Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-15, 15:15
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Tack för att du späder på min rädsla för er ideologiska framfart.

Herregud, det är ju som att prata med en religiös person som skriker om domedagen.

Jag är också rädd men tänker inte linda in någonting och smeka andra medhårs. Nej det är djupt allvarlig och antagligen för sent för att vända utvecklingen. Politikerna försöker enas med de gör för lite och när de inser det kommer enigheten att spricka.

Då är var och en sig själv närmast och lycklig är den som har sin stat, sitt land med sig att rädda sina egna medborgare inte att dö för andra.
Citera
2021-07-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag är också rädd men tänker inte linda in någonting och smeka andra medhårs. Nej det är djupt allvarlig och antagligen för sent för att vända utvecklingen. Politikerna försöker enas med de gör för lite och när de inser det kommer enigheten att spricka.

Då är var och en sig själv närmast och lycklig är den som har sin stat, sitt land med sig att rädda sina egna medborgare inte att dö för andra.

Din tro på någonting som inte har en förankring i verkligheten är jag helt ointresserad av.

Du får gå runt och vara rädd om du så önskar, så lämnar du beslutsfattandet åt oss som har båda fötterna på jorden.
Citera
2021-07-15, 15:35
Medlem
Citat:
Finns ingen forskning som bevisar att koldioxiden påverkar vårt klimat. Men ändå beter ni er som att det vore bevisat.
I strikt mening hittar du bara bevis inom matematik och logik,inte inom naturvetenskap. Sådan handlar om att göra observationer och hitta på teorier som stämmer så bra som möjligt med dessa. Man kan aldrig "bevisa" att någon vetenskaplig teori är korrekt.

Vad ni förnekare måste göra om ni skall tas på allvar är att hitta på en teori som stämmer bättre än den etablerade. Bara för dig att ladda hem en klimatmodell, sådana finns gratis som går att köra på en PC, börja labba med ekvationerna och se om du kan hitta på något smart.
Citera
2021-07-15, 15:49
Medlem
Citat:
Nej, han hade en teori om att så var fallet. Han har inte upptäckt det, och han har inte bevisat det. Du sitter och svamlar.
Du gör verkligen allt för att få förnekarna att framstå som riktigt korkade.

Kan du leta fram ett entydigt bevis för relativitetsteorin? Det är ungefär likadant. Exakt på decimalerna hur formlerna ser ut får du nog aldrig fram, men ingen seriös forskare kommer motsäger den. Jag misstänker att du istället skulle googla kreationister som förklarar det med "det är guds verk och stämmer inte".
Citera
2021-07-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Du gör verkligen allt för att få förnekarna att framstå som riktigt korkade.

Kan du leta fram ett entydigt bevis för relativitetsteorin? Det är ungefär likadant. Exakt på decimalerna hur formlerna ser ut får du nog aldrig fram, men ingen seriös forskare kommer motsäger den. Jag misstänker att du istället skulle googla kreationister som förklarar det med "det är guds verk och stämmer inte".

Att du kallar mig för en förnekare gör inte det faktum att ni saknar bevis för er sak mindre relevant. Ledsen.
Senast redigerad av Dendummasillen 2021-07-15 kl. 15:56.
Citera
2021-07-15, 15:55
Medlem
Citat:
Nej, han hade en teori om att så var fallet. Han har inte upptäckt det, och han har inte bevisat det. Du sitter och svamlar.
Koldioxid släpper igenom vitt ljus men sprider infrarött ljus. Det vita ljuset värmer upp jordytan och orsakar infraröd strålning som inte obehindrat kan stråla ut från jorden igen. Utan koldioxid i atmosfären skulle jordens medeltemperatur vara runt tio minusgrader.

Snart är den dumma sillen kokt.
Citera
2021-07-15, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
I strikt mening hittar du bara bevis inom matematik och logik,inte inom naturvetenskap. Sådan handlar om att göra observationer och hitta på teorier som stämmer så bra som möjligt med dessa. Man kan aldrig "bevisa" att någon vetenskaplig teori är korrekt.

Vad ni förnekare måste göra om ni skall tas på allvar är att hitta på en teori som stämmer bättre än den etablerade. Bara för dig att ladda hem en klimatmodell, sådana finns gratis som går att köra på en PC, börja labba med ekvationerna och se om du kan hitta på något smart.

Om ni saknar bevis, varför basunerar ni ut er teori som en vetenskaplig sanning?

För att några musslor miste livet när vädret var varmt?
Citera
2021-07-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Koldioxid släpper igenom vitt ljus men sprider infrarött ljus. Det vita ljuset värmer upp jordytan och orsakar infraröd strålning som inte obehindrat kan stråla ut från jorden igen. Utan koldioxid i atmosfären skulle jordens medeltemperatur vara runt tio minusgrader.

Snart är den dumma sillen kokt.

Teorier, teorier, teorier.
Citera
2021-07-15, 15:58
Medlem
Mobscenes avatar
Alla som förnekar att global uppvärmning existerar…
(Jag ska göra mitt bästa för att vara snäll mot er)

Visa era källor som bevisar att NASA har fel.
Citera
2021-07-15, 16:02
Medlem
Citat:
Teorier, teorier, teorier.
Så här ser jorden ut med infrarött ljus:

https://m.youtube.com/watch?v=f7QttjGu628

Senast redigerad av lehs 2021-07-15 kl. 16:11.
Citera
2021-07-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Alla som förnekar att global uppvärmning existerar…
(Jag ska göra mitt bästa för att vara snäll mot er)

Visa era källor som bevisar att NASA har fel.

Herregud.

Vi ifrågasätter inte att det blivit varmare med runt 1 grad på dryga 100 år, vi ifrågasätter om det är detsamma som att vi befinner oss i en klimatkris/klimatkatastrof, eller att det är en utveckling som är utanför vår kontroll, eller att det är orsakat av mänskliga utsläpp av koldioxid.

Vi ifrågasätter påståenden som tycks sakna bevis, men som i total oärlighet lärs ut som en sanning.

Gör ditt bästa för att bevisa det du tror, istället för ditt bästa att vara snäll mot människor som ifrågasätter din tro.
Citera
2021-07-15, 16:18
Medlem
Citat:
Herregud.

Vi ifrågasätter inte att det blivit varmare med runt 1 grad på dryga 100 år, vi ifrågasätter om det är detsamma som att vi befinner oss i en klimatkris/klimatkatastrof, eller att det är en utveckling som är utanför vår kontroll, eller att det är orsakat av mänskliga utsläpp av koldioxid.

Vi ifrågasätter påståenden som tycks sakna bevis, men som i total oärlighet lärs ut som en sanning.

Gör ditt bästa för att bevisa det du tror, istället för ditt bästa att vara snäll mot människor som ifrågasätter din tro.
Halten av koldioxid i atmosfären har ökat med 50 % sedan 1800-talet.

Jordens medeltemperatur har ökat med 1 °C sedan 1970.

https://1.bp.blogspot.com/-mIiTUptdaVA/X1or-NKsGHI/AAAAAAAABO4/oXEfO3eDnEkok3AIIKaSC1DcuKTVH1klgCLcBGAsYHQ/s780/20200910_153546.jpg

"Vi ifrågasätter inte att ..." Vilka är "vi"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in