Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Det låter som en ganska tuff situation kan man säga. Det handlade bara om att tugga tugga tugga.
Jag måste säga att du måste vara fullt motiverad med tanke på situationen du sitter i.
Har du planer på att flytta tillbaka till Sverige eller ska du stanna i Asien? Hur kan det komma sig att du inte har skaffat ett fruntimmer i Vietnamn? Jag tror att livet hade varit enklare om du hade hittat en dam då stiger motivationen

Jag var tvungen att lämna Japan i all hast, och åkte till Vietnam, för att lösa min situation (jag väntade på pengar från CSN att kunna återvända till Sverige), men gränserna stängdes. Jag är fullt motiverad att jobba, men helt plötsligt har jag ingen mental ork sedan jag började med det här jobbet. Jag hoppas att jag kan tjäna tillräckligt mycket för att kunna åka tillbaka till Japan under ett annat visum, men dessa visum ges inte ut längre, så länge deras gräns är stängd. Jag var nära att gifta mig med en vietnamesiska, men under bröllopsplanerna, valde hon att göra slut pga att jag dricker kaffe (så mycket kaffe dricker jag inte). Jag har varit på dejt, men hon sade tidigt att hon skulle bli upptagen pga jobb. Därefter när hon fick mer tid, så blev det lockdown istället. Hon vill inte träffas förrän lockdown upphävs. Hon är dock japanska, som bor i granndistriktet från mig.