Du behöver läsa på!
Det var inte Esb som gjorde anmälan , han var helt ovetande tills polisen kom på besök.
Varifrån kommer ryktena tror du?
Ett tips vem har farit med flest osanningar i affären ? och då menar jag inte här på FB även om han varit och är här och snackar skit.
Ursprunget kommer inte från säljaren i alla fall.
Du undviker att svara på kärnan i min fråga.
Fråga: Anser du att det är normalt att en köpare (som själv intierat husmötet och i högsta grad är den som aktivt har fått till ett köpeavtal) behöver övertyga en säljare om att huset ska rustas i originalskick, att huset inte ska rivas/säljas att inga av de stora träden ska fällas m.m? Genomgående samtal om renoveringar som skett i "stora rummet". Hur vanligt tror du det är i en husaffär som går genom en mäklarbyrå?
Man måste också ha i åtanke att Ebba troligen vänt på varje ord i brevet och gjort det så neutralt som möjligt, eftersom hon måste varit högst medveten om att brevet skulle kunna användas mot henne. Lugn och trygg ska man invagga åldringar i.
De som ifrågasätter Ebba tycker jag verkar göra det på goda grunder utan agenda. De som är helt okritiska till hennes agerande och som hyllar det t.o.m är inte opartiska och har en helt annan agenda.
Hade Kristersson eller Löfven (vilket aldrig kommer hända) gjort samma som Ebba så hade det varit sjufalt värre och mer skrivande och med stor sannolikhet hade de självmant avgått
Vad gäller hustvisten har Ebba stoiskt anfört:
"En viktig del av att vara förtroendevald är att man inte ger vika hursomhelst för ganska allvarlig utpressning"
Vad gäller brottet om grovt förtal:
Prioriterar min tid och det land jag tjänar
Vilka lögner! Varför inte säga som det är? Huset vill hon inte släppa för det är en guldgruva.
Förtalet blev hon rådd av advokat Tomas Olsson att erkänna eftersom det var kört och hon med största sannolikhet skulle bli dömd för ändå med ytterligare negativ publicitet.
I artikel framgår också att hon är för vindkraft men vill inte ha en massa stålgranar i landet
Du har helt rätt, det blir helt tydligt i brevet att Ebba har invaggat Esbjörn om att huset ska återställas. Man får oxå känslan av att hon har fått Esbjörn att tro att han ska vara välkommen i det återställda huset. Lite som en extra farfar.
Intressant oxå att Ebba säger att det funnits ett ryckte om att hon skulle riva. Det ryktet har jag inte läst någonstans.
Nej du säger de.
Bevisar bara att du absolut inte brytt dig om att läsa tråden.
Flera av Mary Struntsammas gelikar har påstått detta i tråden.
Då menar jag inte bara 2-3 stycken som påstått och trott detta.
Ända tills trmgw mf.l kunde visa att huset är klassat som skyddsvärt.
Renovering till ursprungsskick gäller, inte plastfärg eller panoramafönster.
Att rivning och nybyggnation ges det inte heller något tillstånd för.
Endast om huset är så uselt att det inte går att renovera.
Men då är det bara tillåtet bygga ett likadant hus som originalet.
Till och med utbyggnad kan vara svårt att få, om det inte är stilmässigt.
Inga stora soldäck, brygga på annans mark eller pensionärskuvöser där inte.
Du undviker att svara på kärnan i min fråga.
Fråga: Anser du att det är normalt att en köpare (som själv intierat husmötet och i högsta grad är den som aktivt har fått till ett köpeavtal) behöver övertyga en säljare om att huset ska rustas i originalskick, att huset inte ska rivas/säljas att inga av de stora träden ska fällas m.m? Genomgående samtal om renoveringar som skett i "stora rummet". Hur vanligt tror du det är i en husaffär som går genom en mäklarbyrå?
Man måste också ha i åtanke att Ebba troligen vänt på varje ord i brevet och gjort det så neutralt som möjligt, eftersom hon måste varit högst medveten om att brevet skulle kunna användas mot henne. Lugn och trygg ska man invagga åldringar i.
De som ifrågasätter Ebba tycker jag verkar göra det på goda grunder utan agenda. De som är helt okritiska till hennes agerande och som hyllar det t.o.m är inte opartiska och har en helt annan agenda.
