2021-07-16, 11:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo då. De som förespråkar lockdown som lösning vill tydligen det. Eller så de så mentalt handikappade att de inte förstår skadeverkningarna.

Så när Australien hade lockdown, så ville de egentligen bränna ner jorden? Låter ju som ett stabilt resonemang...
Citera
2021-07-16, 11:31
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Mycket enkelt.
Man ska inte behöva ta vacciner som inte är färdigutvecklade för att kunna leva ett normalt liv. Eller någon form att medicinska preparat överhuvudtaget.

Förstår man inte det borde man få avsäga sig sitt medborgarskap och flytta till Nordkorea som straff.

Vad är det som inte är frivilligt i Sverige? Krävs vaccinationsintyg någonstans i Sverige idag ?
Citera
2021-07-16, 11:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du är en riktig drama Queen du. Vilka länder förespråkar lockdown just nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så när Australien hade lockdown, så ville de egentligen bränna ner jorden? Låter ju som ett stabilt resonemang...

Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vad är det som inte är frivilligt i Sverige? Krävs vaccinationsintyg någonstans i Sverige idag ?
Lugna er lite nu!
Det är bara att äta ett äpple, en banan och lite fet fisk så går allt över sägs det.

Jag för min del tror att vi får leva med corona ett tag och att vi måste lära oss att leva med viruset, då kan tillfälliga nedstängningar och kanske tom. begränsningar i rörligheten vara nödvändiga.
Citera
2021-07-16, 11:48
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
France protests: Bastille Day clashes with police amid anger at tighter Covid rules
https://www.youtube.com/watch?v=pG7iwKIelsI

Vore intressant att se vart gränsen för polisen i Sverige går innan de följer sitt samvete vilken sida de kommer stå på.

Kommer de lyda makthavarna/arbetsgivaren till det bittra slutet.. eller kommer de byta sida om/när de inser att de skickas ut på gatorna för att stävja friheten hos vanliga medborgare?
Citera
2021-07-16, 11:52
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

"Vaccination MANDATORY for all health workers and for access to PUBLIC places"

Tror du innerst inne att vår regering har integritet nog att säga nej till de verkliga makthavarna och detta scenarion inte kommer komma till Sverige inom kort?

.. och hur i helvete kan någon ens försvara detta.. oaktat vilket jobba eller uppgift ni har här på FB?
Citera
2021-07-16, 11:56
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe

Tror du innerst inne att vår regering har integritet nog att säga nej till de verkliga makthavarna och detta scenarion inte kommer komma till Sverige inom kort?

.. och hur i helvete kan någon ens försvara detta.. oaktat vilket jobba eller uppgift ni har här på FB?

Jag har ingen spåkula utan utgick från nuet i frågeställningen .. vilka är det ” riktiga makthavarna ”?
Citera
2021-07-16, 12:02
Medlem
Citat:

Det är precis så många vill ha det ... och har någon inbillning att det skulle lättas efter "covid-krisen"
Citera
2021-07-16, 12:09
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Citat:
Jag har ingen spåkula utan utgick från nuet i frågeställningen .. vilka är det ” riktiga makthavarna ”?
Det har ju tydligt framgått att det i vissas ögon är det Illuminati (eller liknande) som är de riktiga makthavarna.

Illuminati har även möjlighet att överrida nationella och interplanetära lagar för att kunna utöva den yttersta makten över universums befolkning.

Corona/covid tror jag dock inte är tillräckligt viktigt för att Illuminati ska träda in på arenan.
Vi kan nog lugnt luta oss tillbaks och lita på att de lagar och förordningar som finns i respektive land kommer att följas och att politiker, poliser och militärer också följer landets lagar.
Senast redigerad av Surtruten 2021-07-16 kl. 12:11.
Citera
2021-07-16, 12:11
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

Svarar inte på dumma frågor längre.. har passerat det stadiet.

Du har visat vilken sida du står på med ditt ständiga försvar av allt regeringen gör.

Jag tror på den fria tänkande intelligenta människan.... de som använder sitt intellekt det minsta ser tydligt vad som försegår.. och det kommer inte du eller någon annan kunna ändra på.
Citera
2021-07-16, 12:13
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Det är precis så många vill ha det ... och har någon inbillning att det skulle lättas efter "covid-krisen"
Det är synd att corona gjort att du och andra måste oroa er för en masa konstiga saker som inte kommer at inträffa.
Citera
2021-07-16, 12:19
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Svarar inte på dumma frågor längre.. har passerat det stadiet.

Du har visat vilken sida du står på med ditt ständiga försvar av allt regeringen gör.

Jag tror på den fria tänkande intelligenta människan.... de som använder sitt intellekt det minsta ser tydligt vad som försegår.. och det kommer inte du eller någon annan kunna ändra på.

Nu handlar inte denna tråd om mig eller politik men jag avskyr denna regering samt hävdar att det inte finns sidor att ta ställning till. Men så vitt jag vet lever vi fritt i nuläget
Citera
2021-07-16, 12:21
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det har ju tydligt framgått att det i vissas ögon är det Illuminati (eller liknande) som är de riktiga makthavarna.

Illuminati har även möjlighet att överrida nationella och interplanetära lagar för att kunna utöva den yttersta makten över universums befolkning.

Corona/covid tror jag dock inte är tillräckligt viktigt för att Illuminati ska träda in på arenan.
Vi kan nog lugnt luta oss tillbaks och lita på att de lagar och förordningar som finns i respektive land kommer att följas och att politiker, poliser och militärer också följer landets lagar.

Helt rätt... på många av punkterna faktiskt.

1. Om det är "illuminati" eller vad du väljer att kalla dem för är helt och hållet upp till dig.. men en sak är säker.. det är inte vår regering som tar besluten.
Jag följer även annan europeisk nyhetsrapportering.. och när flera länder har EXAKT samma retorik och budskap så är det rätt tydligt att det kommer från "högre främmande mak".. vem det exakt är i EUs korridorer får du nog fråga "Steffe"

2. Helt rätt i att C19 inte är tillräckligt viktigt.. mycket bra. Följdfrågan du skall ställa dig då är VAD är det som är så viktigt? Jag har skrivit om det många gånger i tråden .. vi ska se upp för VACCINATIONSPASSEN för de handlar inte om att stävja någon smitta. Vaccinationspassen är ett UTMÄRKT verktyg för regeringar att kontrollera och styra dig som medborgare. Har du inte sett viden vad som sker i Frankrike.. eller spelart du bara dum?

3. Sjävklart har regeringa möjlighet att använda sig av både polis och militär mot den egna befolkningen.
Det är precis det jag vill få fram.. Det kallas för diktatur
Har hänt tidigare i Europa (bla. Jugoslavien) och kan absolut komma att hända igen.. även om svensken är rätt så blåögd och tror det drabbar endast andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in