2021-07-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Om det var hennes mening med det hela så visar det ju på att hon inte var lämplig som vårdnadshavare. En pedofil kan våldta ett barn för att i hans huvud så gör han barnet en tjänst för han inbillar sig att barnet vill. Är det också ok då? Mamman mördade barnen och är en barnamördare även oavsett vad hon inbillade sig.

Men varifrån får du att våld och trakasserier var vardag? Är det du som hittar på det själv? Inte ens mamman som mördade sina barn har påstått detta men du tar dig friheten att göra det?

Skillnad på psykisk sjukdom och verkligen skydda sina barn från ondskan. Detta var inte något som MK inbillade sig.
Citera
2021-07-16, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Hon hade ju inte försökt ett enda dugg. Inte ett enda försök hade hon gjort.
DET är verkligen fruktansvärt.

Om det hade funnits ett domslut, om det hade funnits en nedlagd polisanmälan, om det fanns en soc-utredning som var misslyckad, om det fanns nånting....

Hon gav upp direkt, utan att ens passera start.

Detta är nog ett utav det vidrigaste jag har läst!! Hur sjutton är ni funtade? Det är svårt att förstå att det är vuxna människor som uttalar sig. Har läst igenom hela denna sorgliga historia och har sällan läst så många inlägg om exakt samma fråga, "vem är skyldig" och sedan hur man smutskastar respektive sida. INGEN av oss vet något av vad som sagts eller gjorts. Det känns som att den viktigast frågan av alla är hur kunde detta ske och hur kan man förhindra att det händer igen. Det är en sorg för alla inblandade. Jag vet vad jag tycker och tänker och det kommer jag att hålla för mig själv. Kanske får vi veta hur det förhöll sig, kanske inte. Med respekt för de anhöriga! Till MK och Killarna...vi ses i Nangiala
Citera
2021-07-16, 01:21
Medlem
Citat:
Eeh, du definierade precis hörsägen där uppe.

Hennes vänner och familj sitter just nu på de svaren som ligger närmast sanningen vi kan komma just nu. Tills något nytt dyker upp.
Citera
2021-07-16, 01:22
Medlem
Citat:
Eeh, du definierade precis hörsägen där uppe.

Jo, hon var en mördare i dess rätta bemärkelse. Du får nog ta och läsa på lite. Vad hennes sjuka tankar än må ha varit så mördade hon fortfarande barnen.

Nej, mörda av elakhet eller njutning gjorde hon ej. Snarare av att skydda och befria från det onda. Som fanns i verkligheten...
Citera
2021-07-16, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Skillnad på psykisk sjukdom och verkligen skydda sina barn från ondskan. Detta var inte något som MK inbillade sig.
Men lilla vän har du missat att hon inte skyddade barnen? Hon MÖRDADE dom! Det är inte att skydda dom, får du inte in det i ditt huvud? Om hon TRODDE att hon skyddade dom genom att mörda dom så är det glasklart att allt inte stod rätt till rent psykiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Hennes vänner och familj sitter just nu på de svaren som ligger närmast sanningen vi kan komma just nu. Tills något nytt dyker upp.
Jo men du sprider uppgifter. Någon kallar det hörsägen. Då säger du att det inte är hörsägen för att därefter definiera just hörsägen.

Vi kan ju bara vara överens om att uppgifterna du sprider är hörsägen. Så kommer det vara sålänge du inte bevis på det du påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Nej, mörda av elakhet eller njutning gjorde hon ej. Snarare av att skydda och befria från det onda. Som fanns i verkligheten...
Men ingen har sagt att hon mördade för njutning? Vi har bara sagt att hon mördade barnen. Förstår du inte att det är mord oavsett vad hennes anledning var så borde du gå och diskutera något som du förstår dig på istället. Att döda sina barn genom att ställa dom på tågrälsen är MORD. Mamman är en MÖRDARE.
Citera
2021-07-16, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkisen
Detta är nog ett utav det vidrigaste jag har läst!! Hur sjutton är ni funtade? Det är svårt att förstå att det är vuxna människor som uttalar sig. Har läst igenom hela denna sorgliga historia och har sällan läst så många inlägg om exakt samma fråga, "vem är skyldig" och sedan hur man smutskastar respektive sida. INGEN av oss vet något av vad som sagts eller gjorts. Det känns som att den viktigast frågan av alla är hur kunde detta ske och hur kan man förhindra att det händer igen. Det är en sorg för alla inblandade. Jag vet vad jag tycker och tänker och det kommer jag att hålla för mig själv. Kanske får vi veta hur det förhöll sig, kanske inte. Med respekt för de anhöriga! Till MK och Killarna...vi ses i Nangiala

Förklara då vad hon gjorde? Vad svek henne i samhället? Vad gick fel?

Las det ned någon polisanmälan?
Förlorade hon rättegången om vårdnaden?
etc...

Det känns ju liksom fånigt som det diskuteras i tråden att hon blev sviken av samhället, vad gick fel osv. Jag kan inte se att samhället inte var på hennes sida nån gång genom det här.

Hon ringde polisen, de dök upp när han var utanför hennes hus, de sa till honom åka hem. Han gjorde det. De stannade 4h extra hemma hos henne ändå. För att stötta henne?

Polisen kom när hon ringde, när han som vårdnadshavare bara umgicks med sina barn hos farmor&farmor. Helt lagligt. Han berättade att han gjorde, och var han var. Det var helt rätt gjort.
Men polisen kom pliktskyldigt när hon ringde. De svek ju henne inte en enda gång.
Socialtjänsten gav råd etc som pekade på att de lyssnade på henne.

Allt i samhället fanns där för henne. Så långt.