Hade Kristersson eller Löfven (vilket aldrig kommer hända) gjort samma som Ebba så hade det varit sjufalt värre och mer skrivande och med stor sannolikhet hade de självmant avgått
Anser du att det är normalt att säljaren inte fullföljer avtalet?
Att han inte dyker upp på tillträdesdagen?
Att han gråter ut om trädfällning i både tidningar och TV?
Du har alltså kommit till den insikten nu.
Att tre person gaddat ihop sig för att få fastigheten testamenterad till en av dem. Nej det är inte ett normalt förfarande, det är ytterst omoraliskt.
Det är bara att gratulera att poletten äntligen trillat ner även hos dig.
Det som skiljer Ebba från de ovan nämnda blodusgarna är att Ebba är villig att betala för kåken.
Hon har redan betalat en ansenlig handpenning - som dock förskingrats av trojkan ovan.
Det juridiska ombudet är dömd i domstol för exakt de handlingar hon nämner. Det är inget hemligt, och det är ingen lögn. Det är allmänna uppgifter - enligt svenska offentlighetsprincipen. Domen är tillgänglig för var och en som vill ta del av den.
Att Esbjörn omger sig med "mörka krafter" är inte heller någon lögn. Hans juridiska ombud har varit av sällsynt usel art - på gränsen till aldrig tidigare skådat usel i svensk rättshistoria. Dessutom två extremt beräknande kärringar som både försökt få honom satt under förmyndarskap, hotat honom att skriva på en generalfullmakt, försökt få honom idiotförklarad genom diverse påtryckningar mot psykologer och läkare. Vad annat kan man säga än att han omger sig med "mörka krafter".
Inget av det du skriver har du belägg för, allt jag skriver är belagt ett först gånger.
Ebba och hennes kompis, varav en är den inblandade mäklaren. Vittnet, även det, Ebbas kompis.
Vad gäller hustvisten har Ebba stoiskt anfört:
"En viktig del av att vara förtroendevald är att man inte ger vika hursomhelst för ganska allvarlig utpressning"
Vad gäller brottet om grovt förtal:
Prioriterar min tid och det land jag tjänar
Vilka lögner! Varför inte säga som det är? Huset vill hon inte släppa för det är en guldgruva.
Förtalet blev hon rådd av advokat Tomas Olsson att erkänna eftersom det var kört och hon med största sannolikhet skulle bli dömd för ändå med ytterligare negativ publicitet.
I artikel framgår också att hon är för vindkraft men vill inte ha en massa stålgranar i landet
EBT är drottningen av dubbla måttstockar. Propagerar för att skärpa lagen om förtal på nätet för att när hon själv gör sig skyldig till brott, tycka att lagen är för hård. Erkänner brott, men står nån timme senare och utropar sig oskyldig.
Står och bjäbbar om att Sverige inte har empati med gamla och inte tar pandemin på allvar. Samtidigt springer hon mellan fester på Stureplan och en 81-åring eftersom hon dreglar över hans mark.
Lita aldrig på ett ord som kommer ur den munnen, det har Esb nu fått lära sig den hårda vägen.
Ebbas brev daterad 28 februari 2021 skulle ha lämnats in till TR direkt då TR hade en deadline, detta gäller alltid för ev bevisframställan i ett tvistemål. I stället skickade advokaterna in brevet 14 den Juli 2021 (i onsdags), och igår Torsdag den 15 publicerar Expressen bild på brevet och anför "nytt bevis". Återigen har ombuden ringt Expressen...
Esbjörn,
Det har både gjort mig ledsen och bedrövad att du under de senaste månaderna inte velat mötas och försöka reda ut den här situationen. När jag hör din intervju med TV4 så förstår jag att du fortsatt har stora bryderier över det som omnämnts som ”trädfällningen”. Jämfört tidigare uttalanden så förstår jag att oron inte primärt handlar om den sly, buskar och några få mindre träd som redan tagits ned utan om de stora kvarvarande träden på tomten. Flera av dem är utmärkta med orange färg. Syftet var att veta vilka träd som man behöver samtala med hantverkare om för ett möjligt reningsverk för fungerande avlopp och av säkerhetsskäl för att träd t ex inte ska riskera att rasa över huset vid storm. Tanken är alltså inte att alla dessa ska ner.
