker på rätt sätt om det ska göras.

Stackars barn utan röst för sin egen kropp och snopp.
Citera
2021-07-16, 14:00
Medlem
Citat:
Har för mig att det finns ett lagförslag om att pojkarna ska vara 18 år fyllda innan omskärelse.
För flickor är det helt förbjudet i Sverige.

Det blev ett djävla hallåa hos samhällskiktet "Wallenberg" när detta togs upp.
Och andra tyckte att de inte kunde stanna kvar i Sverige.
Men de under 18-årig arbetar ju inte precis i styrelserummen så det ekade fjantigt ifrån dessa håll.

Det ska absolut förbjudas till pojkarna är myndiga, dvs fyllda 18 år och besluta om detta då.

Jag tycker detta är motbjudande när medicinsk orsak saknas och kommer att rösta för förbud om det kommer upp i den nivån.
Vuxna kan kapa av delar ur sin lekamen bäst de önskar och det struntar jag fullkomligt i.

Det fanns 2018 här har du lite fakta varför man inte valde att ändra.

Europarådet har gjort några tydliga uttalanden om att omskärelse av pojkar, till skillnad från könsstympning av flickor, inte anses vara en kränkning av mänskliga rättigheter och inte bör förbjudas.

Världshälsoorganisationen, WHO, till och med rekommenderar omskärelse i vissa delar av världen där det finns mycket höga hiv-tal. Det finns ett visst stöd för att det skulle minska överförbarheten vid sexuell kontakt.
Citera
2021-07-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Det fanns 2018 här har du lite fakta varför man inte valde att ändra.

Europarådet har gjort några tydliga uttalanden om att omskärelse av pojkar, till skillnad från könsstympning av flickor, inte anses vara en kränkning av mänskliga rättigheter och inte bör förbjudas.

Världshälsoorganisationen, WHO, till och med rekommenderar omskärelse i vissa delar av världen där det finns mycket höga hiv-tal. Det finns ett visst stöd för att det skulle minska överförbarheten vid sexuell kontakt.

Allt du skriver baserar du på känslor. Du har ingen vetenskaplig grund.
Citera
2021-07-16, 14:09
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Förstår precis det du menar och jag håller med om att pappan aldrig hade mördat barnen för att på så sätt skada mamman, det är emot både hans religion och kultur.

Oj, så heroiskt. Men pina dem, lugga, nypa i kinder, slå dem, släpa dem i armen längs stengolv i en arm (varit vittne på ICA), linda dem i lakan och låta dem ligga i kiss och bajs för att växa enligt pappan här (trodde han att man behöver gödsla så att barnen växer???). De är medeltida metoder som används mot barn. Idag. I Sverige. Varför i helvete skjuts och mördas det i Sveige. Hur många av dessa är svenskar? Och ja, jag menar svenskar/kaukasier.
Citera
2021-07-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Förklara då vad hon gjorde? Vad svek henne i samhället? Vad gick fel?

Las det ned någon polisanmälan?
Förlorade hon rättegången om vårdnaden?
etc...

Det känns ju liksom fånigt som det diskuteras i tråden att hon blev sviken av samhället, vad gick fel osv. Jag kan inte se att samhället inte var på hennes sida nån gång genom det här.

Hon ringde polisen, de dök upp när han var utanför hennes hus, de sa till honom åka hem. Han gjorde det. De stannade 4h extra hemma hos henne ändå. För att stötta henne?

Polisen kom när hon ringde, när han som vårdnadshavare bara umgicks med sina barn hos farmor&farmor. Helt lagligt. Han berättade att han gjorde, och var han var. Det var helt rätt gjort.
Men polisen kom pliktskyldigt när hon ringde. De svek ju henne inte en enda gång.
Socialtjänsten gav råd etc som pekade på att de lyssnade på henne.

Allt i samhället fanns där för henne. Så långt.

Hon ska enligt tråden här, haft vänner som sett hennes problem, förstått det var jobbigt osv. Sen om de verkligen sa det till henne de får de fundera över själva. Men OM hon hade bett om hjälp hade hon fått det. Hon var inte direkt isolerad utan vänner.

Så jo, hon gav upp innan start. Och....mördade sina barn
DET är de vidrigaste jag hört talas om.

Hur och vad jag hade gjort är inte relevant. Vem är jag att döma....Jag menar bara att alla kastar ur sig vad man tror och fabulerar kring det. Jag säger inte att det är fel eller rätt något av det, men det här är så allvarligt och många personer som drabbas och då borde alla vara försiktiga med vad man påstår. När jag var liten lekte vi "Simon säger" alla barn står på ett led och första personen viskar något i örat på andra personen som sedan viskar till tredje person och när siste man fått viskningen i sitt öra ska den personen säga högt vad som viskades i örat. Det var sällan eller nästan aldrig det var ordet som viskades från början. Och i den här tråden är det verkligen så. Man lägger till och drar i från så att det ska passa in i den personens sanning. Kanske är de av rädsla vi gör så för att det inte passar in det vanliga samhällsmönster. Det som är viktigt och som måste vara det viktigaste är att det inte händer igen.
Citera
2021-07-16, 14:16
Medlem
Citat:
Oj, så heroiskt. Men pina dem, lugga, nypa i kinder, slå dem, släpa dem i armen längs stengolv i en arm (varit vittne på ICA), linda dem i lakan och låta dem ligga i kiss och bajs för att växa enligt pappan här (trodde han att man behöver gödsla så att barnen växer???). De är medeltida metoder som används mot barn. Idag. I Sverige. Varför i helvete skjuts och mördas det i Sveige. Hur många av dessa är svenskar? Och ja, jag menar svenskar/kaukasier.
Nu sitter du och återigen hittar på saker. Kom med bevis för det du påstår annars är det ingenting värt. Om jag skriver att du brukar kissa på dina barn, ska resten här på forumet anta att det stämmer då? Eller vore det rimligt att man på något sätt bevisar det man påstår?

Du påstår mycket om pappan. Inte ens mördarmamman har påstått dessa saker om han.
Citera
2021-07-16, 14:23
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Soc gör ibland inget när det behövs som mest och ibland allt när de inte behöver göra mer än att erbjuda stöd. Fullständigt kollapsad myndighet

Det kostar att hantera dysfunktionella familjer.
Hur många kvinnor har fått sätta livet till.
Deras förövare kostar pengar under förvaring.
Massor med invensteringar i skolgång har förverkats till ingen nytta.
Massor med kvinnor har fått sina liv förstörda pga förtryckarkulturer och blivit våldsoffer.

Det är politiken som har kollapsat inte myndigheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in