Hon ska enligt tråden här, haft vänner som sett hennes problem, förstått det var jobbigt osv. Sen om de verkligen sa det till henne de får de fundera över själva. Men OM hon hade bett om hjälp hade hon fått det. Hon var inte direkt isolerad utan vänner.

Så jo, hon gav upp innan start. Och....mördade sina barn
DET är de vidrigaste jag hört talas om.
Senast redigerad av Garre74 2021-07-16 kl. 03:19.
Citera
2021-07-16, 03:12
Medlem
Mannen som högg ner folk på Ikea. Han gjorde det för att han var skräckslagen. Räknas det inte som mord då menar ni? Han gjorde det inte av elakhet. Ingen skulle väl friställa honom. Däremot om man mördar sina egna barn, ja då kan det vara farsans fel bara för att han inte kom överens med barnens mamma. Skrattretande detta. Vad fan hade barnens med deras groll att göra. Hon mördade ju för fan barnen. Kan känna att om hon var kapabel till det, vad kan hon inte ha utsatt honom för och sedan dragit misshandladkvinnaiofferkoftakortet.
Inte nog med att barnens mamma själviskt kliver framför tåget utan hon drar med sig sina helt oskyldiga barn med. Verkar inte ens som om någon tänker på hur jävligt det måste vara för barnens pappa som mist sina barn. I
Citera
2021-07-16, 06:42
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Förklara då vad hon gjorde? Vad svek henne i samhället? Vad gick fel?

Las det ned någon polisanmälan?
Förlorade hon rättegången om vårdnaden?
etc...

Det känns ju liksom fånigt som det diskuteras i tråden att hon blev sviken av samhället, vad gick fel osv. Jag kan inte se att samhället inte var på hennes sida nån gång genom det här.

Hon ringde polisen, de dök upp när han var utanför hennes hus, de sa till honom åka hem. Han gjorde det. De stannade 4h extra hemma hos henne ändå. För att stötta henne?

Polisen kom när hon ringde, när han som vårdnadshavare bara umgicks med sina barn hos farmor&farmor. Helt lagligt. Han berättade att han gjorde, och var han var. Det var helt rätt gjort.
Men polisen kom pliktskyldigt när hon ringde. De svek ju henne inte en enda gång.
Socialtjänsten gav råd etc som pekade på att de lyssnade på henne.

Allt i samhället fanns där för henne. Så långt.

Hon ska enligt tråden här, haft vänner som sett hennes problem, förstått det var jobbigt osv. Sen om de verkligen sa det till henne de får de fundera över själva. Men OM hon hade bett om hjälp hade hon fått det. Hon var inte direkt isolerad utan vänner.

Så jo, hon gav upp innan start. Och....mördade sina barn
DET är de vidrigaste jag hört talas om.

Precis min tanke! Hon kämpade inte ett dugg för ungarna, hon gav bara upp INNAN rättegång etc. och ställde sig framför ett tåg för att hon inte fick som hon ville.
Citera
2021-07-16, 06:46
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Mannen som högg ner folk på Ikea. Han gjorde det för att han var skräckslagen. Räknas det inte som mord då menar ni? Han gjorde det inte av elakhet. Ingen skulle väl friställa honom. Däremot om man mördar sina egna barn, ja då kan det vara farsans fel bara för att han inte kom överens med barnens mamma. Skrattretande detta. Vad fan hade barnens med deras groll att göra. Hon mördade ju för fan barnen. Kan känna att om hon var kapabel till det, vad kan hon inte ha utsatt honom för och sedan dragit misshandladkvinnaiofferkoftakortet.
Inte nog med att barnens mamma själviskt kliver framför tåget utan hon drar med sig sina helt oskyldiga barn med. Verkar inte ens som om någon tänker på hur jävligt det måste vara för barnens pappa som mist sina barn. I

Men - hur tänker du nu? Hässleholmsmamman dödade sina barn för att det var hennes enda sätt att skydda dem från pappan. Hon betalade även själv det yttersta priset. IKEA-mördaren mördade två vilt främmande personer, två svenskar, bara för att de var svenskar. För att hämnas på det svenska samhället. Att han valde just IKEA var säkert inte heller någon slump - han valde det för att IKEA är så typiskt svenskt. Och om han överhuvudtaget haft någon tanke på att ta sitt eget liv också, så var han för feg för det i slutändan...
Citera
2021-07-16, 06:49
Medlem
missshys avatar
Dagens/nattens rykte på jobbet:
LKs brorsa ska vara/varit rappare? Kallad F-Kay och rappa på albanska. Men videon som källan visade mej var knappast nåt skrämmande så MK borde inte varit rädd när han satt och filmade henne när hon snackade med polisen utanför LKs föräldrahem 😂
Citera
2021-07-16, 07:03
Medlem
pirimiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
Dagens/nattens rykte på jobbet:
LKs brorsa ska vara/varit rappare? Kallad F-Kay och rappa på albanska. Men videon som källan visade mej var knappast nåt skrämmande så MK borde inte varit rädd när han satt och filmade henne när hon snackade med polisen utanför LKs föräldrahem 😂

Måste vara denna (om det verkligen är Lab*nots bror). Vissa kommentarer på svenska.

https://youtu.be/FkHbdCT78YM
Citera
2021-07-16, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirimiri
Måste vara denna (om det verkligen är Lab*nots bror). Vissa kommentarer på svenska.

https://youtu.be/FkHbdCT78YM

Det kan inte stämma. Hans bror bor hemma med sin föräldrar. Om han har ytterligare en bror och det är han här….. så kan inte det stämma vad som sägs om hans familj. Jag vet vem den är snubben är gift med och barn. Häng inte ut personer om ni inte är säkra.
Senast redigerad av Handsomechubby 2021-07-16 kl. 07:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in