Huset ligger på en skogstomt och den särprägeln ämnar jag bevara. Liksom jag ämnar restaurera huset och bevara det för framtiden. Jag hat fått framfört till mig att en del tror att jag velat köpa detta för att riva allt. Inget kan vara längre från sanningen och det vet ju du utifrån de många samtalen som vi haft bland annat i ”stora rummet”. Om någon förmedlat något annat till dig så hoppas jag att detta är klargörande och kan skapa trygghet och lugn hos dig kring mina intentioner.
Den här tavlan på hur huset såg ut förut noterade jag innan någon av syskonbarnen tog det med sig efter att du informerat om att du sålt huset till mig. Jag har fotat av den och sparat fotot för framtiden för att kunna respektera hur det sett ut i sitt originalutförande.
Vänligen,
Ebba
1: Brevet är juridiskt sett värdelöst då man INTE skickat in det tidigare enl TR:s krav på deadline.
2: Advokat Berg har alltså här varit försumliga, oavsett brevets innehåll.
3:Brevet i sig, saknar all substans i ämnet om hävandet av köpet.
4: Binninge satt på brevet utan åtgärd, den 13 April blev advokat Berg nytt ombud som först nu den 14 Juli skickar in det gamla brevet och ringer Expressen och påstår att det finns "nytt bevis"....
Sen förvanskar Expressen med flit TV4:s inslag, där Oscarsson plockade fram bortklippta delar:
Som vanligt lär Expressen idag lägga på betalväggen-ni slipper den här: https://archive.is/zurkw
Mja… Esbjörn har nog suttit på brevet sedan han fick det.
Om han ens fått läsa det trots att han är adressat?
Madame Flood har nog inte hittat det förrän nu.
Förövrigt vore det intressant att veta.
Till vilken adress skickades brevet?
När hämtade Esbjörn posten, om nu brevet låg i Uppsala?
Han har ju haft problem med många olika adresser för bl.a räkningar.
Eller hämtade någon annan posten först nu?
Om brevet publicerats av Brännström innan MUF, hade det varit medialt självmord.
Sympatierna hade varit på Ebbas sida och alla hade sett huset i ursprungligt skick.
För alla att jämföra med då när Esbjörn var ung med nu igenväxt och vanskött.
Tror ni allmänheten hade trott på Brännströms floskler om att det ska bevaras.
”Esbjörn gillar att gå omkring på sin lilla skogsliknande tomt.”
”Esbjörn är under sommarhalvåret nästan dagligen och tittar till sitt hus.”
”Marken på Esbjörns fastighet har med åren blivit lite vildvuxen och det rödmålade huset intill sjön har sett bättre dagar”
”Telefonledningen hänger löst när Esbjörn passerar ut efter dagens besök i huset.”
”Bara Esbjörn får behålla sitt älskade hus.”
Komplett med bilder på verkligheten i nutid och brevet med bild på original skicket.
Original skicket det var i när Esbjörn kom dit som 15åring och som det ska återställas till.
Varje tänkande läsare hade nog hajat till rejält och tänkt, varför ångrar han sig egentligen?
Det första jag tänkte på när jag läste Expressens original artikel 9 okt 2020 var:
Men handpenningen då, behöll han hennes pengar, vad hände med de 390.000:-?
Inte ett ord nämndes om detta bara att han fått 390.000:- i förskott!
Hur har du kunnat missa en sån disk? Har ju tjafsats om här tex av en del som ett led i att tjäna pengar. Riv och bygg nytt har ju bla några som verkar tro sig vara mäklare sagt.
Att sedan en del påpekat att rivning och nybygge inte är tillåtet pga strandskyddet har du väl också missat?
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Att trådens egen ”Barbie girl” har missat ett hundratal inlägg om att riva kåken är inte förvånande då hon verkar leva i en sagovärld.
Trots att huset är fallfärdigt så får det inte rivas vilket Ebba har varit medveten om hela tiden.
En vidare diskussion i ämnet är bara en återvändsgränd.
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej du säger de.
Bevisar bara att du absolut inte brytt dig om att läsa tråden.
Flera av Mary Struntsammas gelikar har påstått detta i tråden.
Då menar jag inte bara 2-3 stycken som påstått och trott detta.
Ända tills trmgw mf.l kunde visa att huset är klassat som skyddsvärt.
Renovering till ursprungsskick gäller, inte plastfärg eller panoramafönster.
Att rivning och nybyggnation ges det inte heller något tillstånd för.
