2021-07-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Inget av det du skriver har du belägg för, allt jag skriver är belagt ett först gånger.

Ebba och hennes kompis, varav en är den inblandade mäklaren. Vittnet, även det, Ebbas kompis.

Esbjörn sitter ensam på sin sida
Mäklaren har aldrig träffat Esbjörn, han har heller inte bevittnat något. Det är en ren lögn från din sida.

Vad menar du saknar belägg?
Ebb har KÖPT huset
Hon har betlat handpenning

Det finns en generalfullmakt utfärdad på en av kvinnorna
Det finns utredningar beställda av en av kvinnorna
Det finns ansökan om god man inlämnad av en av kvinnorna
Det finns tidigare fall där en av kvinnorna ärvt en fastighet efter en barnlös man.
Och du har ingen aning om vad det innebär?
2021-07-16, 15:28
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ha r någon av er någonsin hängt på Flashback förut? Det som diskuteras här räknas inte som rykten. Det räknas som allmänt skitsnack.

Givetvis har jag skummat det som skrivets här om det. Men även här har det sällan talats om att rivas och byggas nytt.

Dock tycker jag att även här har tjabblet alltid hamnar i att det inte får byggas om i området.

Därav förvånades jag över det var att Ebba hänvisade till rykten om att hon skulle riva och bygga nytt. Och jag hävdar fortfarande att jag inte läst något om det på seriösa medier. För ni kan väll inte mena att Ebba hänvisar till ett ryckte på flaschback? Vi får väl anta att hon har bättre saker för sig än att sitta här.

Va!
Läser du seriös media om detta vi diskuterar här i tråden, finns väl ingen seriös media som skriver om detta.
Finns ju nästan bara skitsnack, scoop, löst skvaller, lögner, vinklingar och ryktena i Expressen att läsa.
Länka gärna till de seriösa mediernas artiklar.
Vi verkar inte ha något bättre för oss än sitta på FB någon av oss i alla fall.
Sån tur det finns såna som Ebba som har bättre saker för sig än häcka på FB.
2021-07-16, 16:25
Medlem
Citat:
Det är skillnad på media och media. Det kan du tänka vad du vill om, för det är ett faktum.
Jag har inte missat att det kacklats om här. Men det skriver jag ju oxå i mitt inlägg. Det vill du bara inte förstå.

Men visst, att det kan vara byskaller håller jag inte för omöjligt. Men borde inte byborna veta vilka regler som gäller?
”Seriös media” skulle inte haft en aning om det som skrevs på Pernroth Lüllmaas Facebook om planeringen att smutskasta Ebba Busch om journalisterna inte följde denna tråd.
2021-07-16, 16:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ha r någon av er någonsin hängt på Flashback förut? Det som diskuteras här räknas inte som rykten. Det räknas som allmänt skitsnack.

Givetvis har jag skummat det som skrivets här om det. Men även här har det sällan talats om att rivas och byggas nytt.

Dock tycker jag att även här har tjabblet alltid hamnar i att det inte får byggas om i området.

Därav förvånades jag över det var att Ebba hänvisade till rykten om att hon skulle riva och bygga nytt. Och jag hävdar fortfarande att jag inte läst något om det på seriösa medier. För ni kan väll inte mena att Ebba hänvisar till ett ryckte på flaschback? Vi får väl anta att hon har bättre saker för sig än att sitta här.

Vad menar du? Att ett rykte inte är ett rykte förrän du har läst om det i media?

Ett ovanligt korkat inlägg.
2021-07-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Synpunkt på Ebbas olika motiveringar vad gäller hustvisten och förtalet, se Expressens länk https://www.expressen.se/ledare/arvid-ahlund/ebba-och-morgan-har-principer-passar-de-inte-har-de-andra/

Vad gäller hustvisten har Ebba stoiskt anfört:
"En viktig del av att vara förtroendevald är att man inte ger vika hursomhelst för ganska allvarlig utpressning"

Vad gäller brottet om grovt förtal:
Prioriterar min tid och det land jag tjänar

Vilka lögner! Varför inte säga som det är? Huset vill hon inte släppa för det är en guldgruva.
Förtalet blev hon rådd av advokat Tomas Olsson att erkänna eftersom det var kört och hon med största sannolikhet skulle bli dömd för ändå med ytterligare negativ publicitet.

