Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Det har ju tydligt framgått att det i vissas ögon är det Illuminati (eller liknande) som är de riktiga makthavarna.
Illuminati har även möjlighet att överrida nationella och interplanetära lagar för att kunna utöva den yttersta makten över universums befolkning.
Corona/covid tror jag dock inte är tillräckligt viktigt för att Illuminati ska träda in på arenan.
Vi kan nog lugnt luta oss tillbaks och lita på att de lagar och förordningar som finns i respektive land kommer att följas och att politiker, poliser och militärer också följer landets lagar.
Helt rätt... på många av punkterna faktiskt.
1. Om det är "illuminati" eller vad du väljer att kalla dem för är helt och hållet upp till dig.. men en sak är säker.. det är inte vår regering som tar besluten.
Jag följer även annan europeisk nyhetsrapportering.. och när flera länder har EXAKT samma retorik och budskap så är det rätt tydligt att det kommer från "högre främmande mak".. vem det exakt är i EUs korridorer får du nog fråga "Steffe"
2. Helt rätt i att C19 inte är tillräckligt viktigt.. mycket bra. Följdfrågan du skall ställa dig då är VAD är det som är så viktigt? Jag har skrivit om det många gånger i tråden .. vi ska se upp för VACCINATIONSPASSEN för de handlar
inte om att stävja någon smitta. Vaccinationspassen är ett UTMÄRKT verktyg för regeringar att kontrollera och styra dig som medborgare. Har du inte sett viden vad som sker i Frankrike.. eller spelart du bara dum?
3. Sjävklart har regeringa möjlighet att använda sig av både polis och militär mot den egna befolkningen.
Det är precis det jag vill få fram.. Det kallas för diktatur
Har hänt tidigare i Europa (bla. Jugoslavien) och kan absolut komma att hända igen.. även om svensken är rätt så blåögd och tror det drabbar endast andra länder.