Endast om huset är så uselt att det inte går att renovera.
Men då är det bara tillåtet bygga ett likadant hus som originalet.
Till och med utbyggnad kan vara svårt att få, om det inte är stilmässigt.
Inga stora soldäck, brygga på annans mark eller pensionärskuvöser där inte.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ingen har invaggat någon i att huset ska bevaras. Det är ett faktum att det MÅSTE bevaras föra tt strandskyddsreglerna fungera så. Eftersom det ligger inom strandskyddsområde går det i prnicp inte att få bygglov. Det man då måste göra är att renovera befintligt hus. Det går inte att riva och bygga nytt.
Inte ens om man behåller grunden. River hon det får hon hitta ett nytt boende. Det har nog Ebba känt till fån första börja - och därför har hon aldrig likt dig behövt snickra ihop någon lögn.
DU behöver inte göra dig dummare än du är.
Ha r någon av er någonsin hängt på Flashback förut? Det som diskuteras här räknas inte som rykten. Det räknas som allmänt skitsnack.
Givetvis har jag skummat det som skrivets här om det. Men även här har det sällan talats om att rivas och byggas nytt.
Dock tycker jag att även här har tjabblet alltid hamnar i att det inte får byggas om i området.
Därav förvånades jag över det var att Ebba hänvisade till rykten om att hon skulle riva och bygga nytt. Och jag hävdar fortfarande att jag inte läst något om det på seriösa medier. För ni kan väll inte mena att Ebba hänvisar till ett ryckte på flaschback? Vi får väl anta att hon har bättre saker för sig än att sitta här.
Ha r någon av er någonsin hängt på Flashback förut? Det som diskuteras här räknas inte som rykten. Det räknas som allmänt skitsnack.
Givetvis har jag skummat det som skrivets här om det. Men även här har det sällan talats om att rivas och byggas nytt.
Dock tycker jag att även här har tjabblet alltid hamnar i att det inte får byggas om i området.
Därav förvånades jag över det var att Ebba hänvisade till rykten om att hon skulle riva och bygga nytt. Och jag hävdar fortfarande att jag inte läst något om det på seriösa medier. För ni kan väll inte mena att Ebba hänvisar till ett ryckte på flaschback? Vi får väl anta att hon har bättre saker för sig än att sitta här.
Jaså? Sen när skiljs på rykten och allmänt skitsnack? Måste det stå i ”seriöst media” för att vara rykte? Enligt vilka regler då? Nej där har du fel. Rykten kan komma var som helst ifrån. Hon kanske har andra källor än du känner till, vad vet jag. Kanske folk i området.
Det har tjafsats om köp, riv och bygg nytt ett antal gånger. Att du missat det ändrar inte på fakta.
Jaså? Sen när skiljs på rykten och allmänt skitsnack? Måste det stå i ”seriöst media” för att vara rykte? Enligt vilka regler då? Nej där har du fel. Rykten kan komma var som helst ifrån. Hon kanske har andra källor än du känner till, vad vet jag. Kanske folk i området.
Det har tjafsats om köp, riv och bygg nytt ett antal gånger. Att du missat det ändrar inte på fakta.
Det är skillnad på media och media. Det kan du tänka vad du vill om, för det är ett faktum.
Jag har inte missat att det kacklats om här. Men det skriver jag ju oxå i mitt inlägg. Det vill du bara inte förstå.
Men visst, att det kan vara byskaller håller jag inte för omöjligt. Men borde inte byborna veta vilka regler som gäller?
Det är skillnad på media och media. Det kan du tänka vad du vill om, för det är ett faktum.
Jag har inte missat att det kacklats om här. Men det skriver jag ju oxå i mitt inlägg. Det vill du bara inte förstå.
Men visst, att det kan vara byskaller håller jag inte för omöjligt. Men borde inte byborna veta vilka regler som gäller?
Jag undrade om det måste stå i msm för att klassas som rykte, och isåfall baserat på vad?
Byborna kan säkert reglerna, men vad säger att det är de som startat det? Det är nog snarare att de hört och spridit vidare i så fall. Men jag har ingen aning om vart ryktet skulle komma ifrån. Det kan ju tex vara härifrån, vem vet.
Egentligen inte... DN har ju publicerat de värsta lögnerna på länge, ihopljugna rakt av av journalisten, i syfte att smutskasta en hel yrkeskår.