I artikel framgår också att hon är för vindkraft men vill inte ha en massa stålgranar i landet

KD vill ha mer vindkraft. https://kristdemokraterna.se/politik-a-o/vindkraft/
Men inte hur som helst. Busch kanske inte vill ha det överallt.

Hon kanske inte kan släppa huset om båda parter inte förhandlar om det. Du vet det som Esbjörn gjorde sig oanträffbar för.
2021-07-16, 16:41
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Mäklaren har aldrig träffat Esbjörn, han har heller inte bevittnat något. Det är en ren lögn från din sida.

Vad menar du saknar belägg?
Ebb har KÖPT huset
Hon har betlat handpenning

Det finns en generalfullmakt utfärdad på en av kvinnorna
Det finns utredningar beställda av en av kvinnorna
Det finns ansökan om god man inlämnad av en av kvinnorna
Det finns tidigare fall där en av kvinnorna ärvt en fastighet efter en barnlös man.
Och du har ingen aning om vad det innebär?

Nej.
Det finns tidigare fall där en av kvinnorna ärvt flera fastigheter, efter två bröder utan bröstarvingar som snickrade lite åt henne.
Då en av bröderna låg för döden på sjukhuset, var den kvinnan upp på salen och fick testamentet underskrivet och bevittnat.
Jaa undrar just hur det står till med Ulf.
Har inte han heller bröstarvingar?
2021-07-16, 16:47
Medlem
Citat:
EBT är drottningen av dubbla måttstockar. Propagerar för att skärpa lagen om förtal på nätet för att när hon själv gör sig skyldig till brott, tycka att lagen är för hård. Erkänner brott, men står nån timme senare och utropar sig oskyldig.

Står och bjäbbar om att Sverige inte har empati med gamla och inte tar pandemin på allvar. Samtidigt springer hon mellan fester på Stureplan och en 81-åring eftersom hon dreglar över hans mark.

Lita aldrig på ett ord som kommer ur den munnen, det har Esb nu fått lära sig den hårda vägen.

Tolkar mer hon tycker lagen behövs ändras, lika mer hur andra länder har. Tror många vill det.

Regeringen, FHM och andra politiker har inte heller inte tagit Covid seriöst.
Hur många fester har hon varit på under den tiden? Ge gärna datum.
Hur såg det ut hur de träffas, var det utomhus eller inomhus? Du verkar ju veta detaljer om det.
Kan du förklara varför Esbjörn inte vilja träffa Busch ihop med sitt ombud under hösten?
2021-07-16, 16:53
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Det är skillnad på media och media. Det kan du tänka vad du vill om, för det är ett faktum.
Jag har inte missat att det kacklats om här. Men det skriver jag ju oxå i mitt inlägg. Det vill du bara inte förstå.

Men visst, att det kan vara byskaller håller jag inte för omöjligt. Men borde inte byborna veta vilka regler som gäller?

Nä, du har inte missat att det kacklats.
Sagt av trådens största virrhöna......
Byborna vet vad som gäller både bebyggelse och uppdateringar gällande avloppsrening.
Det är dom som inte tar reda på fakta som kacklar högst, du kacklar jä*ligt högt och fantiserar ihop en jä*la massa.
När du försäger dig och blir påkommen med att inte ha läst tråden, så ursäktar du dig fort och börjar med något annat istället.
Du har inte läst någon seriös media alls du hänger här och tittar ihop egna sagor istället.
2021-07-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej.
Det finns tidigare fall där en av kvinnorna ärvt flera fastigheter, efter två bröder utan bröstarvingar som snickrade lite åt henne.
Då en av bröderna låg för döden på sjukhuset, var den kvinnan upp på salen och fick testamentet underskrivet och bevittnat.
Jaa undrar just hur det står till med Ulf.
Har inte han heller bröstarvingar?
Jag var osäker på antalet - så jag skrev för säkerhets skull EN för att kunna korrigera det på "rätt håll"
Bättre att underdriva än överdriva.
2021-07-16, 17:29
Medlem
Citat:
EBT är drottningen av dubbla måttstockar. Propagerar för att skärpa lagen om förtal på nätet för att när hon själv gör sig skyldig till brott, tycka att lagen är för hård. Erkänner brott, men står nån timme senare och utropar sig oskyldig.

Står och bjäbbar om att Sverige inte har empati med gamla och inte tar pandemin på allvar. Samtidigt springer hon mellan fester på Stureplan och en 81-åring eftersom hon dreglar över hans mark.

