2021-07-01, 08:15
Medlem
LantisBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
(även Rebecca med sin grupp som hade mage att kritisera Dagens Industri när de skrev om spektaklet)

Vilken Rebecca? Henne har jag missat i härvan.
Citera
2021-07-01, 08:32
Medlem
"Vad gäller frågan om styrelsens ledamöter och den verkställande direktörens ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2020 beslutade stämman om fortsatt stämma. Denna kommer att hållas minst fyra veckor och maximalt åtta veckor från dagens datum. Separat kallelse kommer att skickas."

I min värld är det ytterligare en varningsklocka, bland alla andra som redan har ringt och sedan visat sig stämma.

"I normalfallet har revisorerna tillstyrkt ansvarsfrihet, och det är mera sällan som frågan vållar debatt eller skapar frågeställningar vid beslutfattandet. Bolagsstämman fattar därvid rutinmässigt beslut om att bevilja styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för det gångna räkenskapsåret."
Citera
2021-07-01, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LantisBo
Kommer inte ihåg hennes efternamn men hon är medelålders med lite utländskt utseende, tror efternamnet börjar på L, är aktiv i flera grupper där hon haussar flera aktier.
Citera
2021-07-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LantisBo

Rebecca *ll*n L*mpt** (A, e, A, e, y). Inte kopplad direkt till Ibra men grundade den ”andra” gruppen där man införde totalförbud att nämna honom, vilket fick effekten att ingen kunde se de varningssignaler som fanns där. Mycket aktiv i bland annat Aktieraketer. Rebeccas förklaring varför de låste trådar var att gruppen ska ”handla om bolaget” och inte ”negativt snack och rykten” men de missade att det är OMÖJLIGT att få bort Ibra ur ekvationen, helt orealistiskt, pumpen var ju glasklar och liksom i symbios med kursen. Detta visste man så klart om, och tänkte att kursen kan få öka pga Ibra (helt ok) men tillät inget snack när DI och andra började skriva om honom.

R var haussande länge i både hennes och Ibras grupp men stack i raset, hennes grupp sköts nu av en annan, men värre än innan (den heter samma sak som Ibras, ett bindestreck skiljer dem åt).
Citera
2021-07-01, 10:35
Medlem
LantisBos avatar
Ok, då vet jag vilken Rebecca det är. Hon pratar mycket om Medclair Invest numera, fast det bolaget ser ju bra mycket mer seriöst ut än vad Parans någonsin gjorde.

Helt sjukt att folk föll för "leda solljus genom fiberoptisk kabel" och tro att företag skulle spendera miljoner på sådana installationer.
Citera
2021-07-04, 15:55
Avslutad
Tongchai i förmiddags:

"Anders Koritz,VD Parans får över 100000 kr /månad? Får se om han kan fixa en order från Kina redan innan Augusti"
Citera
2021-07-05, 15:19
Medlem
Ibra

"Ande Korit" får bara en poäng nu i sista klippet. Ibra kommer köra livesändningar i kavaj och skjorta med bärbar dator snart från Thailand. Han har skippat livesändningar från toaletter och verkar sända från ett dagis nu eller om han är hemmapappa.
Senast redigerad av trading67 2021-07-05 kl. 15:20. Anledning: glömde ett ord
Citera
2021-07-06, 15:47
Avslutad
Dagens Tongchai:

"En villkorad order värd 100 miljoner sek tecknades avseende 5G smart Towers, baserad på en framgångsrik testorder som pågår utvärdering just nu.Varför går man inte ut med information till marknaden om statusen i Pm?"
Citera
2021-07-06, 18:58
Medlem
lurifaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Dagens Tongchai:

"En villkorad order värd 100 miljoner sek tecknades avseende 5G smart Towers, baserad på en framgångsrik testorder som pågår utvärdering just nu.Varför går man inte ut med information till marknaden om statusen i Pm?"

Han delar även en artikel bland kommentarerna som är från första delen av 2020
Citera
2021-07-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Dagens Tongchai:

Det här är alltså en av alla QPT-ordrar som ”hann utlevereras” för att dotterbolaget ”drog ut på tiden”. Han verkade missa den detaljen… trots att det står i artikeln han själv la ut.

Puchen skriver:
”Detta pm var 2020 05 11. Jag tycker det börjar bli riktigt spännande. De har i drygt ett år tillverkat, byggt och testkört testordern, så nu kan det vara nära order. Inte konstigt det tar sån tid vid stora projekt. Synd bara det inte gått fortare, för då tror jag vi sluppit avnoteringen och marknaden hade förstått att Parans inte är ett ”bluff-företag”

Det är så fantastiskt, Koritz kommunikation är så dålig att inte ens de mest hängivna kan skilja det ena från det andra…
Citera
2021-07-15, 16:39
Medlem
Inget nytt?
Citera
2021-07-15, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Macbang
Inget nytt?

För 3 timmar sen kom en filmsnutt (13 sek) från ett blåsigt Ao Nang

"Ao nang är som Parans kommunikation just nu."

För två dar sen:

"Den 27/8 2021 är kvartalsrapport Q2! Tror du att Kineser och Koritz hinner med att få in en ny order innan?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in