2021-06-29, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chopdei
Gårdagen live var väldigt intressant för er som missade, känns som det var en "au revouir" där han har gjort en sin u sväng fullbordad gällande sin positiva syn till bolaget och lägger all skuld på VD som han flertalet gånger kallar "kuksugare".
Verkar som de inte är på så god fot
Liven bestod hälften av kritik på bolaget och VD Samt resten att sörja åt situationen samt beklaga sig över att alla förlorat pengar,han kom även med spartips på billigt resande och föreslog att man ej behöver resa utomlands och kan göra det i Sverige,verkar vara ändrade tongångar gällande resande förut var det ju bara snack om lyxresor till Thailand där han la upp bilder på stränder med olika inspirerande texter om hur alla ägare kommer ha det i framtiden.

Killen är på en helt annan nivå med Napoleon komplex,är för mig ett under att han inte gått under jorden det hade jag gjort inte brytt mig om att rädda mitt ansikte i sociala medier utan vart allvarligt rädd för min säkerhet efter att ha dragit något sånt här där utfallet och konsekvenserna för så många blev som den blev.

Hur var kommentarerna från följarsekten?
Citera
2021-06-29, 19:48
Medlem
Enligt senaste ägarlistan hade Örjan (Jörns Bullmarknad AB) 2,67%

Längst ner i listan är John Patrik Mårtensson på 0,72

Jennie är inte med. Sålt av?
Citera
2021-06-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg

Ja hon har sålt av, eller rättare sagt Örj*n, hon var bara en målvakt.
Citera
2021-06-29, 21:53
Medlem
Citat:

Inte för att jag tror J är kvar, men hon skulle kunna vara det med något minskat innehav.
I förra ägarlistan hade J 0,73% och listan på Parans hemsida visar ju bara ner till 0,72%
Även om jag som sagt inte tror det, så kan ju ägandet nu alltså vara 0,71%
Citera
2021-06-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Hur var kommentarerna från följarsekten?

Jag tittade inte så noga men har för mig att det var lite blandat,dock var det ingen hyllningskör som det kanske var ett tag sen i chatten.
Det verkade vara många nybörjare i chatten som ställde många grundläggande frågor om situationen i desperation samt en och annan som drev och ifrågsatte Ibra och företaget,verkade inte ens som att han brydde sig om det för i tiden hade han fått dampattack och raderat det från chatten direkt.
Citera
2021-06-30, 09:44
Medlem
Verkar som att företagets hemsida ligger nere idag och inte går att nå, iallafall nu på morgonen. Kan det vara kk på ingång?
Citera
2021-06-30, 09:45
Medlem
Citat:

Tillägg: Örjans innehav var tidigare som privatperson (hans namn) men är nu istället i hans aktiebolag.
Citera
2021-06-30, 13:35
Medlem
alienfins avatar
Handlas på 0,35 idag.
Citera
2021-06-30, 17:26
Medlem
Styrelsen fick inte ansvarsfrihet på stämman!

"Vad gäller frågan om styrelsens ledamöter och den verkställande direktörens ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2020 beslutade stämman om fortsatt stämma. Denna kommer att hållas minst fyra veckor och maximalt åtta veckor från dagens datum. Separat kallelse kommer att skickas."
Citera
2021-06-30, 20:39
Medlem
avanoirs avatar
Citat:

"Vad gäller frågan om styrelsens ledamöter och den verkställande direktörens ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2020 beslutade stämman om fortsatt stämma. Denna kommer att hållas minst fyra veckor och maximalt åtta veckor från dagens datum. Separat kallelse kommer att skickas."

Vad innebär det?
Citera
2021-06-30, 20:58
Medlem
Ibra har nu helvänt. I live’arna och inlägg är det kritik mot Anders (som var ”super VD” i flera år) och det pratas friskt om bristerna i bolaget, och att Ibra minsann vägrar rekommendera köp och annat eftersom han inte vill vara ansvarig om det går dåligt. Hahaha!

Ibra och Örjan har fullkomligt piskat upp den här aktien till oanade höjder, sagt åt folk att inte sälja, låst in de ovetande småspararna i drömmar om rikedom.

På grund av oplanerade händelser så raserades luftslottet, och hade Jennie och Örjan sålt högt skulle det vara öppet mål för EBM. Så de hängde kvar (iaf Örjan).

Men nu är det dags att hitta en syndabock som kan ta smällen, och med Ibras retoriska förmåga blir det Anders Koritz! Allt är plötsligt hans fel.

Om vi tänker oss att Ibra -inte- hade piskat sönder aktien hade den kanske varit runt 2kr under det gångna året, kanske lägre. Det extrema raset från 17kr är deras fel, inget annat.

(även Rebecca med sin grupp som hade mage att kritisera Dagens Industri när de skrev om spektaklet)
Citera
2021-06-30, 21:10
Medlem
Citat:

Nja:

”Aktieägarna kan på en årsstämma besluta att fortsätta stämman en annan dag. Det kan de till exempel vilja för att de behöver mer tid på sig att fundera på ett visst beslut. Den nya stämman heter fortsatt bolagsstämma.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in