Lita aldrig på ett ord som kommer ur den munnen, det har Esb nu fått lära sig den hårda vägen.
Du vet alltså inte att riksdagens uppgift är att stifta lagar, att ta bort lagar och att ändra lagar?
Stackars dig.
Gissningsvis kan samtliga våra 349 riksdagsledamöter sätta ihop en lång lista med lagar de vill ändra, ta bort eller lägga till.

Annie Lööf har exempelvis get uttryck för att hon vill ändra i strandskyddslagen.
Svetsare ändrade ju en massa lagar som berörde migrationen - rena hitlerfasonerna.
Ja jävlar vad förkastligt - en riksdagsledamot som vill PETA i våra lagstiftning - det är väl inte deras jobb? Jösses vad ska vi göra - vojne vojne jag riktigt hör stöveltrampet från 30-talet marschera in i riksdagen.
2021-07-16, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du vet alltså inte att riksdagens uppgift är att stifta lagar, att ta bort lagar och att ändra lagar?
Stackars dig.
Gissningsvis kan samtliga våra 349 riksdagsledamöter sätta ihop en lång lista med lagar de vill ändra, ta bort eller lägga till.

Annie Lööf har exempelvis get uttryck för att hon vill ändra i strandskyddslagen.
Svetsare ändrade ju en massa lagar som berörde migrationen - rena hitlerfasonerna.
Ja jävlar vad förkastligt - en riksdagsledamot som vill PETA i våra lagstiftning - det är väl inte deras jobb? Jösses vad ska vi göra - vojne vojne jag riktigt hör stöveltrampet från 30-talet marschera in i riksdagen.
Men lagen om att inte utnyttja äldre för deras ägodelar till sitt eget ha begär står fast och inristat i sten ..
Drägglande kvinnor är fruktansvärt intresserade av att ärva eller ta ifrån äldre mäns egendom bara för att de vill ha ..
Finns ingen schans att Ebba lyckas ta ifrån Esbjörn hans hus och hans trädgård... Ebba är våldsamt manipulerande och farlig för äldre .. säkert både kvinnor och män ..
2021-07-16, 17:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du får en stjärna på himlen för ditt initiativ 💥.

Jag känner bara till docdroid. Gratis men filer som inte visats på 60 dagar raderas.

Ledsen för att jag inte kan vara mer till hjälp.
Ja hej igen
jag skrev igår att mitt nästa inlägg inte skulle innehålla något annat än länkar till samtliga icke sekretessbelagda aktbilagor, som inlämnats till Tingsrätten i Uppsala, så vi får en moderator att plocka in dem i TS.

Jag lovade tydligen för mycket

Packat upp alla aktbilagorna det har jag lyckats med genom en gratis testversion av programmet Zip - så det är iaf ordnat

Det går alltså framåt trots en del missöden på vägen med utslaget internet å långa kö-samtal till leverantören + en mass omkopplingar som sen bara *poff*. Därav har jag blivit lite försinkad. Jag vet ju hur otåliga en del av er är med detta jag lovat fixa men jag kan ju inte rå för de tekniska problem som kommit i vägen

Nåväl, jag lade ju ut en förfrågan igår om tips till lämplig sida där jag kan ladda upp alla filerna och det inkom ett svar som ni kan se i inlägget jag nu citerar

Visst jag drog dit och försökte regga mig men hur många gånger jag än försökte få till mig deras aktiveringslänk så kom den bara inte. Jo jag kollade överallt och t.o.m. i papperskorgen (struntade i kylen dock ) . Att lägga upp gratis är inte görligt för detta då man bara får lägga upp 3 st filer om dagen. Med den takten så har rättegången redan börjat och jag har fortfarande filer kvar å få upp. Var beredd å pröjsa de $19 de ville ha per månad - fast sen såg jag att de ville ha mitt bankkort för att jag skulle kunna betala och NO NO till sånt, så det hade ju ändå inte löst sig även om de hade lyckats sända sin aktiveringsfil. Sånt här skit tar tid!

Jo, vad jag behöver er hjälp med är att på nytt tipsa mig om en filuppläggningsida och en Svensk denna gång, så det går att betala utan ett gulp i halsen.

Ja vad har ni att anbefalla ni som till vardags håller på med aktbilagor o.d. på nätet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in