Citat:
Ursprungligen postat av
Tigerkisen
Detta är nog ett utav det vidrigaste jag har läst!! Hur sjutton är ni funtade? Det är svårt att förstå att det är vuxna människor som uttalar sig. Har läst igenom hela denna sorgliga historia och har sällan läst så många inlägg om exakt samma fråga, "vem är skyldig" och sedan hur man smutskastar respektive sida. INGEN av oss vet något av vad som sagts eller gjorts. Det känns som att den viktigast frågan av alla är hur kunde detta ske och hur kan man förhindra att det händer igen. Det är en sorg för alla inblandade. Jag vet vad jag tycker och tänker och det kommer jag att hålla för mig själv. Kanske får vi veta hur det förhöll sig, kanske inte. Med respekt för de anhöriga! Till MK och Killarna...vi ses i Nangiala
Förklara då vad hon gjorde? Vad svek henne i samhället? Vad gick fel?
Las det ned någon polisanmälan?
Förlorade hon rättegången om vårdnaden?
etc...
Det känns ju liksom fånigt som det diskuteras i tråden att hon blev sviken av samhället, vad gick fel osv. Jag kan inte se att samhället inte var på hennes sida nån gång genom det här.
Hon ringde polisen, de dök upp när han var utanför hennes hus, de sa till honom åka hem. Han gjorde det. De stannade 4h extra hemma hos henne ändå. För att stötta henne?
Polisen kom när hon ringde, när han som vårdnadshavare bara umgicks med sina barn hos farmor&farmor. Helt lagligt. Han berättade att han gjorde, och var han var. Det var helt rätt gjort.
Men polisen kom pliktskyldigt när hon ringde. De svek ju henne inte en enda gång.
Socialtjänsten gav råd etc som pekade på att de lyssnade på henne.
Allt i samhället fanns där för henne. Så långt.
Hon ska enligt tråden här, haft vänner som sett hennes problem, förstått det var jobbigt osv. Sen om de verkligen sa det till henne de får de fundera över själva. Men OM hon hade bett om hjälp hade hon fått det. Hon var inte direkt isolerad utan vänner.
Så jo, hon gav upp innan start. Och....mördade sina barn
DET är de vidrigaste jag hört talas om.